1
Vraag
2
Reacties
Koosje Den Bosc

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Help....Mailchimp gebounched bij ziggo

Ik verzend vanaf mijn website koosjeschrijft.nl via Mailchimp nieuwsbrieven.Ik sta nu net op het punt van een bijzondere gebeurtenis en baal ervan dat de verzending stagneert..

Een groot aantal ontvangers krijgt geen post meer .

In mijn systeem lees ik bij die adressen SOFT BOUNCED

De verzending gaat via mijn mailadres met home.nl

Alle ontvangers  met:

home-ziggo-upc mail, kpn mail, live.nl, g-mail;, kpnmail en wxs

ontvangen geen post.

Ook op mijn controleadressen met home en g-mail geen post. 

Het probleem moet naar mijn idee dus bij home.nl zitten

 

Kan iemand mij helpen, ik ben geen super digibeet dus graag in voor mij begrijpbaar Nederlands een uitleg aub

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Ik begrijp ook nog niet helemaal waarom je vanaf een @home.nl adres verstuurt, terwijl je aangeeft dat je van je eigenwebsite koosjeschrijft.nl verstuurt. Klopt dat wel? Ik vermoed dat je rechtstreeks bij mailchimp inlogt en daar je nieuwsbrieven maakt.

Het probleem is vermoedelijk dat home.nl (Ziggo dus) en ontvangende partijen het niet meer OK vinden dat je mail verzendt vanaf een @home.nl adres via een andere mail server dan die van Ziggo. Dit soort constructies worden tegenwoordig ontmoedigd door middel van oa SPF. (Het is wel een catch22, want Ziggo vind het ook niet goed dat je een nieuwsbrief naar grote aantallen gebruikers stuur via de mailserver van Ziggo zelf.)

Ziggo geeft aan andere partijen aan dat mail vanaf @home.nl vanaf een IP-adres in de range 212.54.32.0/19 zpu moeten komen. Daarnaast speelt er mogelijk nog iets met de digitale ondertekening van de mail.

Technisch verhaal, maar je kunt in mailchimp wel zien wat exact de reden is voor de “soft bounce”. Wil je dat eens opzoeken, en hier laten zien?
 

Bekijk in context

5 Reacties 5
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Ik begrijp ook nog niet helemaal waarom je vanaf een @home.nl adres verstuurt, terwijl je aangeeft dat je van je eigenwebsite koosjeschrijft.nl verstuurt. Klopt dat wel? Ik vermoed dat je rechtstreeks bij mailchimp inlogt en daar je nieuwsbrieven maakt.

Het probleem is vermoedelijk dat home.nl (Ziggo dus) en ontvangende partijen het niet meer OK vinden dat je mail verzendt vanaf een @home.nl adres via een andere mail server dan die van Ziggo. Dit soort constructies worden tegenwoordig ontmoedigd door middel van oa SPF. (Het is wel een catch22, want Ziggo vind het ook niet goed dat je een nieuwsbrief naar grote aantallen gebruikers stuur via de mailserver van Ziggo zelf.)

Ziggo geeft aan andere partijen aan dat mail vanaf @home.nl vanaf een IP-adres in de range 212.54.32.0/19 zpu moeten komen. Daarnaast speelt er mogelijk nog iets met de digitale ondertekening van de mail.

Technisch verhaal, maar je kunt in mailchimp wel zien wat exact de reden is voor de “soft bounce”. Wil je dat eens opzoeken, en hier laten zien?
 

Koosje Den Bosc
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik verhelder even de werkwijze.

Ik maak mijn blogs op mijn website koosjeschrijft.nl

De website is gemaakt met Wordpress. Daarin een plugin met Mailchimp.

Op mailchimp heb ik een mailsjabloon gebruikt. Automatisch vult dit zich met de koptitel van mijn blog 

Het is niet anders dan de vele bedrijven die bv nieuwsbrieven verzenden met mailchimp. 

Automatisch worden mijn nieuwe blogs daarna via mailchimp verzonden aan 125 adressen die staan in het bestand van mailchimp.

Ik zal even kijken of ik in mailchimp nog iets verhelderend bij bounche adressen kan vinden.

Ik vind het vreemd dat bv mijn adressen eindigend op hotmail, en Outlook gewoon vanuit mailchimp mijn blogberichten ontvangen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Deze providers hebben hun spam blocker versterkt: home-ziggo-upc mail, kpn mail, live.nl, g-mail;, kpnmail en wxs.
Simpel uitgelegd, als je een mail verstuurd met b.v. @home.nl via een andere SMTP server als Gmail, dan zullen die geblokt worden.

Eerst was het Ziggo en nu zie ik ook andere steeds actiever blokken, uiteindelijk zullen ze allemaal blokken.

Welke SMTP server gebruik je met welke poort?

En gebruik je verificatie bij de SMTP server?

Koosje Den Bosc
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor meedenken. 

Dit euvel is me te ingewikkeld. Ik stop met mailchimp en verwijder  de koppeling.

Gewoon maar weer excellijst bijhouden... Eigenlijk ook simpeler. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK @Koosje Den Bosch veel succes verder.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic