Vraag

Geregeld blokkade email adres ivm inlog vanaf slechte reputatie internetverbinding

  • 10 november 2019
  • 9 Reacties
  • 118x Bekeken

Mijn email wordt geregeld geblokkeerd mbt “beveiligd e mail versturen” .
in de brief wordt vermeld dat er ingelogd werd vanaf een internetverbinding met slechte reputatie. Het bevreemd mij dat dit herhaaldelijk schijnt te gebeuren, ondanks steeds weer opnieuw  ingestelde ingewikkelde wachtwoorden.
Kan mij niet indenken dat die telkens worden "gehacked”.
Ook wordt vermeld dat wanneer het email account via een SSL instelling is gemaakt dit probleem niet meer zou voorkomen. Mijn email instellingen staan exact conform de ZIGGO aanbevelingen, inclusief SSL.
Er lijkt mij iets anders aan de hand te zijn, maar wat? 


9 Reacties

1e gedachte: je gebruikt om een of andere reden een VPN verbinding

Nee, zo anoniem ben ik niet.

Goedemiddag @monika07

Veiligheid staat natuurlijk voorop, maar ik begrijp heel goed dat het niet prettig is dat je e-mail elke keer uit voorzorg wordt geblokkeerd. Tijd om te onderzoeken wat dit precies veroorzaakt. 

Staat dit e-mailadres ingesteld op 1 PC of op meerdere apparaten? 

1 PC en 1 mobile telefoon.

 

PC

inkomend SSL/TLS poort 993

Uitgaand startTLS poort 587

 

mobile foon
ingaand SSL poort 993 
uitgaande server TLS poort 587.

Instelling  uitgaande server SSL poort 465 werkt niet

Reputatie 4

in de brief wordt vermeld dat er ingelogd werd vanaf een internetverbinding met slechte reputatie.

Ikzelf ben niet bekend met dit soort blokkades maar vraag toch even voor alle zekerheid: werd er (succesvol) ingelogd of meldt de brief dat er een inlog poging was gedaan vanaf een vreemde locatie?

Want het lijkt mij ietwat banaal als een e-mail account geblokkeerd wordt louter omdat er (succesvol) is ingelogd vanaf een specifieke locatie, ongeacht de reputatie (want dat zegt lang niet alles). Maar dat men een tijdelijke blokkade inzet nadat er een x aantal keer foutief is ingelogd vanaf een bepaald adres is natuurlijk een heel ander verhaal.

@ShelLuser Het is wel degelijk Ziggo beleid om geldige logins vanaf buitenlandse en VPN ip’s te blokkeren. velen zijn hier al tegenaan gelopen. Voor de webmail geldt het niet, maar voor de mailserver wel. Beetje inconsequent lijkt dat, maar men is denk ik als de dood voor spamruns dmv van in verkeerde handen gevallen login-gegevens op de SMTP server. Een andere reden kan ik niet verzinnen.

Maar hier speelt blijkbaar iets anders.

Reputatie 4

@ShelLuser Het is wel degelijk Ziggo beleid om geldige logins vanaf buitenlandse en VPN ip’s te blokkeren. velen zijn hier al tegenaan gelopen. Voor de webmail geldt het niet, maar voor de mailserver wel. Beetje inconsequent lijkt dat, maar men is denk ik als de dood voor spamruns dmv van in verkeerde handen gevallen login-gegevens op de SMTP server.

Duidelijk, bedankt voor de feedback. En ja, ik kan me de reactie van Ziggo levendig voorstellen want een directe login op de smtp kan veel verder gaan dan webmail, daar moet je beslist mee uitkijken. Ik had overigens de webmail in gedachte bij mijn eerdere reactie.

Op de vraag: Er werd geprobeerd in te loggen, ik heb geen vreemde mail ontvangen

Nog ter aanvulling Mijn “ZIGGO Safe online” staat permanent bij, geen virussen gesignaleerd.

Reageer