1
Vraag
2
Reacties
devor

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe spam voorkomen?

Ik merk dat mn blokkeerlist vol zit. Kan nu spam niet wegzetten op de blokeerlist.
Trouwens wordt gek van die spam . Iemand een tip om spam te voorkomen??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De spamfilter van Ziggo lijkt opnieuw ingesteld om van goede berichten te voorkomen dat die in de spam box komen.
Dit lijkt opgelost, voor zover ik hier zie, maar er komen er nu meer door naar de inbox.

De enige manier om de spamfilter weer te leren wat spam is en wat niet, is de spammail via IMAP of webmail naar de spam box te slepen of te verplaatsen.

Regels maken heeft geen zin, de spamservers kunnen iedere naam geven aan de afzender die ze willen en dat is oneindig en als er b.v. een keer een naam gebruikt wordt vanwaar je wel mail van wilt ontvangen, dan blok je ook de goede mail.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De spamfilter van Ziggo lijkt opnieuw ingesteld om van goede berichten te voorkomen dat die in de spam box komen.
Dit lijkt opgelost, voor zover ik hier zie, maar er komen er nu meer door naar de inbox.

De enige manier om de spamfilter weer te leren wat spam is en wat niet, is de spammail via IMAP of webmail naar de spam box te slepen of te verplaatsen.

Regels maken heeft geen zin, de spamservers kunnen iedere naam geven aan de afzender die ze willen en dat is oneindig en als er b.v. een keer een naam gebruikt wordt vanwaar je wel mail van wilt ontvangen, dan blok je ook de goede mail.
Remi

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg dagelijks rond de 10 spam emails in mijn mailbox op de iphone. Volgens de ziggo site moet ik deze berichten "verplaatsen naar reclame" maar hierboven wordt gezegd deze te verplaatsen naar de map 'Spam". Welke is het nou???

De laatse maanden krijg ik ongelofelijk veel spam binnen maar lijkt de ziggo spamfilter niks te leren, want het zijn dagelijks dezelfde soort emails.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Verplaatsen naar Spam (of Ongewenst mail zoals dezelfde map vaak wordt genoemd in bepaalde mail programma's), de map reclame bestaat niet in de IMAP en webmail.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Remi, wat vervelend dat je zoveel wordt overladen met spam en dat de spamfilter de spam niet goed genoeg lijkt te herkennen.

Hier vind je meer informatie over wat wij doen tegen spam en wat je zelf kunt doen. Je kunt de spam in ieder geval verplaatsen naar het mapje 'Spam'. Op de pagina die ik doorgeef, spreken we trouwens ook over het mapje 'Spam'. Op welke pagina verwijzen we naar 'reclame'?

Wat betreft de zelflerende functie van het spamfilter, het spamfilter leert van alle spam die wordt doorgegeven vanuit alle e-mail accounts. Het filter moet dus wel meerdere meldingen vanuit meerdere accounts binnenkrijgen. Omdat je aangeeft dat je steeds dezelfde spam ontvangt, is het misschien voor nu voor jou handiger om de afzender te blokkeren.
Remi

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kim Ziggo Het stappenplan op de volgende link zegt dat ik de mail moet markeren als reclame. https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/ziggo-mail/slim-met-spam/
Bij optie 1 kies ik dan E-mail programma op tablet of smartphone.

De mails die ik vooral krijg zijn van "een heel lang adres@ryanair.com en ik ben volgens mij niet de enige die hier emails van krijg als ik zo op het forum kijk.

Ik verplaats al maanden emails vanuit de iphone naar de "Spam" map maar kreeg toch steeds deze mails nog. Toen d8 ik... doe ik iets fout? Dus ging ik op de Ziggo site zoeken en kwam toen de methode tegen om berichten te verplaatsen naar "reclame". Heb dit nu een tijdje gebruikt, maar het helpt voor geen meter. Vandaar dat ik het nu via het forum probeer op te lossen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je doet niets fout, de spam filter is nog niet zover dat hij deze mails eruit vist, ook hier regelmatig per meer dan 10 tot 14 spam mails in de inbox.

Het wordt tijd dat hier werkelijk iets aan gedaan wordt wat effect heeft, de vorderingen van de spam filter lijken nu geheel stil te staan.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Remi, je doet inderdaad niets fout. Op welke wijze je het kan markeren als spam, is dus afhankelijk van het apparaat of programma dat je gebruikt.

Het is ons ook opgevallen dat het aantal berichten rondom het onderwerp spam flink is verhoogd, de afgelopen weken. Het spamfilter blijkt daarnaast dus niet altijd optimaal te werken. Dit heeft zeker onze aandacht. Wij sturen deze signalen door om hierop actie te kunnen ondernemen. Dit ligt soms echter vrij complex, waardoor het even kan duren voordat je hier iets van merkt. Voor nu kan ik je helaas alleen aanraden de eerder gegeven tips te gebruiken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic