Beantwoord

Hoofd emailadres wijzigen

• 20 juni 2015
  • 40 Reacties
  • 20094x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

40 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
@A.Schram:
het beste kunt u even met de klantenservice contact opnemen hierover.
U kunt dit namelijk niet zelf wijzigen.
Ook ik wil mijn hoofd-emailadres wijzigen zodat e-mails op het oude niet, door mij in gebruik zijnde adres, gebounced worden
Klantenservice laat echter weten dit niet te kunnen doen omdat dan het computersysteem in de war raakt! Wat een achterhaald computersysteem.
Reputatie 7
Badge +25
Ook ik wil mijn hoofd-emailadres wijzigen zodat e-mails op het oude niet, door mij in gebruik zijnde adres, gebounced worden
Klantenservice laat echter weten dit niet te kunnen doen omdat dan het computersysteem in de war raakt! Wat een achterhaald computersysteem.

Als je een abo bent aangegaan vóór 13 april 2015 kreeg je standaard een e-mailadres toegewezen dat bij je abo blijft zolang als je abo bestaat, bovendien kon je extra e-mailaccounts en/of aliassen aanmaken.
Na de fusie wordt er standaard geen e-mailaccount aan je abo gekoppeld omdat niet iedere klant daar behoefte aan heeft en er ook alternatieven zijn zoals gmail en outlook en kun je op vrijwillige basis 1 of meerdere e-mailaccounts en/of aliassen aanmaken.
Jij hebt waarschijnlijk nog een e-mail account van vóór de fusie en dat kan alléén aangepast worden ingeval van overlijden, scheiding en dat soort ingrijpende voorvallen door middel van een speciaal formulier of schriftelijk verzoek via het contactformulier.
In jou geval zou ik adviseren, maak een nieuw @ziggo.nl-account aan en laat het standaard account links liggen.
Ik heb al langer een ander e-mail account, dat is het probleem niet. En de ooit extra aangemaakte e-mailadressen waren makkelijk te verwijderen.
Wel is het een probleem dat er 1 adres, het originele, door niemand gewijzigd of verwijderd kan worden tenzij er iets verschrikkelijks met mij gebeurt.
Begrijp ik goed dat ik als ik mijn lidmaatschap opzeg en opnieuw een abonnement afsluit (bij Ziggo of elders) mijn probleem wel voor altijd is opgelost?
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb al langer een ander e-mail account, dat is het probleem niet. En de ooit extra aangemaakte e-mailadressen waren makkelijk te verwijderen.
Wel is het een probleem dat er 1 adres, het originele, door niemand gewijzigd of verwijderd kan worden tenzij er iets verschrikkelijks met mij gebeurt.
Begrijp ik goed dat ik als ik mijn lidmaatschap opzeg en opnieuw een abonnement afsluit (bij Ziggo of elders) mijn probleem wel voor altijd is opgelost?

Om het op die manier te doen is natuurlijk niet zinvol.
Maar eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet goed.
Reputatie 7
Badge +25

Dat is natuurlijk niet de oplossing, maar eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet helemaal.
Ik wil van het oude emailadres af. Verwijderen of blokkeren.
Reputatie 6
Badge +10
Als je een abo bent aangegaan vóór 13 april 2015 kreeg je standaard een e-mailadres toegewezen dat bij je abo blijft zolang als je abo bestaat, bovendien kon je extra e-mailaccounts en/of aliassen aanmaken.

En daar is het bij mij fout gegaan. Ik heb niet de mogelijkheid meer om de mailadressen aan te passen 😞 De optie is er simpelweg niet. Ik kan wel 6 mailadressen aanmaken. Maar als ik mijn huidige Ziggo mailadres invul komt de melding dat het al bestaat.... Dat klopt inderdaad. Dat ben ik en mijn zakelijke alias, van voor de overname. In middels contactformulier ingevuld. Afwachten maar.
Reputatie 7
Badge +25

En daar is het bij mij fout gegaan. Ik heb niet de mogelijkheid meer om de mailadressen aan te passen 😞 De optie is er simpelweg niet. Ik kan wel 6 mailadressen aanmaken. Maar als ik mijn huidige Ziggo mailadres invul komt de melding dat het al bestaat.... Dat klopt inderdaad. Dat ben ik en mijn zakelijke alias, van voor de overname. In middels contactformulier ingevuld. Afwachten maar.

Het e-mailadres dat je standaard toegewezen kreeg door fUPC/fZiggo kun je zelf niet wijzigen, dat adres gebruikt Ziggo voor correspondentie naar de klant toe.
Oude @upcmail.nl-adressen zij ook niet (meer) aan te passen sinds de fusie, je kunt alleen de bijbehorende aliassen verwijderen, dat is alles. Ziggo geeft alleen nog @ziggo.nl-adressen uit.
Het is alleen door Ziggo wijzigbaar vanwege bijzondere omstandigheden, anders niet, dus succes met de aanvraag.
Reputatie 6
Badge +10
Ik kan helemaal niets. Ook geen wachtwoorden wijzigen. Er is al teruggebeld. Helaas net even niet bij de telefoon. Morgen maar.
Reputatie 4
Badge +4
Ik kan helemaal niets. Ook geen wachtwoorden wijzigen. Er is al teruggebeld. Helaas net even niet bij de telefoon. Morgen maar.

ICT afdeling moet de adressen koppelen aan zowel klantnummer als internet ID/Mijn ziggo
Reputatie 6
Badge +10
Daar zijn ze inmiddels mee bezig 😃
Reputatie 6
Badge +10
En opgelost. Snelle service van de HD!
Omdat mijn @casema.nl e-mailadres regelmatig gehackt wordt en ik daar mega veel spam op binnen krijg heb ik geprobeerd deze te verwijderen. Ook na contact met de klantenservice blijkt dit niet mogelijk omdat dat het hoofd e-mailadres is. De enige manier om dat e-mailadres te verwijderen is dus door mijn Ziggo abonnement op te zeggen. Te belachelijk voor woorden. Maar ja, er zit dus niets anders op dan op zoek te gaan naar een nieuwe provider. Ik wil namelijk niet dat hij blijft bestaan ook al gebruik ik hem niet.
Reputatie 7
Badge +25
Omdat mijn @casema.nl e-mailadres regelmatig gehackt wordt en ik daar mega veel spam op binnen krijg heb ik geprobeerd deze te verwijderen. Ook na contact met de klantenservice blijkt dit niet mogelijk omdat dat het hoofd e-mailadres is. De enige manier om dat e-mailadres te verwijderen is dus door mijn Ziggo abonnement op te zeggen. Te belachelijk voor woorden. Maar ja, er zit dus niets anders op dan op zoek te gaan naar een nieuwe provider. Ik wil namelijk niet dat hij blijft bestaan ook al gebruik ik hem niet.
Zolang je abo loopt bijft dit e-mailadres bestaan en verdwijnt alleen bij einde abo.
Je kunt eventueel via een contactformulier een schriftelijk verzoek, goed beargumenteerd, indienen, dan heb je meteen alles zwart-op-wit.
Je kunt het betreffende e-mailadres ook verwijderen uit je e-mailsoftware als je het toch niet gebruikt, dan krijg je ook niets meer binnen.