Adrianus1

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

emails verdwijnen uit postvak in, ziggo (web)mail

Hoi, hoop dat iemand me kan helpen.
Ik krijg op mijn ziggo webmail, en een koppeling daarvan op mijn bureaublad wel mijn ziggo mail aan, maar paar uur later zijn ze plots verdwenen.En dat wil ik dus niet. Vanmorgen rond 10 uur ook 4 of 5 nieuwe mails gekregen, maar zijn nu ook plots verdwenen uit postvak in.. Heb nog even zitten neuzen bij de instellingen, of het daar aan ligt, maar wordt daar ook niet wijzer van. Ik vindt ze ook niet in de prullenbak of spammap terug. Weet iemand wat er aan de hand is en wat er aan te doen?
alvast bedankt, arie
37 Reacties 37
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heeft u nog een mailprogramma lopen die mail op zou kunnen halen met POP3?

Het zou kunnen zijn dat iemand anders uw wachtwoord weet en inlogd.

Sowieso het wachtwoord van het mailadres veranderen in Mijn Ziggo:
https://www.ziggo.nl/login/?URL=selfcare
Producten -> internet -> naar beneden scrollen tot email adres -> instellingen en wachtwoord wijzigen.

Laat even weten hoe het is afgelopen?
Adrianus1
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Be rt, bedankt voor je reaktie.
Het klopt, heb ook nog een ander programma. MozillaThunderbird, maar heb daar pas ziggo account in aangemaakt, nadat bleek dat ik mails kwijtraakte in ziggo webmail. Dus vermoed dat het daar niet aan zal liggen. En nee, echt niemand kan het wachtwoord van mij weten, en is ook pas gewijzigd.
Rare vindt ik dat ik de mails WEL aankrijg in ziggo webmail, maar ze pas uren later verdwenen zijn.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan moet een Ziggo moderator eens naar kijken als hij in dit topic langskomt, eens in de paar werkdagen.
Adrianus1
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels paar dagen ziggo mail verwijderd uit mozilla thunderbird. Dus nu haalt alleen ziggo webmail mijn ziggo mail binnen. Maar..... toch verdwijnt mijn ziggo mail in webmail nog steeds na uren uit mijn postvak in
Dus maar hopen dat de moderater nog tevoorschijn komt.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Adrianus1,

Dat is inderdaad geen handige situatie!

Je bedoeld met 'Ziggo mail' de webmail? (https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin)

Zou je voor de zekerheid je Mijn Ziggo wachtwoord en het wachtwoord van het mailadres nogmaals kunnen veranderen?
Heb je daarnaast nog andere pc's waar een mailprogramma op is ingesteld? Zorg er anders voor dat je alle mailprogramma's verwijderd. Al zou het wijzigen van de beide wachtwoorden al voldoende moeten zijn.

Gr,
Diana1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar ik zie nog steeds geen antwoord hoe je ze kan terug halen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Diana1 wrote:
Maar ik zie nog steeds geen antwoord hoe je ze kan terug halen?


Dat antwoord gaat er ook niet komen.
Als een programma met POP protocol mail uit de mailbox haalt en geen copie achterlaat, zijn ze niet meer terug te halen.
Antonioni

Level 5
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem, heb gelukkig ook nog een POP3 lopen die de mail op de server laat staan. Maar toch word mijn webmail inbox bijna leeggehaald, oudste email is van 6 oktober 2017. Ligt
volgens mij dus niet aan die POP3 want anders zou de webmail helemaal leeg moeten zijn. Lijkt ergens een instelling dat mail ouder dan..... word weggehaald.
Knoffie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem als bij Antonioni. Speciaal een aparte map aangemaakt in mailbox om belangrijke mail te kunnen bewaren en dus niet per ongeluk weg te kunnen gooien. Nu is die map helemaal leeg. Zijn van een letseladvocaat dus heel erg belangrijk. Zijn mailtjes vanaf maart tot augustus 2017 die plotseling zijn verdwenen. Hoe zijn deze terug te halen. Webmail ook leeg (inhoud gelijk aan de windows mail)
duinkat

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb de zelfde problemen. Mail ouder dan 1 a 2 weken kan ik niet meer vinden. T zelfde als antonioni en knoffie
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo allemaal,

Ai, voor jullie heb ik dan dezelfde vragen, gebruiken jullie meerdere apparaten om mail op te halen? Zo ja, kijk dan daar de POP instellingen na of zorg dat het apparaat niet meer bij de mail kan, dan kunnen we beter testen. Je kan ook het wachtwoord van je e-mail veranderen en zo zorgen dat tijdelijk maar 1 apparaat het juiste wachtwoord heeft. Dan ben ik benieuwd of het daarna nog gebeurd.

Gr,
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
(Wellicht overbodige) Tip:

Als je op meerdere plekken je mail benaderd/ophaalt kun je vaak beter IMAP gebruiken dan POP(3). Simpelweg omdat je dan op alle devices én in de webmail dezelfde mappen/mail ziet - zonder gedoe - en omdat de mail gewoon vanzelf op de server blijft staan. Nadeel is wel dat als je mail weggooit én de prullenbak leegmaakt, dat je de mail dan overal kwijt bent. Maar goed dan heb je wel al een aantal bewuste verwijderhandelingen gedaan en je kunt altijd nog vertrouwen op je oh zo belangrijke dagelijkse back-up, toch?! :sunglasses:

Zie ook: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/wat-is-imap/
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Antonioni wrote:

volgens mij dus niet aan die POP3 want anders zou de webmail helemaal leeg moeten zijn. Lijkt ergens een instelling dat mail ouder dan..... word weggehaald.


Veel emailprogramma's hebben een dergelijke instelling zoals bv Outlook
Antonioni

Level 5
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik gebruik één andere emailcliënt waarmee ik weleens mijn mail check, namelijk Thunderbird via POP3, met de instelling "Berichten op de server laten tot ik ze verwijder". Net ook weer even gedaan om te kijken of er dan weer email verdwijnt. Nah niks gebeurt. Oudste email is nog steeds van van 06-10-2017

Het gebeurde een paar maanden geleden ook al eens. Ik was net terug van vakantie, en gebruik mijn ziggo mail niet voor dingen die ik dagelijks moet checken. Thuis ingelogd via de webmail, voor het eerst sinds 3 weken en alles was weg, lege mailbox.
Antonioni

Level 5
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Heeft iemand van Ziggo misschien iets toe te voegen?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Antonioni,

Ik heb deze even gemist... sorry,
We hebben geen storingen op het moment. De paar maanden geleden kan ik helaas weinig over zeggen maar je probleem wil ik uitzoeken. Wat ik zover van je begrijp is dat je dit een paar keer gehad hebt en dan specifiek van alle mail voor een bepaalde datum?

Gr,
Antonioni

Level 5
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hoi Ronald,

Ja dat klopt, één keer was de hele mailbox leeg en de laatste keer tot een bepaalde datum alles weg.
Weet niet of jullie van de laatste keer kunnen zien hoe het gebeurt is. Weet alleen de specifieke datum niet meer.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ok, dan zitten we in ieder geval op één lijn.
Weet je nog wel bij benadering wanneer deze beiden hebben plaatsgevonden? Dan kan ik het verleden induiken.

Gr,
angellicus

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook hetzelfde probleem, nu ben ik mijn etickets van jochem myjer kwijt grrrrr

Uitgelicht topic