1
Vraag
2
Reacties
SusieQ100

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foutmelding "De server heeft de verbinding onverwachts verbroken" in Windows Live Mail met Ziggo

Ik krijg steeds de volgende probleem als ik mijn emails wil lezen met Windows Live Mail:

Bericht:
De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.

De IMAP-opdracht kan niet naar de server worden verzonden, vanwege fouten die geen verband houden met het netwerk. Dit kan bijvoorbeeld wijzen op onvoldoende geheugen op het systeem.

Configuratie:
Account: Ziggo (**********)
Server: imap.ziggo.nl
Gebruikersnaam: ********@ziggo.nl
Protocol: IMAP
Poort: 993
Beveiligd(SSL): 1
CODE: 800ccc0e


Ik heb de stappenplan meerdere keren gevolgd voor de zekerheid, en heb grondig gezocht op internet voor de oplossing, maar alles is goed ingesteld en toch krijg ik dit melding. Als iemand een oplossing weet zou ik erg blij mee zijn!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
@SusieQ100:
Ik mis nog 1 instelling bij je opsomming: verificatie vereist/identiteitscontrole moet AAN staan, dus een vinkje bij die vraag zetten.
Dat zou het probleem op kunnen lossen.
Lukt het verzenden van e-mail wel?

Bekijk in context

16 Reacties 16
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Kijk eens op: http://answers.microsoft.com/nl-nl/protect/forum/mse-protect_start/foutcode-800ccc0e/5e7e9c22-58dc-434c-9e7f-ffa50dd4a85f

succes

Jos
SusieQ100
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, deze pagina heb ik al bekeken, maar ik kwam er niet uit. Maar bedankt toch voor het meedenken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
@SusieQ100:
Ik mis nog 1 instelling bij je opsomming: verificatie vereist/identiteitscontrole moet AAN staan, dus een vinkje bij die vraag zetten.
Dat zou het probleem op kunnen lossen.
Lukt het verzenden van e-mail wel?
SusieQ100
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hlpdsk wrote:
@SusieQ100:
Ik mis nog 1 instelling bij je opsomming: verificatie vereist/identiteitscontrole moet AAN staan, dus een vinkje bij die vraag zetten.
Dat zou het probleem op kunnen lossen.
Lukt het verzenden van e-mail wel?


Nou, het lijkt op dat het opgelost is. Bedankt en fijne Koningsdag!
Verwijderd account
Niet van toepassing
@SusieQ100:
Goed om te lezen dat het probleem nu opgelost is.
Ook fijne koningsdag toegewenst.
HenkJongeneel

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
SusieQ100 wrote:
Ik krijg steeds de volgende probleem als ik mijn emails wil lezen met Windows Live Mail:

Bericht:
De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.

De IMAP-opdracht kan niet naar de server worden verzonden, vanwege fouten die geen verband houden met het netwerk. Dit kan bijvoorbeeld wijzen op onvoldoende geheugen op het systeem.

Configuratie:
Account: Ziggo (**********)
Server: imap.ziggo.nl
Gebruikersnaam: ********@ziggo.nl
Protocol: IMAP
Poort: 993
Beveiligd(SSL): 1
CODE: 800ccc0e


Ik heb de stappenplan meerdere keren gevolgd voor de zekerheid, en heb grondig gezocht op internet voor de oplossing, maar alles is goed ingesteld en toch krijg ik dit melding. Als iemand een oplossing weet zou ik erg blij mee zijn!
HenkJongeneel

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb precies hetzelfde!
Heb al contact met de helpdesk van Ziggo gehad, maar we komen er niet uit.
HenkJongeneel

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
HenkJongeneel wrote:
SusieQ100 wrote:
Ik krijg steeds de volgende probleem als ik mijn emails wil lezen met Windows Live Mail:
Via Accounts/eigenschappen/geavanceerd/Time-outs van de server schuif van Kort naar Lang gezet/toepassen/ok.
Deze instelling op deze manier wijzigen, heeft bij mij het probleem opgelost.
Bericht:
De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.

De IMAP-opdracht kan niet naar de server worden verzonden, vanwege fouten die geen verband houden met het netwerk. Dit kan bijvoorbeeld wijzen op onvoldoende geheugen op het systeem.

Configuratie:
Account: Ziggo (**********)
Server: imap.ziggo.nl
Gebruikersnaam: ********@ziggo.nl
Protocol: IMAP
Poort: 993
Beveiligd(SSL): 1
CODE: 800ccc0e


Ik heb de stappenplan meerdere keren gevolgd voor de zekerheid, en heb grondig gezocht op internet voor de oplossing, maar alles is goed ingesteld en toch krijg ik dit melding. Als iemand een oplossing weet zou ik erg blij mee zijn!
HenkJongeneel

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Via Accounts/eigenschappen/geavanceerd/Time-outs van de server schuif van Kort naar Lang gezet/toepassen/ok.
De instelling op deze manier wijzigen, heeft bij mij het probleem opgelost.
kwa57

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb time-out nu op 3min en 30 sec. staan en nog steeds die melding. Heb alle stappenplannen al doorlopen.
HenkJongeneel

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Een paar weken geleden ben ik door Ziggo gebeld over dit probleem en men vertelde mij, dat er problemen zijn met het programma Livemail 2012 en zij raadde mij aan, als het probleem zich blijft herhalen, om Livemail 2012 te verwijderen en opnieuw op de PC zetten.
Bij mij krijg ik af en toe ook weer die foutmelding.
kwa57

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dus heeft niet 100% het probleem verholpen Henk
HenkJongeneel

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
kwa57: Ik kreeg er nog een probleem bij: verwijderde mails kwamen na verwijdering weer terug.
Ik heb de time-out schuif weer teruggezet naar kort.
De volgende instelling heb ik verandert:
Open Livemail/klik linksboven livemail aan/Opties/Mail/Geavanceerd/Onderhoud/Verwijderde items definitief verwijderen bij het verlaten van IMAP-mappen aanvinken/Sluiten/OK
Tot op heden doet mijn livemail het goed, geen foutmeldingen meer!
Ik hoop dat dit ook bij jou ook succes heeft.
LauraG

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Henk Jongeneel: Heel erg bedankt voor je tips!!!
Na een aantal keren bellen met ziggo en zoeken op het internet, heb jij me de oplossing gegeven:
het aanvinken van "Verwijderde items definitief verwijderen bij het verlaten van IMAP-mappen"
was bij mij de oplossing van het probleem!!
SUPER!

Dank je, HENK!:D
HenkJongeneel

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
LauraG wrote:
Henk Jongeneel: Heel erg bedankt voor je tips!!!
Na een aantal keren bellen met ziggo en zoeken op het internet, heb jij me de oplossing gegeven:
het aanvinken van "Verwijderde items definitief verwijderen bij het verlaten van IMAP-mappen"
was bij mij de oplossing van het probleem!!
SUPER!

Dank je, HENK!:D


Heel erg graag gedaan LauraG en een vriendelijke groet van Henk Jongeneel.
HenkJongeneel

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Recent heb ik Windows 10 op mijn computer laten zetten (schone installatie) en met Windows Live Mail elke keer weer een foutmelding.

De oplossing bij mij was het volgende:

Open live mail.
Klik linksboven: Bestand/Opties/E-mailaccounts/Eigenschappen/Geavanceerd/Schuif op 1minuut gezet/Toepassen/OK

Hierna was bij mij de foutmelding verleden tijd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic