peewee

Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hoe geef ik aan de mail in SPAM/JUNK folder géén SPAM/JUNK is?

Ziggo gebruikt een 'lerend spamfilter'. Sommige mails worden TEN ONRECHTE door het SPAM/JUNK filter van Ziggo als zodanig aangemerkt. Door voor de ten onrechte als SPAM/JUNK beoordeelde mails aan te geven dat het géén SPAM/JUNK is, leert het systeem beter te filteren.

Kan iemand me zeggen HOE ik (in Ziggo Webmail) aangeef dat een mail ten onrechte als SPAM/JUNK is beoordeeld? Ik zie het niet...

mvrgr
Paul
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
In mijn vorige post schreef ik:

[begin citaat]
2) Bij vandaag ontvangen SPAM nu wél een duimpje (zie plaatje). Verschil met eerdere waar dat niet het geval was: Het mail-account (wél een duimpje bij SPAM voor mijn primaire mailaccount, niet bij andere?)
[einde citaat]

Hierop voortbordurend vanochtend eens niet met mijn primaire mail account ingelogd op Ziggo Webmail, maar met het secondaire mail account waarbij ik normailiter géén duimpje zag bij spam/junk. En wat bleek? Nu zie ik wél een duimpje om de spam/junk als gewenst te markeren.

Voorlopige nieuwe conclusie is dus dat het duimpje wél getoond wordt bij spam/junk in de mailbox van het account waarmee je inlogde op webmail, maar niet bij spam/junk in andere mail accounts.

Ik weet nu in ieder geval hoe ik spam/junk als gewenst kan markeren (waarmee mijn oorspronkelijke vraag is beantwoord).

Mocht één van de huidige discussie-deelnemers (N.N., Be rt, Evert96) of anderen zich geroepen voelen e.e.a. eens te controleren dan zou dat natuurlijk geweldig zijn :smile:, maar wat mij betreft is hiermee het probleem wel opgelost.

Groeten, en allen dank voor jullie bijdrage,
Paul

Bekijk in context

32 Reacties 32
Verwijderd account
Niet van toepassing
De betreffende mail als veilig aanmerken en verplaatsen naar de inbox.
peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Dat snap ik, maar HOE merk ik de mail aan als veilig? Ik zie (in Ziggo Webmail) nergens menu/button of wat dan ook om dat te doen!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallopeewee,
Ga naar de spammap, open de betreffende e-mail en boven de e-mail zie je een rijtje icoontjes,
1 icoontje is duimpje omhoog, als je daar op klikt wordt de mail als 'veilig' beschouwd en wordt deze verplaatst naar de inbox.
peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Hallo NN,

Zie

Dit is wat ik zie als ik een mail van iBood (in de SPAM folder) geopend heb. Ik zie géén duimpje...
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo peewee,
wat zie je als je op de icoon met de 3 streepjes rechts klikt, dan volgt er een uitklapmenu.
peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Dit:

Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo peewee,
probeer het eens via een andere browser op de pc, ik heb chrome gebruikt.
Zit jij misschien in fZiggo-regio, dan kan het menu anders zijn.
peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Hallo @N.N.,

Heb het even in Chrome bekeken, maar dat ziet er precies hetzelfde uit: Geen duimpje, dezelfde menu-opties.

Ik weet niet wat een fZiggo-regio is, dus je vraag kan ik niet beantwoorden...

Gr.,
Paul
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi peewee,

Heel vreemd dat dat duimpje er bij jou niet staat, bij mij staat hij er namelijk wel.
Het maakt niet uit in welk gebied je woont, ik woon namelijk in fZiggo gebied (voormalig Ziggo gebied voor de fusie met UPC) en zie het duimpje.

Als je op de 3 streepjes klikt (zie bijlage bij de pijl), zie je dan de optie 'Niet ongewenst'?
Zo ja, dan kun hem daarmee alsnog als geen spam markeren.

