Sander84

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Frequentie controle op inkomende e-mail op Iphone

Hallo,

Ik maak gebruik van een Iphone waarop ik mijn Ziggo e-mail ontvang. Ik heb het schema om e-mail binnen te halen ingesteld op “ophalen”. De frequentie hiervan is ingesteld op “automatisch” met de opmerling: “Je Iphone haalt alleen op de achtergrond nieuwe gegevens op wanneer deze aan staat en is verbonden met WiFi". Maar wat is nu de frequentie dat de e-mail wordt binnen gehaald? De ene keer ontvang ik een e-mail met een half uur vertraging en de andere keer meerdere uren vertraging. En dat terwijl ik de grootste momenten van de dag ben verbonden met WiFi. Ik weet dat Ziggo geen push-mail ondersteunt, is de enigste oplossing dan om de frequentie in te stellen op elk (half) uur controleren op nieuwe mail?

Groet,

Sander.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Hoi@Sander84 
Ga naar instellingen, wachtwoorden en accounts (ga naar beneden en klik op: Nieuwe gegevens).

Zet Push aan en geef de mail die je wilt laten controleren op de achtergrond op HANDMATIG.

Ga naar beneden en dan geef je aan onder ophalen, hoe vaak je wilt dat je telefoon je mail controleert. Dit kan: elk uur, elk half uur of elk kwartier. Maar ook handmatig, maar dat wil je niet. 
 

Volgens mij is dit je oplossing?? Anders hoor ik graag iets meer info van wat je dan wilt. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Sander84 wrote:

Hallo,

Ik maak gebruik van een Iphone waarop ik mijn Ziggo e-mail ontvang. Ik heb het schema om e-mail binnen te halen ingesteld op “ophalen”. De frequentie hiervan is ingesteld op “automatisch” met de opmerling: “Je Iphone haalt alleen op de achtergrond nieuwe gegevens op wanneer deze aan staat en is verbonden met WiFi". Maar wat is nu de frequentie dat de e-mail wordt binnen gehaald? De ene keer ontvang ik een e-mail met een half uur vertraging en de andere keer meerdere uren vertraging. En dat terwijl ik de grootste momenten van de dag ben verbonden met WiFi. Ik weet dat Ziggo geen push-mail ondersteunt, is de enigste oplossing dan om de frequentie in te stellen op elk (half) uur controleren op nieuwe mail?

Groet,

Sander.

 

Goede vraag voor @EnergieBoy 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Staat de optie bij berichtgeving op je Iphone, verversen op de achtergrond aan, als deze uit staat, dan gaat de mail app op de achtergrond ook niet verder.

 

Ik gebruik zelf BlueMail voor IOS en die kan je wel op handmatig instellen, zo gauw als je hem opent, komt je mail tevoorschijn, anders blijft hij gewoon dicht en geeft geen melding. Deze kan je wel zo instellen en push notificatie aanvinken. Misschien een optie

Sander84
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Dave,

De optie verversen op de achtergrond staat aan, maar daar komt de standaard mail app van iPhone niet in voor. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Hoi@Sander84 
Ga naar instellingen, wachtwoorden en accounts (ga naar beneden en klik op: Nieuwe gegevens).

Zet Push aan en geef de mail die je wilt laten controleren op de achtergrond op HANDMATIG.

Ga naar beneden en dan geef je aan onder ophalen, hoe vaak je wilt dat je telefoon je mail controleert. Dit kan: elk uur, elk half uur of elk kwartier. Maar ook handmatig, maar dat wil je niet. 
 

Volgens mij is dit je oplossing?? Anders hoor ik graag iets meer info van wat je dan wilt. 

Sander84
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
EnergieBoy wrote:

Hoi@Sander84 
Ga naar instellingen, wachtwoorden en accounts (ga naar beneden en klik op: Nieuwe gegevens).

Zet Push aan en geef de mail die je wilt laten controleren op de achtergrond op HANDMATIG.

Ga naar beneden en dan geef je aan onder ophalen, hoe vaak je wilt dat je telefoon je mail controleert. Dit kan: elk uur, elk half uur of elk kwartier. Maar ook handmatig, maar dat wil je niet. 
 

Volgens mij is dit je oplossing?? Anders hoor ik graag iets meer info van wat je dan wilt. 


Dit heb ik nu ingesteld, het blijkt de enigste oplossing. Jammer dat Ziggo mail geen push ondersteunt. Bedankt voor de hulp!

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Graag gedaan Sander.
Veel plezier en als je nog eens vragen hebt, je weet de community te vinden 

Uitgelicht topic