Hoe moet ik een email adres whitelisten zodat die mail niet in de spamfilter komt?

  • 27 mei 2019
  • 4 Reacties
  • 114x Bekeken

Hallo forum,
Sinds kort komen bepaalde mail berichten niet meer aan in de inbox, maar in de spam folder. Volgens Ziggo helpdesk kan dat opgelost worden met een filterregel. Echter, dat is mij nog niet gelukt. Het filter kent vele mogelijkheden en de voor de hand liggende filterregel 'indien afkomstig van … dan naar inbox' lijkt niet te werken.
Ook begrijp ik dat het de forwarden van mail, zoals dat in mij geval gebeurt, een extra complicatie toevoegt. De posts die ik hierover las geven mij geen eenduidig antwoord (of ik begreep het niet …)

Voorbeeld van een mail die onterecht in het spam filter komt:
Verzonden van: Zender@ziggo.nl aan: Ontvanger@mijndomein.com
Forwarding door mijn hosting provider: alle mail die binnenkomt op Ontvanger@mijndomain.com wordt doorgestuurd naar Ontvanger@ziggo.nl

Wat voor filterregel moet ik instellen zodat deze mail weer - net als vroeger - in de inbox beland? De Ziggo helpdesk adviseerde mij de vraag hier te stellen! Uiteraard heb ik de filterregel optie bekeken, maar zag niet direct de optie die wel werkt.
(op 23/5 plaatste ik dezelfde vraag, maar die werd verwijderd - doe ik iets verkeerd?)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 7
Goede vraag @MKlassik! In het expertise-topic staan @Be rt, @Dave- en @martin1975x als Expert bij het onderwerp e-mail. hopelijk kunnen zij jou een zetje in de goede richting geven.
Reputatie 7
Badge +35
Filter regels is een lastig ding, dat zou je tot het oneindige moeten blijven doen als er iets niet goed gaat.

Er is een zelflerende spamfilter actief.
Sleep of verplaats de mail die je in je inbox wilt hebben, uit de spam map, via webmail of met een IMAP account, naar de inbox, daar leert de spamfilter van.

Sleep of verplaats de spam die je in je inbox krijgt naar de spam map.

Laat SVP weten of dat goed gaat op termijn, mocht dit nit goed gaan, kan een Ziggo moderator dit doorgeven aan de betreffende afdeling.
Dank je Be rt, ik zal dat proberen. Reden dat ik dat niet in eerste instantie had gedaan is dat diverse posts aangeven dit geprobeerd te hebben echter zonder succes. Is bekend na hoeveel keer dit effect kan hebben?

Voor de volledigheid: dit verslepen *moet* gedaan worden via webmail of een IMAP account naar de IMAP/Webmail inbox folder. Correct?

Nog wat informatie: het lijkt vooralsnog op te treden bij mails die van abc@ziggo.nl aan mijn email adres pqr@mijndomein.com gestuurd worden en die dan geforward worden naar mijn ziggo mailbox pqr@ziggo.nl. Ik heb dit met twee 'van' addressen @ziggo.nl ervaren, en die twee addressen zijn dan beide aan alias op mijn Ziggo account (excuses voor de wellicht verwarrende uitleg).
Verder, als ik met (beperkte kennis) in de email headers kijk dan is het de ontvangende server bij Ziggo die tot de conclusie komt dat het waarschijnlijk spam is.
Reputatie 7
Badge +35
@MKlassik schreef: "Voor de volledigheid: dit verslepen *moet* gedaan worden via webmail of een IMAP account naar de IMAP/Webmail inbox folder. Correct?"

Dat is correct.

De spamfilter leert wel, ik krijg op een aantal email adressen, die ik werkelijk over bijna het halve internet al meer dan 15 jaar in gebruik heb, zelden meer spam binnen of wordt goede mail in de spam map ontvangen.

In een paar andere adressen die onbekender zijn loopt het een op en af, maar langzaam aan is de verbetering hier ook te ervaren.