Groet,
Evert
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo peewee,
Vroeger had je Ziggo en UPC, nà de fusie alleen Ziggo.
fZiggo betekent dus het OUDE Ziggo gebied.
fUPC betekent dus de oude UPC-regio.
Helaas kan ik je dan niet verder helpen,
maar misschien kan een moderator, bijvoorbeeld Sander Ziggo uitsluitsel geven.
peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Hallo @N.N.
Dat menu waar je naar wijst had ik ook al bekeken. Ook daar niet mbt gewenst/ongewenst e.d.

Ik was al jaren klant van Ziggo voor de fusie met UPC. Hoop inderdaad maar dat sander_ziggo me kan helpen.

Dank je wel voor je uitgebreide poging me te helpen!

mvrg
Paul
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien dat de functie Weergave meer uitkomst biedt zoals hier te zien is, op de foto klikken voor een vergroting, dan staat het duimpje er wel:

peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Dag @Be rt,

Dank voor je reactie! Heb het meteen even geprobeerd en heb alle mogelijke weergaves nagelopen, maar helaas, nergens een duimpje of een menu-optie om de spam als gewenst te markeren.

mvrgr
Paul
Verwijderd account
Niet van toepassing
peewee wrote:
Dag @Be rt,

Dank voor je reactie! Heb het meteen even geprobeerd en heb alle mogelijke weergaves nagelopen, maar helaas, nergens een duimpje of een menu-optie om de spam als gewenst te markeren.

mvrgr
Paul

Hallo peewee graag gedaan.
Hallo Be rt bij mij ook geen verschil met andere weergaves, ik blijf het duimpje gewoon zien.
peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
NIeuwe informatie: Bij mails die ik zélf (dus niet het Ziggo SPAM filter systeem) als ONGEWENST markeer (waarna de mail naar de SPAM folder wordt verhuisd), en deze vervolgens open in de SPAM folder, zie ik WEL een duimpje om de mail als GEWENST te markeren.

Zou het kunnen dat het Ziggo Filter niet altijd correct mails die het als SPAM klassificeert (en naar de SPAM folder verhuist) de status "Ongewenst" geeft?
Verwijderd account
Niet van toepassing
peewee wrote:
NIeuwe informatie: Bij mails die ik zélf (dus niet het Ziggo SPAM filter systeem) als ONGEWENST markeer (waarna de mail naar de SPAM folder wordt verhuisd), en deze vervolgens open in de SPAM folder, zie ik WEL een duimpje om de mail als GEWENST te markeren.

Zou het kunnen dat het Ziggo Filter niet altijd correct mails die het als SPAM klassificeert (en naar de SPAM folder verhuist) de status "Ongewenst" geeft?

Niets is volmaakt, zeker bij Ziggo niet wat de spamafhandeling betreft.
Je moet echt zelf constant de vinger aan de pols houden.
peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Da's ongetwijfeld waar, niets is volmaakt. Da's wat mij betreft ook niet zo erg, aangenomen dat geconstateerde onvolmaaktheden worden verholpen :grinning:

Ik ga vandaag proberen een werkbare workaround te verzinnen (bijv. SPAM naar de inbox verplaatsen, daar ZELF als SPAM aanmerken, en tenslotte vanuit de SPAM folder aanmerken als GEWENST (en daarna geduldig wachten tot het filter doorheeft dat (bijv.) de dagelijkse mails van iBood GEEN spam zijn. (Resultaten zal ik hier melden).

mvrgr
Paul
peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Twee dingen (aldus Cor van der Laak):

1) Vandaag werd (voor het eerst) de dagelijkse mail van iBood eens NIET als SPAM beoordeeld (blijkbaar leert het filter ook als je spam verplaatst naar de inbox?)

2) Bij vandaag ontvangen SPAM nu wél een duimpje (zie plaatje). Verschil met eerdere waar dat niet het geval was: Het mail-account (wél een duimpje bij SPAM voor mijn primaire mailaccount, niet bij andere?)


Snapt iemand nog iets van de logica? :drooling_face:
Verwijderd account
Niet van toepassing
De wegen van het spamfilter van Ziggo zijn ondoorgrondelijk:-)

Uitgelicht topic