ESteen

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen mails ontvangen bij connectie met wifi

Sinds een dag of 2 kan ik op alle apparaten die connectie maken met wifi (Connect Box) geen mails meer ophalen en verzenden, nadat ik schakel naar 4G werkt alles zonder problemen, ook als ik connectie maak via de wifi van de buren werkt alles prima. Het betreft hier zakelijke mail accounts, de ziggo mail en gmail werken wel via de wifi. De hostnaam heb ik al veranderd maar dit gaf helaas geen resultaat. Outlook geeft volgende foutcode: 0x800CCC0E iemand enig idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Volgens mij gaat het met de route naar je hosting provider al niet goed. het verkeer wordt tegengehouden door een router van cogentco. Lijkt een probleem met peering te zijn. Dit is al buiten het Ziggo netwerk.

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Als je deze melding krijgt dan word de uitgaande e-mail door jouw toegangsprovider geblokkeert.

Je lost dit op door in de instellingen voor serverpoort 587 te kiezen bij de uitgaande e-mailserver.

 

Laat u weten of dit werkt??

ESteen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


Dat staat zoals te zien is op de screenshot juist ingesteld. Het vreemde is dat dit probleem uit zichzelf is ontstaan

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heeft u ios 14 beta momenteel?

ESteen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, probleem doet zich ook voor op alle apparaten die verbonden zijn met wifi: Imac, Ipad, Iphone, windows pc en windows laptop. Naar mijn idee zit het in de firewall van de connectbox, maar ziggo zelf zegt van niet

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heel apart..

Heeft u al 'n keer geprobeerd het modem opnieuw op te starten?

Of het modem te resetten door 15-20 seconden

De reset knop in te drukken met 'n naald.

ESteen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beide geprobeerd zonder succes, ik hoop dat iemand een oplossing heeft ?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Wat vervelend zeg…

@Be rt @Henno @RoWi. @Ronihd 

Weten jullie 'n oplossing?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Het betreft hier zakelijke mail accounts, de ziggo mail en gmail werken wel via de wifi.”

Dan lijkt er ergens een blokkade naar de zakelijke mail.

Welk mail domein gebruik je met welke inkomende en SMTP instellingen?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@ESteen Be rt geeft het al aan hierboven. Welk email domein probeer je te bereiken? Voor de hand liggend is dat deze via DNS niet bereikbaar is. 

Als je op een van de systemen waar Outlook op staat de dns handmatig aanpast naar 1.1.1.1 (Cloudflare) of 208.67.222.222 (OpenDNS), werkt het dan wel?

ESteen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen, 

 

Helaas geen resultaat na het wijzigen van de Dns. De mail accounts die niet bereikbaar zijn zijn mailadressen van onze domeinnaam (info@...nl etc.)

Inkomend:

SSL - Yes

Port - 993

 

Uitgaand:

SSL - Yes

Port - 587

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke inkomende en uitgaande servers gebruik je? @ESteen 

ESteen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Shared1.cloudhostingpakket.nl

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Volgens mij gaat het met de route naar je hosting provider al niet goed. het verkeer wordt tegengehouden door een router van cogentco. Lijkt een probleem met peering te zijn. Dit is al buiten het Ziggo netwerk.

 

ESteen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uhm, dit is abracadabra voor mij ?

ESteen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zojuist de connect box in bridge modus laten zetten, eigen router en switch aangesloten, en alles werkt weer naar behoren, wat het probleem nu is ben ik nog niet achter maar kan weer normaal mijn mails ontvangen en versturen.

 

update:

Helaas van korte duur, na ongeveer 15 minuten worden de mail accounts weer geblokkeerd. 
 

pleae help ?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Be rt Moderatie team?

Uitgelicht topic