Verwijderd account
Niet van toepassing

Geen syncronisatie Ziggo Mail tussen Samsung Email en Windows Mail

*** TITEL IS MOGELIJK NIET GOED VERWOORD, EXCUSES VOOR HET ONGEMAK ***

Hoi allemaal,

Geen idee of deze vraag eens gesteld is (niets gevonden), vandaar de volgende vraag:

Ik heb sinds enkele weken een Samsung Galaxy A40 aangeschaft. Daarop stond al de app “Samsung Email". Hier heb ik dus mijn Ziggo Mail mee ingesteld. Dit werkte goed, tot gisteren.

Nieuwe e-mails komen binnen en kan ze ook gewoon versturen. Alleen er blijven e-mails staan die ik al verwijderd heb op mijn pc. Op mijn pc gebruik ik Windows Mail (die standaard geïnstalleerd staat) in Windows 10. De e-mails die ik daarop verwijderd heb blijven staan en gaan ook niet weg als je even bijv. 30 minuten wacht.

Waar zou dit aan kunnen liggen en wellicht heeft er iemand een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Nonameboy2306 

Als je e-mail gebruikt op meerdere apparaten is het belangrijk dat op alle apparaten gekozen is voor IMAP instellingen. Daarnaast dienen de instellingen voor het synchroniseren van e-mail op “Altijd” te staan ingesteld. Zo te lezen is het je inmiddels wel gelukt om dit op je PC met Windows mail in te stellen.
Ik raad aan de instellingen van je e-mailaccount op je Samsung A40 ook even na te lopen.

Op een Samsung telefoon kun je dit als volgt terugvinden:

1. Klikt op je Samsung Mail app
2. Klik daarna op de 3 streepjes links bovenin.
3. Daarna toets je op het tandwieltje in het menu.
4. Toets dan op het mailaccount waarom het gaat.
5, Je ziet als het goed is nu de optie: “Synchronisatieperiode e-mail” staan.

Als je deze instelling aanpast naar “Altijd” wordt je mailaccount continue bijgewerkt en zullen reeds gelezen mails niet meer aangemerkt worden als zijnde ongelezen.
Lost dit het niet op, dan kan dit stappenplan nog uitkomst bieden om problemen met het mailaccount op te lossen.


Laat maar weten wat je bevindingen zijn na het doorlopen van bovenstaande stappen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

POP Account ingesteld op de Samsung?

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
hanh wrote:

POP Account ingesteld op de Samsung?

Nee, ingesteld via IMAP. Vergeten erbij te zetten, sorry...

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dan: POP Account bij Windows Mail? Anders snap ik het niet.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ik ben dus even zelf op onderzoek gegaan. Nu denk ik dat Windows Mail de synchronisatie niet goed doet. Als ik op de Webmail van Ziggo iets verwijder, verwijderd hij deze wel uit de Samsung Email… 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ik neem aan dat bij accountinstellingen van Windows Mail de synchronisatieopties e-mail aangevinkt staat?

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
mguzz wrote:

Ik neem aan dat bij accountinstellingen van Windows Mail de synchronisatieopties e-mail aangevinkt staat?

Ja die staat inderdaad aan. Nu synchroniseert hij wel via Windows Mail, vreemd... Geen idee wat het kan zijn, kan natuurlijk ook aan de app "Samsung Email" liggen...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Nonameboy2306 

Als je e-mail gebruikt op meerdere apparaten is het belangrijk dat op alle apparaten gekozen is voor IMAP instellingen. Daarnaast dienen de instellingen voor het synchroniseren van e-mail op “Altijd” te staan ingesteld. Zo te lezen is het je inmiddels wel gelukt om dit op je PC met Windows mail in te stellen.
Ik raad aan de instellingen van je e-mailaccount op je Samsung A40 ook even na te lopen.

Op een Samsung telefoon kun je dit als volgt terugvinden:

1. Klikt op je Samsung Mail app
2. Klik daarna op de 3 streepjes links bovenin.
3. Daarna toets je op het tandwieltje in het menu.
4. Toets dan op het mailaccount waarom het gaat.
5, Je ziet als het goed is nu de optie: “Synchronisatieperiode e-mail” staan.

Als je deze instelling aanpast naar “Altijd” wordt je mailaccount continue bijgewerkt en zullen reeds gelezen mails niet meer aangemerkt worden als zijnde ongelezen.
Lost dit het niet op, dan kan dit stappenplan nog uitkomst bieden om problemen met het mailaccount op te lossen.


Laat maar weten wat je bevindingen zijn na het doorlopen van bovenstaande stappen.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Paul Ziggo wrote:

Goedemiddag @Nonameboy2306 

Als je e-mail gebruikt op meerdere apparaten is het belangrijk dat op alle apparaten gekozen is voor IMAP instellingen. Daarnaast dienen de instellingen voor het synchroniseren van e-mail op “Altijd” te staan ingesteld. Zo te lezen is het je inmiddels wel gelukt om dit op je PC met Windows mail in te stellen.
Ik raad aan de instellingen van je e-mailaccount op je Samsung A40 ook even na te lopen.

Op een Samsung telefoon kun je dit als volgt terugvinden:

1. Klikt op je Samsung Mail app
2. Klik daarna op de 3 streepjes links bovenin.
3. Daarna toets je op het tandwieltje in het menu.
4. Toets dan op het mailaccount waarom het gaat.
5, Je ziet als het goed is nu de optie: “Synchronisatieperiode e-mail” staan.

Als je deze instelling aanpast naar “Altijd” wordt je mailaccount continue bijgewerkt en zullen reeds gelezen mails niet meer aangemerkt worden als zijnde ongelezen.
Lost dit het niet op, dan kan dit stappenplan nog uitkomst bieden om problemen met het mailaccount op te lossen.


Laat maar weten wat je bevindingen zijn na het doorlopen van bovenstaande stappen.

Excuses voor de late reactie op dit topic!
Deze oplossing heeft inderdaad geholpen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Beter laat dan nooit, @Nonameboy2306 . Top! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic