Anton Doove

Level 4
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoe stop ik de melding over verouderde Ziggo-instellingen?

Beste Mensen. Ik krijg steeds de melding dat mijn Ziggo-instellingen zijn verouderd.
Er wordt niet bij vermeld welke instellingen zijn verouderd. Ik kan dus niets wijzigen.

Graag verneem ik om welke instellingen het gaat. Zodra ik dat weet kan ik dit verhelpen met aanpassen.
Zo hoop ik dan die meldingen te kunnen voorkomen. Ik dank jullie voor de reacties.

Ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove
38 Reacties 38
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Anton Doove,
De enigste melding die ik me kan voorstellen is de (verouderde) antivirus-software van Ziggo, deze is recentelijk vervangen door SafeOnline. Verder heeft Ziggo geen software op je computer.
Het beste kun je de oude software verwijderen en via MijnZiggo, rubriek Producten, SafeOnline downloaden en installeren.
Anton Doove
Topicstarter
Level 4
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
In de melding had men het over de verouderde instellingen van de Ziggo-account.
Mogelijk betreft dit mijn Ziggo-account waarvan de instellingen verouderd zijn. Hoe pas ik dit aan?

Waarmee kan ik het aanpassen? Het is een te lange tijd geleden,dat ik met Ziggo actief was.
Daardoor ben ik vergeten hoe dat werkte. Ik weet dus niet wat Ziggo ondertussen heeft vernieuwd.

Welke instellingen van mijn Ziggo-account dien ik aan te passen om veroudering op te heffen? Vriendelijk dank voor reacties. Anton Doove.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Anton Doove,
een andere mogelijkheid kan zijn dat de e-mail-instellingen verouderd zijn en dat je die volgens de huidige Ziggo-normen moet aanpassen, voorbeeld: mailaccount ...@upcmail.nl, pop3.upcmail.nl smtp.upcmail.nl is NU: pop.ziggo.nl smtp.ziggo.nl etc.
Nog een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de persoonlijke gegevens in MijnZiggo niet meer bij de tijd zijn zoals bijvoorbeeld (mobiel) telefoonnummer, e-mailadres voor correspondentie van Ziggo naar klant o.i.d..
Hoe krijg je die melding en van wie? Pas op dat het geen Phishingmail is en klik NIET op een link in die mail!!!!!!
Kun je eventueel een kopie van die melding plaatsen met doorgehaalde privégegevens?
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
@Anton Doove
Wanneer komt die melding? Bij Mijn Ziggo of Mail?
Anton Doove
Topicstarter
Level 4
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Van die melding kan ik helaas geen copie maken,want het blijft niet staan en is gelijk weer weg.
Het komt van rechts uit het actie-centrum dat blijkbaar van Mail is. Er staat geen link in.

Deze melding krijg ik herhaaldelijk. Ik weet niet hoe ik dat kan stoppen. Dit is tot op heden mijn ervaring.
Ik dank jullie voor de hulp-reacties en ik hoop op positief resultaat.

Vriendelijke groeten van Anton Doove
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
In mail kun je je instellingen zien in je mailaccounts, vul deze aan met de huidige juiste instellingen voor POP3 of IMAP:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Als je alleen IMAP gebruikt, kun je je account verwijderen en opnieuw aanmaken door Account toevoegen -> Ander account (POP IMAP) en alleen je mailadres en wachtwoord invullen, dan gaat de rest vanzelf.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Anton Doove,
Nu valt bij mij het kwartje, je gebruikt het mail programma van Windows, dan moet je daarin je accounts verwijderen en opnieuw instellen, Be rt schreef daar ook al iets over.
Anton Doove
Topicstarter
Level 4
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste Mensen Als Senior van 78 jaar met diverse medische ervaringen wordt ik er nu moe van.
Ik kom er morgen op terug en hoop dan meer helder te kunnen concentreren op dit topic.
Helaas zit ik dagelijks nog verdriet te verwerken na het onverwachts overlijden van mijn geliefde vrouw.
Dat gebeurde op 27-01-2018 na 34 huwelijksjaren doordat diabetes haar een hart-infarct bezorgde.
Niettemin wil ik graag de mail-accounts goed bruikbaar krijgen voor reacties op mijn blog met een
In Memoriam ter nagedachtenis aan mijn vrouw die haar levens-ervaringen op Singapore vertelde.
Dat schreef ik voor haar op en publiceer dit op de blog wat zij graag wou,zodat het bekend raakt.
Bezoekers van die blog kunnen mij er dan over mailen als zij dat willen. Mail-beheer is dan nodig.
Morgen kom ik dus terug op die werkwijze en vraag dan om meer uitleg. Daarvoor alvast mijn dank.
Ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Anton Doove,
Gecondoleerd met het verlies van uw vrouw en veel sterkte daarmee gewenst.
Wij proberen je mee te helpen om de zaak weer op de rit te krijgen, tot morgen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Goedemorgen Anton Doove,
Totdat het 'probleem' met WindowsMail is opgelost kun je natuurlijk ook gewoon van de ZiggoWebmail gebruik maken, die je aan kunt klikken bovenin de website van Ziggo.
Anton Doove
Topicstarter
Level 4
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste Mensen. Het is mij vandaag niet gelukt om terug te komen op wat ik wou doen.
Er waren andere activiteiten die voorrang nodig hadden,zoals 2 facturen betalen via de Zorgverzekering.
Ook nog andere mensen daarover inlichten,zodat zij mij bij kunnen staan als het niet goed lukt.
Zodra dat achter de rug is kom ik terug op de Ziggo-activiteiten,want dat wil ik ok graag goed regelen.
Ik ga nu mijn maaltijd in de Magnetron plaatsen om het lekker warm te eten. Volkoren Macaronischotel.
Ik wens jullie ook smakeljk eten. Anton Doove.
Anton Doove
Topicstarter
Level 4
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste Mensen. Ik werd gehinderd door vele andere activiteiten die voorrang nodig hadden, maar nu kan ik terugkomen op mijn topic en ik keek zojuist naar mijn instellingen bij Ziggo die goed stonden.
Hoe kan het dan dat ik toch nog steeds lees,dat mijn instellingen verouderd zijn?
Mogelijk zou dat het geval zijn in MAIL van Live.Daar staat Ziggo niet opgenomen zoals ik zag.

