Vraag

Emails van Landal komen niet aan

• 4 november 2019
  • 7 Reacties
  • 89x Bekeken

Ik heb vrijdag 1 november bungalows geboekt bij Landal. Deze boeking zou door Landal per email wordt bevestigd. Dat is niet gelukt. Ook nadat ik daar vandaag tweemaal over had gereclameerd. Ten einde heb ik de bevestiging binnen laten komen op mijn gmail adres. 

Vraag aan Ziggo is of mails afkomstig van booking@e.landal.com wordt geblokkeerd. Hoe kan het anders dat mails van Landal niet binnen komen. 

7 Reacties

Reputatie 7

Hi Cees, welkom op onze Community!

Zou je de bevestiging van Landal uit je gmail inbox kunnen opslaan (klik op de puntjes en dan ‘download message’ oid) en die als bijlage sturen naar abuse@ziggo.nl? Even het verhaal erbij natuurlijk dat die mail niet bezorgd kon worden op jouw @ziggo emailadres (of @upcmail of @home, wat maar van toepassing is). Abuse kan die mail dan door de molen halen, zien waarom hij geblokeerd wordt en actie ondernemen.

Beste Mark,

Ik zie geen button om de mail te uploaden. De inhoud van de mail is als volgt. Ik heb daar perspoonlijke zaken en de bijlage uitgehaald. De bijlage is een pdf met de omschrijving van gehuurde bungalows. Deze mail zou vrijdag 1 november door Landal naar mij gestuurd zijn naar mijn email adres: ***

** Aangepast door moderator (Mark) **
Inhoud mail verwijderd, uitleg in volgende bericht.

Reputatie 7

Hi Cees,

De inhoud heb ik op deze manier niets aan, want hierin ontbreekt cruciale informatie zoals de e-mailheaders (en verder staan er nog wat persoonlijke gegevens in), dus ik heb hem hier verwijderd.

Heb je de mail vanuit je gmail inbox wel op kunnen slaan als .eml bestand? Zie eventueel deze uitleg.

Dat bestand kun je daarna als bijlage meesturen naar abuse@ziggo.nl.

Reputatie 7
Badge +35

Hier kwam vrijwel alle mail van de Consumentenbond niet meer aan in de inbox.

De mails waren wel te vinden in de spam map, het bleek een DKIM probleem.

Als je met IMAP of via webmail in de spam map kijkt, staan ze daar dan wel in? @CeesvdB 

De mails staan ook niet op webmail en in de spambox. Dat is het eerste waar naar kijk als ik de mails niet in Outlook heb ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +26

De mails staan ook niet op webmail en in de spambox. Dat is het eerste waar naar kijk als ik de mails niet in Outlook heb ontvangen. 

Dan bestaat er ook de mogelijkheid dat uw e-mailadres niet juist is overgenomen in het systeem van Landal, maar dat zouden ze dan daar moeten zien omdat de berichten dan gebounced worden.

Dat zou niet zo moeten zijn. Dat is gecheckt. Maar ik laat het hierbij. Mijn vaste email adres bij Landal is nu mijn Gmail adres. 

Reageer