RW.SUROWIETZ wrote:
Ik heb zelf geprobeerd filters in te stellen om de spam mails te blokkeren, maar krijg het niet voor elkaar om mail van een bepaald domein en/of bepaalde inhoud te filteren.
Niet in de Ziggo webmail ('leerfunctie'), en ook niet in mijn Outlook 2016 mailclient.
Ik kan weinig zeggen over Ziggo webmail omdat ik dat nagenoeg nooit gebruik, Outlook daarentegen...
Even een beetje uit het hoofd vertaald (op mijn laptop gebruik ik een Engelse versie van Windows 10 & Office, op mijn PC thuis Nederlands).... Hou er ook rekening mee dat ik Office 2019 gebruik, dus sommige opties kunnen anders zijn. Echter is de spam afhandeling bij mijn weten grotendeels gelijk.
Het beste is om het spamfilter van Outlook langzaam maar zeker te laten leren wat wel en geen spam is. Dus als je een bericht leest dan kan je in het 'Start' ("Home") tabje de optie 'Junk' vinden in de sectie 'verwijderen' (aan het begin, dus links).
Als je op het pijltje achter het icoon klikt dan wordt een menu zichtbaar waarin je opties hebt om de zender van het bericht te blokkeren, of deze nooit te blokkeren. Dit kan een optie zijn om van je spam af te komen.
Je kan in datzelfde menu ook de 'junk e-mail opties' openen (dit zal waarschijnlijk spam heten in het Nederlands). Welnu... in dat scherm vind je o.a. een tabje met geblokkeerde zenders. Hier kan je een specifieke zender of een heel domein blokkeren.
Er zijn zelfs opties om hele "TLDs" (Top Level Domeinen) te blokkeren (op het laatste tabje).
Kortom... mijn advies zou zijn om Outlook te gebruiken tegen al die spam.