Beantwoord

Hoofd emailadres wijzigen


Ik wil graag mijn hoofdemail adres wijzigen,maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.Kan iemand mij helpen?
icon

Best beantwoord door Sparco©1963 20 juni 2015, 10:08

@nicoenesther,

je kunt je hoofdemail adres niet veranderen via Mijn Ziggo. Wel kan je alliassen aanmaken al zijn ook daarmee de nodige problemen. Om een ander hoofdemail adres te krijgen, indien mogelijk, zal je contact moeten opnemen met Ziggo.
Succes
Jos

@Jan F.
bij Ziggo mail zijn geen optie's om email en wachtwoorden te beheren, althans als oud UPC'er kan ik ze niet vinden.
Misschien ook hier weer onderscheid tussen Ziggo en UPC ?
Jos

Bekijk origineel

40 Reacties

Reputatie 4
Badge +7
Ga naar Ziggo mail. U vindt daar een optie email en wachtwoorden beheren. Klik die aan, log in en de rest wijst zich vanzelf.
Reputatie 3
Badge +5
@nicoenesther,

je kunt je hoofdemail adres niet veranderen via Mijn Ziggo. Wel kan je alliassen aanmaken al zijn ook daarmee de nodige problemen. Om een ander hoofdemail adres te krijgen, indien mogelijk, zal je contact moeten opnemen met Ziggo.
Succes
Jos

@Jan F.
bij Ziggo mail zijn geen optie's om email en wachtwoorden te beheren, althans als oud UPC'er kan ik ze niet vinden.
Misschien ook hier weer onderscheid tussen Ziggo en UPC ?
Jos
Reputatie 4
Badge +10
Je hoofd e-mailadres is alleen aan te passen via de klantenservice.

Via Ziggo Mail is wel degelijk aanpasssen van e-mailadressen en aliassen mogelijk, net als in MijnZiggo.
Alleen aliassen aanmaken is nog niet mogelijk, wordt aan gewerkt.
Reputatie 3
Badge +5
N.N. schreef:


Via Ziggo Mail is wel degelijk aanpasssen van e-mailadressen en aliassen mogelijk, net als in MijnZiggo.
Alleen aliassen aanmaken is nog niet mogelijk, wordt aan gewerkt.



Begrijpend lezen is niet je sterkste punt. Er is verschil tussen wat oud-Ziggo en oud-UPC klanten zien op de website. Dat is waarschijnlijk ook het geval bij Ziggo mail.
Jos
Reputatie 4
Badge +7
Sparco©️1963 schreef:


@Jan F.
bij Ziggo mail zijn geen optie's om email en wachtwoorden te beheren, althans als oud UPC'er kan ik ze niet vinden.
Misschien ook hier weer onderscheid tussen Ziggo en UPC ?
Jos



Ik ben ook oud UPC. Onder de ruimte waar het wachtwoord moet worden ingevuld op het inlogscherm zie ik de link.
Reputatie 3
Badge +5
@Jan F.

je hebt volkomen gelijk, heb ik totaal overheen gekeken. En dat terwijl in een oudere discussie, ik het zelf aangaf waar men het kon vinden.
Jos
Reputatie 4
Badge +10
Sparco©️1963 schreef:

N.N. schreef:


Via Ziggo Mail is wel degelijk aanpasssen van e-mailadressen en aliassen mogelijk, net als in MijnZiggo.
Alleen aliassen aanmaken is nog niet mogelijk, wordt aan gewerkt.



Begrijpend lezen is niet je sterkste punt. Er is verschil tussen wat oud-Ziggo en oud-UPC klanten zien op de website. Dat is waarschijnlijk ook het geval bij Ziggo mail.
Jos


Ik ben zelf oud-UPC-klant en kan alles doen met mijn e-mail wat ik wil in MijnZiggo of ZiggoMail, alleen aliassen aanmaken kan nog niet, zoals ik al eerder schreef.

Het is jammer dat je niet kunt zien wie oud-UPC en wie oud-Ziggo is,
anders kun je nog duidelijker antwoord geven of geen antwoord, want ik weet bijvoorbeeld niet hoe het in oud-Ziggo geregeld is/was.
Als ik inlog op "Ziggo mail" zie ik inderdaad een link om emailadressen aan te passen of aan te maken, alleen het hoofd mailadres is nog het oude emailadres wat ooit toebehoorde aan mijn in 2013 overleden echtgenote. Met andere woorden het is dus oude informatie die er tevoorschijn komt. In 2013 heb ik het hoofd mailadres laten aanpassen.
Als ik inlog in "Mijn Ziggo" dan komen wel de juiste gegevens tevoorschijn.
Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende gegevens.
Ik vergeet te vermelden dat ik een UPC klant was.
Ik ga maar eens met klantenservice bellen.
Reputatie 4
Badge +7
dartelaar schreef:


Ik ga maar eens met klantenservice bellen.



Dat kan natuurlijk, maar u kunt dat ook doen via het https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/formulier doen.
Jan F. schreef:

dartelaar schreef:


Ik ga maar eens met klantenservice bellen.



Dat kan natuurlijk, maar u kunt dat ook doen via het https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/formulier doen.



Dat is natuurlijk ook een optie
Reputatie 4
Badge +10
nicoenesther schreef:

Ik wil graag mijn hoofdemail adres wijzigen,maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.Kan iemand mij helpen?


De enigste manier waarop dat kan is met de klantenservice contact opnemen per telefoon of via het contactformulier.
Reputatie 4
Badge +10
Jan F. schreef:

Ga naar Ziggo mail. U vindt daar een optie email en wachtwoorden beheren. Klik die aan, log in en de rest wijst zich vanzelf.


Het hoofdemailadres is NIET in MijnZiggo te wijzigen, dat kan alleen via de klantenservice.
Reputatie 4
Badge +10
dartelaar schreef:

Als ik inlog op "Ziggo mail" zie ik inderdaad een link om emailadressen aan te passen of aan te maken, alleen het hoofd mailadres is nog het oude emailadres wat ooit toebehoorde aan mijn in 2013 overleden echtgenote. Met andere woorden het is dus oude informatie die er tevoorschijn komt. In 2013 heb ik het hoofd mailadres laten aanpassen.
Als ik inlog in "Mijn Ziggo" dan komen wel de juiste gegevens tevoorschijn.
Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende gegevens.
Ik vergeet te vermelden dat ik een UPC klant was.
Ik ga maar eens met klantenservice bellen.


In MijnZiggo staat het correspondentie e-mailadres en dat is zelf te wijzigen.
Het correspondentieemailadres in MijnZiggo kan je hoofdemailadres zijn of een ander e-mailadres als je graag wilt dat daar je e-mails van Ziggo terecht komen zoals facturen, nieuwsbrieven e.d. In Ziggo Mail staat het hoofd emailadres en dat is alleen te wijzigen via de klantenservice.
Ik heb inmiddels met de klantenservice contact gehad en ik zou vandaag (08-07-2015) om 20.00 uur worden teruggebeld omdat die persoon het een en ander moest uitzoeken (ik zal de naam niet noemen). Na veel uitleg was het hem duidelijk welk probleem er bij mij speelt, het was een goed gesprek en ik had goede hoop dat het goed zou komen maar helaas ik ben vandaag niet gebeld en het probleem is nog niet opgelost. Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende systemen. UPC heeft mij twee jaar geleden verzekerd dat het mail adres niet meer in hun administratie aanwezig was en nu is het er toch, vreemd hè.
Reputatie 4
Badge +10
dartelaar schreef:

Ik heb inmiddels met de klantenservice contact gehad en ik zou vandaag (08-07-2015) om 20.00 uur worden teruggebeld omdat die persoon het een en ander moest uitzoeken (ik zal de naam niet noemen). Na veel uitleg was het hem duidelijk welk probleem er bij mij speelt, het was een goed gesprek en ik had goede hoop dat het goed zou komen maar helaas ik ben vandaag niet gebeld en het probleem is nog niet opgelost. Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende systemen. UPC heeft mij twee jaar geleden verzekerd dat het mail adres niet meer in hun administratie aanwezig was en nu is het er toch, vreemd hè.


Jammer dat je nog géén reactie van Ziggo hebt gehad.
Voor alle duidelijkheid: in MijnZiggo staat het correspondentie-adres waar je e-mails naar gestuurd worden door Ziggo, dat kun je eenvoudig zelf wijzigen, dat kan ook een Outlook-, GMail- of Yahoo-adres zijn.
In ZiggoMail staat het hoofdmailadres, je ooit toegekend door UPC/Ziggo toen je het abonnement afsloot en dat kun je niet zelf wijzigen
Reputatie 2
@dartelaar, heel rot dat dit zo lang moet duren. Excuses daarvoor. Is er inmiddels al contact geweest?
Sarah Ziggo schreef:

@dartelaar, heel rot dat dit zo lang moet duren. Excuses daarvoor. Is er inmiddels al contact geweest?


