MW1977

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen mails ontvangen in Windows Mail, wel via webmail

Ik kan al ca. anderhalve maand geen mails ontvangen binnen Windows Mail. Ook is het Postvak IN helemaal leeg, zonder dat ik dit zelf handmatig had gedaan. Er komen wel mails binnen via webmail. Er komen ook wel mails binnen op het tweede Windows Mail account (dat van mijn vrouw). De imap instellingen zijn correct. Zowel met Microsoft als met Ziggo helpdesks al gesproken en alles doorgenomen.

Tevens is er een probleem met 2 submappen die wel zichtbaar zijn in Windows Mail maar niet via webmail - wellicht gerelateerd, dus ik noem het maar even, al is dit van secundair belang.

12 Reacties 12
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Welkom hier op de Community @MW1977 

Het is heel rustig zo op de e-mail begrijp ik als je op Windows Mail afgaat. Dat kan een dagje lekker zijn maar uiteindelijk is die niet handig natuurlijk! 

Als de webmail wel gewoon werkt is er met je account niets mis. Je geeft aan dat je geen e-mails kunt ontvangen via Windows Mail. Wat gebeurt er als je een e-mail vanuit daar wilt versturen? Lukt dat wel, of krijg je een foutmelding? En kun je een printscreen delen van de instellingen in Windows Mail zodat we die alsnog even samen kunnen checken?

MW1977
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

bedankt voor de reactie.

Ja een mail verzenden lukt wel (komt ook aan). 

Hierbij screenshot:

 

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Nog bedankt voor je terugkoppeling @MW1977! Fijn dat het verzenden van mails nog wel lukt. Nu het ontvangen nog 😉

Ontvang je helemaal geen mails meer, of komen bepaalde mails nog wél door? De screenshot met de instellingen die je doorstuurt heb ik bekeken en dat ziet er prima uit. Ik zie daar geen fouten om eerlijk te zijn. Heb je het account misschien ook al eens volledig opnieuw ingesteld met behulp van het stappenplan hier

 

 

MW1977
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nee, geen enkele mail komt door.

Ja ik heb het account reeds verwijderd en volledig opnieuw ingesteld volgens die stappen.

 

Middels Gmail op mijn iphone de mail geïnstalleerd inmiddels: werkt wel volledig, en ook inclusief de mappen die verdwenen waren via Ziggo Webmail.

Het vreemde is en blijft, dat Microsoft zegt dat het niet aan Windows Mail ligt - terwijl ik eigenlijk in die richting denk. Ik heb dit reeds met de helpdesk van Microsoft doorgenomen. 

MW1977
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen suggesties meer… ?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @MW1977

Ik vind het een lastige kwestie. Als het zonder problemen werkt via webmail en een ander mailprogramma dan moet het probleem wel bij Windows Mail zitten. Meestal is dat bij de instellingen maar gezien je deze ook al hebt gecontroleerd.. @Dave- heb je nog een idee? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik vind vreemd, dan het toch bij Microsoft moeten liggen. 

Als je deze instellingen hebt gebruikt, dan zou het moeten werken, of er staat iets geblokt in de firewall misschien.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga het even uitproberen op de Windows10 laptop van mijn vriendin, kijken of het daar werkt, zelf gebruik ik Macbook.

 

Ik kom er op terug.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Heb even de test gedaan en mijn account met Account aanmelden dan onderste regel Pop/Imap

Testmail gestuurd vanaf me Outlook adres naar mijn Ziggo Adres en ontvangen doet ie, maar na een paar seconde was de mail hier ook weg. Op mijn Macbook vond ik hem in Thunderbird Mail terug in de Ongewenste map.

 

Het is mogelijk dat alle mail in je Windows Mail in de Ongewenste Map binnen komen.

Mocht er een mail programma openstaan op andere PC/Tablet/Telefoon sluit deze dan even af.

 

Mocht dit niet werken,  ik heb  @Be rt  om Hulp gevraagd, hij gebruikt Windows en die is er meer in thuis.

Het zal een kleine optie zijn die we niet zien.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Haal je dezelfde mail uit dezelfde mailbox ook op, op een ander apparaat?

En zo ja, is dit met POP of IMAP?

MW1977
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja, ik haal mail op via webmail (zie oorspronkelijke vraag) en heb inmiddels ook via GMail op mijn iphone de mail. Of dit POP of IMAP is weet ik niet, ik heb het wel ingesteld maar kan het niet meer terugvinden in de instellingen.

Mail blijft in elk geval niet in Spam hangen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@MW1977 Als dat met POP is, dan kan het zijn dat die de mail ophaalt en geen kopie achterlaat, dat is standaard met POP.

Uitgelicht topic