Stoffelenarno

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gmail ingesteld met POP3

ik heb een chromebook gekocht en daarop mijn zingt e-mail toegevoegd, alleen heb ik dit gedaan met POP3, nu zijn al mijn mails van de zingt server verdwenen en staan ze allemaal op de chromebook. De server zou dus een imap moet zijn, maar als ik die nu zou instellen, zou alle oude mail,verdwenen zijn. Er  moet dus eerst een back up gemaakt worden van mijn gmail. Hoe werkt dit en hoe kan ik die weer terug zetten naar de zingt server?

6 Reacties 6
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als je ook een IMAP Account aanmaakt voor je Ziggo Mail address, kun je Mails van het POP Account terugslepen naar dat Account.

Gmail heeft hier, als ik je goed begrijp, niets mee te maken.

Stoffelenarno
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb mijn ziggo account toegevoegd aan gmail met een pop server. Ik kan niet nog een ziggo account toevoegen helaas. En ik denk dat gmail er dus wel mee te maken heeft

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Stoffelenarno

Welkom op de community. Goed dat je ons hebt gevonden voor deze vraag! 

Ik zie dat @hanh je al een tip heeft gegeven, maar dat je hier niet verder mee bent gekomen. Dat is jammer om te lezen. 😞
Van welke e-mailcliënt wordt er gebruik gemaakt op de Chromebook? En kun je aangeven wat er precies mis gaat als je nog een e-mailaccount probeert toe te voegen. 

Stoffelenarno
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

e-mail client op de chromebook is Gmail. Als ik nog een account probeer toe te voegen (mijn quicknet account) zegt ie dat deze al bestaat. En dat klopt, deze bestaat als POP3, ik kan hem dan blijkbaar niet nog een keer toevoegen als I-map.

Stoffelenarno
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

volgens mij is de truc om een back up te maken van de mails die nu in mijn g-mail staan. Dan vervolgens de Gmail instellen als Imap, en dan de mails weer terugplaatsen op de ziggo server. Met name bij dat laatste zou ik wel wat instructie kunnen gebruiken.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Stoffelenarno

OK. je kunt met de Web versie van Gmail instellen dat je via POP of IMAP berichten van een ander Email address naar je Gmail Account kunt krijgen.

Dan kies je het ene of het andere met evt de optie om wel of geen copy achter te laten, herinner ik me.
Heb je dit gedaan?
Dan zal het wel lastig worden de berichten die via POP in je Gmail Account zijn binnengekomen, nog naar ergens anders te gaan verplaatsen.

Wat ik niet verwachtte is, dat je met een al dan niet Gmail Email Client niet tegelijk een POP en IMAP Account kunt aanmaken voor eenzelfde Email Account. Nooit geprobeerd eigenlijk.

Ik vrees dus dat je het moet doen met wat je al hebt bereikt.

 

Uitgelicht topic