monika07

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geregeld blokkade email adres ivm inlog vanaf slechte reputatie internetverbinding

Mijn email wordt geregeld geblokkeerd mbt “beveiligd e mail versturen” .
in de brief wordt vermeld dat er ingelogd werd vanaf een internetverbinding met slechte reputatie. Het bevreemd mij dat dit herhaaldelijk schijnt te gebeuren, ondanks steeds weer opnieuw  ingestelde ingewikkelde wachtwoorden.
Kan mij niet indenken dat die telkens worden "gehacked”.
Ook wordt vermeld dat wanneer het email account via een SSL instelling is gemaakt dit probleem niet meer zou voorkomen. Mijn email instellingen staan exact conform de ZIGGO aanbevelingen, inclusief SSL.
Er lijkt mij iets anders aan de hand te zijn, maar wat? 

9 Reacties 9
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

1e gedachte: je gebruikt om een of andere reden een VPN verbinding

monika07
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, zo anoniem ben ik niet.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @monika07

Veiligheid staat natuurlijk voorop, maar ik begrijp heel goed dat het niet prettig is dat je e-mail elke keer uit voorzorg wordt geblokkeerd. Tijd om te onderzoeken wat dit precies veroorzaakt. 

Staat dit e-mailadres ingesteld op 1 PC of op meerdere apparaten? 

monika07
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1 PC en 1 mobile telefoon.

 

PC

inkomend SSL/TLS poort 993

Uitgaand startTLS poort 587

 

mobile foon
ingaand SSL poort 993 
uitgaande server TLS poort 587.

Instelling  uitgaande server SSL poort 465 werkt niet

ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
monika07 wrote:

in de brief wordt vermeld dat er ingelogd werd vanaf een internetverbinding met slechte reputatie.

Ikzelf ben niet bekend met dit soort blokkades maar vraag toch even voor alle zekerheid: werd er (succesvol) ingelogd of meldt de brief dat er een inlog poging was gedaan vanaf een vreemde locatie?

Want het lijkt mij ietwat banaal als een e-mail account geblokkeerd wordt louter omdat er (succesvol) is ingelogd vanaf een specifieke locatie, ongeacht de reputatie (want dat zegt lang niet alles). Maar dat men een tijdelijke blokkade inzet nadat er een x aantal keer foutief is ingelogd vanaf een bepaald adres is natuurlijk een heel ander verhaal.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@ShelLuser Het is wel degelijk Ziggo beleid om geldige logins vanaf buitenlandse en VPN ip’s te blokkeren. velen zijn hier al tegenaan gelopen. Voor de webmail geldt het niet, maar voor de mailserver wel. Beetje inconsequent lijkt dat, maar men is denk ik als de dood voor spamruns dmv van in verkeerde handen gevallen login-gegevens op de SMTP server. Een andere reden kan ik niet verzinnen.

Maar hier speelt blijkbaar iets anders.

ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
efok wrote:

@ShelLuser Het is wel degelijk Ziggo beleid om geldige logins vanaf buitenlandse en VPN ip’s te blokkeren. velen zijn hier al tegenaan gelopen. Voor de webmail geldt het niet, maar voor de mailserver wel. Beetje inconsequent lijkt dat, maar men is denk ik als de dood voor spamruns dmv van in verkeerde handen gevallen login-gegevens op de SMTP server.

Duidelijk, bedankt voor de feedback. En ja, ik kan me de reactie van Ziggo levendig voorstellen want een directe login op de smtp kan veel verder gaan dan webmail, daar moet je beslist mee uitkijken. Ik had overigens de webmail in gedachte bij mijn eerdere reactie.

monika07
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op de vraag: Er werd geprobeerd in te loggen, ik heb geen vreemde mail ontvangen

monika07
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog ter aanvulling Mijn “ZIGGO Safe online” staat permanent bij, geen virussen gesignaleerd.

Uitgelicht topic