Ja ze hebben mij proberen te bellen op mijn huistelefoon maar daar is overdag niemand aanwezig, de beste manier om mij te bellen is via mijn mobiel *. In 2013 heb ik het hoofdmailadres via de toenmalige klantenservice laten aanpassen en mij is via mails toegezegd dat het adres uit de administratie is verwijdert en nu is het opeens toch weer mijn hoofdmailadres althans in Ziggo mail. In "mijn Ziggo" is het wel correct.
Ik hoop toch dat het wordt aangepast.
Reputatie 4
Badge +7
Een telefoonnummer en e-mailadres opnemen in een reactie is niet verstandig.

@Sarah
Kan je die verwijderen?
dartelaar schreef:

Sarah Ziggo schreef:

@dartelaar, heel rot dat dit zo lang moet duren. Excuses daarvoor. Is er inmiddels al contact geweest?


Ja ze hebben mij proberen te bellen op mijn huistelefoon maar daar is overdag niemand aanwezig, de beste manier om mij te bellen is via mijn mobiel *. In 2013 heb ik het hoofdmailadres via de toenmalige klantenservice laten aanpassen en mij is via mails toegezegd dat het adres uit de administratie is verwijdert en nu is het opeens toch weer mijn hoofdmailadres althans in Ziggo mail. In "mijn Ziggo" is het wel correct.
Ik hoop toch dat het wordt aangepast.



Het is nog steeds niet opgelost, het hoofd e-mailadres is nog steeds die van mijn overleden echtgenote, ik zou dit toch echt wel aangepast hebben zoals het was afgesproken en aangepast bij voormalig UPC
Reputatie 4
Badge +10
Misschien is het handig om er nog eens een contactformulier aan te wagen, dan heb je alles zwart-op-wit, goed voor dossiervorming.
Heb je eventueel nog een reactie op een eerder contactformulier, dan zou je via dat bestaande contactformulier tussen speciaal aangegeven lijnen alsnog een keer kunnen reageren, want dan heb je al een bestaand dossiernummer.
Slordig van Ziggo zoals daar mee omgegaan wordt.
Succes.
N.N. schreef:

Misschien is het handig om er nog eens een contactformulier aan te wagen, dan heb je alles zwart-op-wit, goed voor dossiervorming.
Heb je eventueel nog een reactie op een eerder contactformulier, dan zou je via dat bestaande contactformulier tussen speciaal aangegeven lijnen alsnog een keer kunnen reageren, want dan heb je al een bestaand dossiernummer.
Slordig van Ziggo zoals daar mee omgegaan wordt.
Succes.



Dat is idd een optie, ga maar eens in mijn archief zoeken of ik iets kan vinden.
Maar het is wel raar dat het voor de overname van Ziggo wel goed was.
Bedankt voor de reactie super user
Dit is de oplossing. Bij mij speelt hetzelfde probleem. Na contact gehad te hebben met klantenservice is mij verteld dat ik een brief moet schrijven met kopie van mijn ID bewijs om het hoofd-emailadres te wijzigen. Ook al staat het contract op je eigen naam. Was onaangenaam verrast over deze administratieve rompslomp in dit digitale tijdperk en per slotte bij het aangaan van een contract, tussentijds wijzigen van pakket, adreswijziging is ook geen kopie ID nodig. Het schijnt de wet te zijn. Verder als trouwe abonnee een korting aangeboden gekregen. Heel fijn, maar voorwaarde was nieuwe jaarcontract afsluiten met korting voor zes maanden. Nu kan ik per maand opzeggen. Wat schiet ik er als klant mee op......trek dus aan het kortste eind.
Reputatie 4
Badge +7
monique29 schreef:

Verder als trouwe abonnee een korting aangeboden gekregen. Heel fijn, maar voorwaarde was nieuwe jaarcontract afsluiten met korting voor zes maanden. Nu kan ik per maand opzeggen. Wat schiet ik er als klant mee op.


Heeft u als "trouwe" klant er behoefte aan om op te zeggen? Als u toch de intentie heeft te blijven, pak die korting dan..
Jan F. schreef:

monique29 schreef:

Verder als trouwe abonnee een korting aangeboden gekregen. Heel fijn, maar voorwaarde was nieuwe jaarcontract afsluiten met korting voor zes maanden. Nu kan ik per maand opzeggen. Wat schiet ik er als klant mee op.


Heeft u als "trouwe" klant er behoefte aan om op te zeggen? Als u toch de intentie heeft te blijven, pak die korting dan..




Ben inderdaad al aan het orienteren. Ben ik en goedkoper uit, kan een nieuw hoofdemailadres regelen en per maand opzeggen. Wat houdt mij tegen.....
nicoenesther schreef:

Ik wil graag mijn hoofdemail adres wijzigen,maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.Kan iemand mij helpen?



Ik weet dat het lang geleden is, maar ben benieuwd of het je uiteindelijk gelukt is? Ik zit midden dit proces en irriteer me mateloos over he het gaat...

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics