Beantwoord

Email via Ziggo server naar Gmail

• 1 augustus 2020
  • 7 reacties
  • 214 keer bekeken

Ik gebruik al jaren Gmail als mijn email server. Mijn oude adres @upcmai.nl wordt vrijwel direct doorgestuurd, mijn nieuwe adres @ziggo.nl kan dit soms wel tot een half uur duren voor ik hem in mijn Gmail inbox heb staan (beide zijn e-mailaliasen).

Iemand enig idee hoe dit komt?

Mvg Jan Quanjer

icon

Best beantwoord door hanh 2 augustus 2020, 10:06

Automatische Forward instellen bij Ziggo Wemail ipv de huidige aanpak zou verbetering kunnen geven.

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hoe laat je de e-mail doorsturen? Via een doorstuurregel in je Ziggo webmail of laat je de e-mail binnenhalen door Gmail (POP3)? Want dat laatste duurt max. ongeveer een uur.

Ik stuur beide emails ‘@upcmail.nl’ en ‘@ziggo.nl’ met POP3 terwijl upcmail vrijwel direct binnenkomt en ziggo.nl veel later.

Is natuurlijk geen ramp maar soms makkelijk als het snel doorkomt.

Reputatie 5
Badge +9

Als je op het moment van de screenshot een mail zou versturen naar je Gmail dan komt de mail van upc over 15 minuten binnen en die van ziggo over 37 minuten.

Blijft vrij lang maar zal wel niets aan te doen zijn, bedankt voor je reactie.

Automatische Forward instellen bij Ziggo Wemail ipv de huidige aanpak zou verbetering kunnen geven.

Reputatie 6
Badge +8

Het ophalen middels POP3 (interval) ligt bij Gmail. Bij GMail kun je de interval niet wijzigen, tenzij je zakelijke diensten afneemt. 

Wat @hanh zegt, dit lost het probleem wel op.

Goedenavond @JanQ, welkom op de Community! :blush:

Begrijpelijk dat je al je mail graag zo snel mogelijk binnen wilt krijgen. Ik zie dat je al van het antwoord bent voorzien en er ook al tips zijn gegeven hoe het sneller zou kunnen. :blush:

Reageer