Beantwoord

Emails die wij aan Ziggo, Casema en Chello emailadressen sturen worden niet bezorgd.

• 4 juni 2020
  • 7 reacties
  • 206 keer bekeken

Emails die wij vanuit het CKC-Zoetermeer aan Ziggo en Casema klanten sturen komen niet meer aan.

#550 4.4.7 QUEUE.Expired; message expired ##

Oorspronkelijke berichtkoppen:

Received: from CKCZOELW-EX01.OFFICE.CKC.NL ([fe80::9114:bea3:2903:a9db]) by
 CKCZOELW-EX01.OFFICE.CKC.NL ([fe80::9114:bea3:2903:a9db%11]) with mapi id
 14.03.0468.000; Fri, 29 May 2020 16:56:34 +0200
From: xxxxxxxx <xxxxx@ckc-zoetermeer.nl>
CC: YYYYYYYY <yyyyyyyy@ckc-zoetermeer.nl>
Subject: Nieuwe CKC & partners website en (her)aanmelden
Thread-Topic: Nieuwe CKC & partners website en (her)aanmelden
Thread-Index: AdY1xhjk59i5OtoiRiG23AQ5SLA2yw==
Date: Fri, 29 May 2020 14:56:33 +0000
Message-ID: <90425A592CE7F84191FEAC112982618FBFF312B8@CKCZOELW-EX01.OFFICE.CKC.NL>
Accept-Language: nl-NL, en-US
Content-Language: nl-NL
X-MS-Has-Attach: yes
X-MS-TNEF-Correlator:
x-originating-ip: [192.168.80.201]
Content-Type: multipart/related;
        boundary="_007_90425A592CE7F84191FEAC112982618FBFF312B8CKCZOELWEX01OFF_";
        type="multipart/alternative"
MIME-Version: 1.0
icon

Best beantwoord door Huizinga 4 juni 2020, 19:57

Goedenavond, 

Door even te Googlen kwam ik dit tegen. Als ik dat lees zou ik denken dat er bij Ziggo iets opgelost moet worden. 

Ik zou als ik jou was even de betreffende mails bundelen in een .zip bestand en deze met een plain text email (dus geen html) mailen naar abuse@ziggo.nl. De reactie daar kan een paar dagen duren maar zij zouden dit moeten kunnen oplossen. 

Succes! Groeten, Christiaan 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

7 Reacties

Behalve het gedeelte 

#550 4.4.7 QUEUE.Expired; message expired ##

Schieten we niet op. Blijkbaar lukte het jullie mailserver niet om de mail af te leveren. De oorzaak kan je hier niet uithalen, misschien wel uit de logs van jullie mailserver. Het kan een bv DNS resolving probleem zijn of een ander connectie probleem. Het is geen bounce, maar een time-out,dus ik vermoed een verbindingsprobleem.

Reputatie 6
Badge +8

Goedenavond, 

Door even te Googlen kwam ik dit tegen. Als ik dat lees zou ik denken dat er bij Ziggo iets opgelost moet worden. 

Ik zou als ik jou was even de betreffende mails bundelen in een .zip bestand en deze met een plain text email (dus geen html) mailen naar abuse@ziggo.nl. De reactie daar kan een paar dagen duren maar zij zouden dit moeten kunnen oplossen. 

Succes! Groeten, Christiaan 

Reputatie 5
Badge +9

Ik weet niet wie het antwoord van @Huizinga  als beste antwoord heeft geselecteerd. Het artikel gaat over het fixen van bounced messages, maar volgens @efok  is hier geen sprake van een bounce, maar van een timeout. Wat mis ik ?

Reputatie 6
Badge +8

Goedemorgen! Dat heb ik in elk geval niet zelf gedaan maar heb je al naar abuse van Ziggo gemaild? Zij kunnen je vraag namelijk beantwoorden...

Thxs @Huizinga, dat ga ik nu zeker even doen. We hebben namelijk met andere email-adressen geen problemen. Alleen de ziggo emails. We zijn ook niet blacklisted of zoiets.

Met vriendelijke groet,

Rick

@rkookeHet lijkt een connectie probleem vanuit jullie mailserver. Wat je kunt doen is vanaf je mailserver kijken of je de Ziggo-servers wel kunt vinden en kunt bereiken. Om te beginnen:

nslookup
> set type=MX
> ziggo.nl
Server: 127.0.0.53
Address: 127.0.0.53#53

Non-authoritative answer:
ziggo.nl mail exchanger = 50 mx.tb.mail.iss.as9143.net.

Authoritative answers can be found from:
> exit

Daarmee vraag je een DNS lookup voor het MX record voor ziggo.nl. Je ziet dat ik daar een antwoord op krijg. Dat is stap 1 we kunnen de Ziggo mailserver vinden. Vervolgens kun je kijken of je met telnet een connectie kunt krijgen met die ziggo mailserver op poort 25:

telnet mx.tb.mail.iss.as9143.net 25
Trying 212.54.42.8...
Connected to mx.tb.mail.iss.as9143.net.
Escape character is '^]'.
550 mx5.tb.mail.iss.as9143.net mx5.tb.mail.iss.as9143.net MXIN102 Your IP *.*.*.* is in RBL. Please see https://www.spamhaus.org/query/ip/*.*.*.* ;id=h8K9jCHm6tnuz;sid=h8K9jCHm6tnuz;mta=mx5.tb;d=20200605;t=110738[cet];ipsrc=*.*.*.*;
Connection closed by foreign host.

Ik heb mijn IP even vervangen door sterretjes. Je ziet dat ik hier in eerste instantie wel verbinding krijg, maar ook dat mijn dynamische Ziggo IP op de Spamhaus blacklist staat, en de connectie daarom botweg wordt verbroken. Zo’n check kun jij ook doen, vanaf jullie mail-server. Kijken we daarna verder.

Thxs, het is idd een dns probleem, hij kan het mx record niet vinden.