JackieCDi

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geblokeerde mail

 "Heeft iemand enig idee waarom geblokkeerde mail blijft toch binnen komen. Als ik die dan opnieuw blokkeer krijg ik het bericht dat ze al op de lijst staan, waaorm komen ze dan toch door ?"

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Blokkeer afzender heeft geen effect, omdat spam servers van alles als afzender in kunnen vullen, zelfs je eigen email adres.

Nu je heel veel hebt geblokkeerd, is je lijst met geblokkeerde afzenders waarschijnlijk vol en kunnen er niet meer bij.

Gebruik markeer als ongewenst en de mail gaat vanzelf in de spam map en daar leert de spamfilter van.

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Waar blok je de mail, in de webmail of in welk mail programma blok je dit?

Escovan

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Email kan hooguit naar je SPAM-folder verplaatst worden. Of je kunt in sommige mailclients een regel maken voor een afzender om berichten te verwijderen bij binnenkomst. Outlook kan dit bijvoorbeeld. Maar daarvoor komt mail dus wel altijd gewoon aan. 

Het beste kun je telkens opnieuw de ongewenste mail naar je SPAM-folder verplaatsen, dan leert het systeem wat waar hoort.

JackieCDi
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor jullie reactie.

@Be rt, ik blokkeer ze in de webmail. Werkte voorgeen best goed. Maar lijkt nu alles gewoon door te laten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vermoed dat je “Markeer als ongewenst” aanklikt. Het kan even duren voordat er genoeg meldingen zijn in de spam filter zijn gekomen om een bepaalde mail te blokkeren.

Of maak je een regel om te blokkeren?

Alles wordt zeker niet doorgelaten, want dan had je heel veel meer, een deel wordt sowieso niet in je mailbox binnengelaten waarvan zeker is dat het spam is.

Twijfel komt in je spam map en nieuwe spam technieken die nog niet bekend zijn, komen nog in je inbox.

Van alle mail op het internet is 85% spam, gelukkig wordt er al veel geblokt.

JackieCDi
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Be rt,

 

Was even uit de lucht maar in reactie op je vraag. Ik gebruik in de webmail het pulldown menu en gebruik blokkeer afzender. Zie screenshot. Maar werkt sinds kort niet meer als vanouds.

 

Groet.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Blokkeer afzender heeft geen effect, omdat spam servers van alles als afzender in kunnen vullen, zelfs je eigen email adres.

Nu je heel veel hebt geblokkeerd, is je lijst met geblokkeerde afzenders waarschijnlijk vol en kunnen er niet meer bij.

Gebruik markeer als ongewenst en de mail gaat vanzelf in de spam map en daar leert de spamfilter van.

 

JackieCDi
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Be rt,

 

Dank voor de genomen moeite ik ga je advies opvolgen.

 

Groet

JackieCDI

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

TOP, veel succes en weinig spam in 2020 gewenst.

( Als je nog zin en tijd hebt, het is alleen puur uit nieuwsgierigheid.
Als je rechts bovenin op de drie streepjes klikt, dan krijg je dit menu te zien, klik daar eens op Geblokkeerde afzenders en je selecteert ze, kun je dan zien hoeveel erin staan?

Je kunt ze daar ook verwijderen als je dat zou willen. )

 

JackieCDi
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de moeite ?en ook een geweldig 2020 gewenst.

Ik ga me verder nog eens oriënteren op de mogelijkheden.

Uitgelicht topic