Ziggo staat wel in Outlook van Office 365 home opgenomen bij de Accounts,maar niet met het aantal juiste aantal mappen. Bij het downloaden en installeren is Ziggo niet goed meegenomen.
De Ziggo-mails komen wel in Outlook binnen bij Gmail,waarna ik het kan verplaatsen.

Ik ga nog eens onderzoeken waarom Ziggo niet op die accountlijst van Live voorkomt en voeg het in.
Dan zie ik wel wat er gebeurt en ik mail het jullie wel. Tot mails maar weer. Anton Doove.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Anton Doove,
ik zie nu ineens allerlei e-mailprogramma's voorbij komen in je laatste bericht.
Welk e-mailprogramma geeft die foutmelding, aan de melding te zien de nieuwe MAIL-app die standaard met Windows 10 meegeleverd wordt.
Graag een reactie daarop.
Nog een concrete vraag: gebruik je IMAP of POP?
Anton Doove
Topicstarter
Level 4
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste N.N. Ik gebruik Imap voor Ziggo om verouderde instellingen van Ziggo te wijzigen in nieuwe instellingen,maar het werkt nog niet.
Vandaag ontving ik de nieuwe Windows 10 update.
De nieuwe MAIL-app heb ik nog niet gezien en ik weet ook niet wat ik ermee kan qua nieuwe opties.
Voorlopig blijf ik liever Ziggo,HCC,Gmail en Live/Outlook gebruiken en hoop dat ik die melding over de verouderde Ziggo-instellingen kan stoppen. Dat is mij nog niet gelukt,want ik weet niet waar het zit.
Ik heb het al wel opgezocht,maar kon het nog niet vinden.
Ik weet ook niet welke instellingen zijn verouderd,want dat werd niet mee-vermeld.
Dat is niet slim. Zo kan ik niets verbeteren aan die instellingen. Mijn wachtwoord helpt ook niet.
Tot op heden is dit mijn ervaring. Ik dank je alvast voor je reactie en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Anton Doove,
Door het vele aantal emailprogramma's dat u gebruikt wordt het voor mij zo goed als onmogelijk omeen passend advies te geven.
Ik stel dan ook voor dat u voorlopig de Ziggo webmail gebruikt, dat werkt altijd goed en dat u aan een bekende of familielid of de buurjongen met kennis van zaken vraagt om u te helpen het probleem op te lossen.
Ik wens u veel succes.
Anton Doove
Topicstarter
Level 4
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste N.N. Ik kom hier morgen wel op terug,maa ik dank je voor je reactie. Anton Doove.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
In de meeste email programma's, waar je IMAP gebruikt, hoef je alleen maar je emailadres in te vullen met je wachtwoord en de rest van de instellingen worden dan vanzelf ingevuld.
Anton Doove
Topicstarter
Level 4
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste Bert. Dank voor je reactie,maar ik ben er nog niet in geslaagd om verouderde instellingen te vernieuwen,want na invullen van mail-adres met wachtwoord krijg ik dit terug,na vele malen klikken.
Het werkt dus niet bij mij.

Ik ga nu opnieuw onderzoeken waar de fout zit en welke fout het is,want ik wil het graag oplossen. Natuurlijk heb ik niets aan verouderde instellingen. Daar schiet ik niets mee op.

Hopelijk kom ik er achter waarom mail-adres en wachtwoord niet werken. Beiden zijn JUIST. Ik krijg er geen foutmelding over te zien. Daarom onderzoek ik wat er fout gaat.

Ik laat je weten of het mij lukt. Natuurlijk zijn tips van jou van harte welkom. Ik groet je vriendelijk.
Anton Doove.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Anton Doove Dag Anton, even ter controle: staan de datum en jaar wel goed ingesteld, rechtsonder in de werkbalk?

Uitgelicht topic