Beantwoord

Hoe voorkom ik ongewenste e-mails uit het buitenland?

• 24 september 2018
  • 3 Reacties
  • 377x Bekeken

Vraag hoe kom je van E-mails af die uit buitenland komen Het lijkt wel dat ze uit zweden komen die andere landen er om heen
icon

Best beantwoord door Anne H Ziggo 2 oktober 2018, 17:19

Hallo j.vaal0913, welkom op onze Community. Spam is nooit fijn om te ontvangen. Je hebt al heel wat tips gekregen! Het beste is om de mail naar de Spam map te verplaatsen, daar leert onze mailfilter van! Ik raad je af om individuele afzenders te blokkeren. Het zijn zelden dezelfde afzenders en de lijst met geblokkeerde adressen is beperkt.
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hallo @j.vaal0913 ,
je kunt dan het beste via de Ziggo webmail de ongewenste berichten naar de spammap verplaatsen en als ongewenst markeren.
Vraag hoe kom je van E-mails af die uit buitenland komen Het lijkt wel dat ze uit zweden komen die andere landen er om heen

Als het spam is niet, je mail adres is in een of andere lijst terecht gekomen waar je niet zomaar vanaf komt.
Zijn het mail's van bedrijven die je kent met reclame dan staat er wel een afmeldlink onderaan de mail.

1. Maar pas daar mee op, veel spammers gebruiken deze ook om je mail-adres te bevestigen en dan is het nog erger dan voorheen.
  2. Dus ook nooit beantwoorden als het een aanbieder of iets dergelijks is waar je nooit hebt aangemeld, dat is een bevestiging van een bestaande account en zal je hoger op de spamlijst plaatsen.
  3. Let goed op welke link er naar wordt verwezen, ook pishing via afmelden komt nogal eens voor.
  4. Ik zou persoonlijk gewoon blokkeren of als ongewenst markeren, dan ben je er met een paar dagen voor een groot deel vanaf.
Reputatie 7
Hallo j.vaal0913, welkom op onze Community. Spam is nooit fijn om te ontvangen. Je hebt al heel wat tips gekregen! Het beste is om de mail naar de Spam map te verplaatsen, daar leert onze mailfilter van! Ik raad je af om individuele afzenders te blokkeren. Het zijn zelden dezelfde afzenders en de lijst met geblokkeerde adressen is beperkt.

Reageer