Vraag

email verzenden naar hotmail op smartphone lukt niet meer? verbindingsprobleem 450 4.1.1

• 22 mei 2020
  • 47 reacties
  • 612 keer bekeken

Op mijn smartphone (Huawei P30Pro) heb ik Ziggo mail. Tot voor kort werkte alles prima. Sinds kort lukt het beantwoorden of verzenden van mail (naar Hotmail zo te zien) niet meer…Dit komt in mijn Postvak UIT, verzenden lukt dan niet...Testmail naar mijzelf (Ziggo.nl) lukt wel op mijn smartphone. 

Als bijlage heb ik de foutmelding toegevoegd.

p.s. op mijn desktop werkt mijn Ziggo mail (outlook) prima.

alvast bedankt voor de hulp!  

gr. Gerard

47 Reacties

Heb je een abonnement bij Vodafone?
En verzend je de mail via het internet van je telefoon?

Het IP adres waarmee je verzend, 195.232.199.126 is van Vodafone.

Kun je dit bericht ook bij Vodafone wegleggen?
Ik vermoed dat zij dat aan moeten vragen bij Hotmail.

Bedankt. Echter, Vodafone chat verwees mij naar de ziggo community.. 

OK, dat gaat niet goed, dat is een kastje naar de muur situatie en weer terug.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen in de achtergrond kijken en zien wat er speelt en zij kunnen het bij de juiste afdeling wegleggen om te zien wat er aan te doen is.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, nu eerder.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Reputatie 7

Goedemiddag @gerard050 

Welkom bij de Ziggo Community. We kijken graag wat we voor je kunnen betekenen!

Als bijlage heb ik de foutmelding toegevoegd.

Ik mis de bijlage die ik juist nodig heb om te weten welke foutcode je mee te maken hebt. Kun je deze nog eens proberen te delen?

Die bijlage stond er wel, maar was gerapporteerd als zijnde privégegevens.

OK, dat gaat niet goed, dat is een kastje naar de muur situatie en weer terug.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen in de achtergrond kijken en zien wat er speelt en zij kunnen het bij de juiste afdeling wegleggen om te zien wat er aan te doen is.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, nu eerder.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Bedankt! Ik wacht het af 👍

@gerard050 Serkan van Ziggo vroeg ook of je nog een keer de eerder geplaatste bijlage hier kunt plaatsen, streep dan even je email adres zwart wat erin staat.

Mijn mail is: **

Zie bijlage 

** aangepast door moderator: privegegevens in reactie en bijlage verwijderd door moderator **

@gerard050 Ik vroeg juist om je mailadres weg te halen vanwege de bergen spam die je kunt verwachten als je je mailadres open en bloot op het internet zet.

Het gaat alleen om dit onderstaande stukje, hier staat je email adres niet in.

Haal je bericht hierboven weg door op de drie oranje puntjes te klikken en dan op bewerk.

als ik … aanklik, kan ik slechts liezen voor rapporteer of link naar reactie..??

Dat was net te laat vermoed ik, het kan tot een uur na plaatsing.

Morgen zal een moderator dit verwijderen. @gerard050 

Dank je wel Ber t! Hopelijk wordt het probleem opgelost,

gr. Gerard

de moderator heeft mijn emailgegevens weggehaald, zie ik. Bedankt daarvoor!

Goedemiddag @gerard050

Heel erg graag gedaan! :muscle:  Nu moeten we het probleem wat je ervaart oplossen! Begrijp ik het allemaal goed als ik zeg dat Ziggo mail prima werkt via je pc (Outlook) en het ook allemaal goed gaat als je email verstuurd vanaf Ziggo webmail maar het mis gaat als je via je mobiele telefoon een email wilt versturen en je dan bovenstaande melding krijgt? 

Als dat zo is dan ben ik erg benieuwd van welk email programma je gebruik maakt op je Huawei P30 Pro. En zo niet dan hoor ik graag wat ik verkeerd heb begrepen zodat ik verder met je mee kan denken. 

Ik vermoed dat de telefoon waarmee verzonden wordt, via de sim kaart verbinding heeft en de mail via het Vodafone IP wordt verstuurd, het IP adres waarmee verzonden wordt is 195.232.199.126 en dat is van Vodafone. @Mariska Ziggo 

195.232.199.126 is smtp-out.vodafone.nl zoals eerder al door @Be rt opgemerkt. Blijkbaar wordt die geblocked door Microsoft, tenminste dat staat er. Dat kan komen door SPF mismatch en degelijke.

Ik vraag me af waarom er via vodafone wordt verzonden? Dat heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, bij Ziggo Mail.

Welke SMTP server is er in gebruik op de telefoon?

@efok wel een IP adres als er een mailprogramma wordt gebruikt op de telefoon.

@efok wel een IP adres als er een mailprogramma wordt gebruikt op de telefoon.

Sorry, ik snap even niet wat je bedoelt @Be rt. De microsoft server zegt dat het genoemde IP adres geblokkeerd wordt. Het is niet een willekeurig vodafone adres, maar het adres van een uitgaande vodafone smtp server. (smtp-out.vodafone.nl)

@efok Ik was wat onduidelijk.

“Ik vraag me af waarom er via vodafone wordt verzonden?”

Ik vermoed verzenden met Vodafone, doordat er een mailprogramma wordt gebruikt op de telefoon die een Vodafone simkaart heeft.

:grinning:@Be rt we bedoelen wel hetzelfde: dan heeft @gerard050 blijkbaar ook een vodafone smtp server ingesteld.

Beste Bert, Serkan, Mariska en Efok,

In de bijlage mijn (geanonimiseerde!) Email gegevens op mijn HuaweiP30Pro. Ik heb inderdaad een abonnement bij Vodafone. Dit om een goed beeld van het een en ander te krijgen. Het lukt mij dus sinds korte tijd niet meer mails te versturen / beantwoorden naar Hotmail. Wel lukt het mijzelf (Ziggo.nl) of Gmail te berichten/beantwoorden.

Op mijn desktop gaat alles oké; Ziggo.nl mail via Outlook.

Hopelijk naderen we een oplossing..??

:grinning:@Be rt we bedoelen wel hetzelfde: dan heeft @gerard050 blijkbaar ook een vodafone smtp server ingesteld.

@efok Er hoeft geen Vodafone SMTP server te zijn, in je mail header staat het IP adres met welk extern IP adres de mail verzonden is.

@Be rtJe begrijpt me toch niet goed. De foutmelding geeft duidelijk aan dat de verzendende server het ip adres heeft van smtp-out.vodafone.nl. Die naam zegt het al. Het vierde screenshot van @gerard050 laat dit ook zien. Hij gebruikt authsmtp.vodafone.nl als uitgaande mailserver. Voor een Ziggo adres moet hier smtp.ziggo.nl staan, via poort 587 (ipv 465). En moeten de gebruikersnaam en ww van ziggo mail worden gebruikt.

(Ik vraag me nog wel af hoe @gerard050 aan de vodafone server instelling is gekomen)

@efok Ik snap het nu helemaal, ik had eroverheen gekeken.:nerd:

In antwoord op:

"(Ik vraag me nog wel af hoe @gerard050 aan de vodafone server instelling is gekomen)",

Vodafone heeft met mij samen de email instellingen op mijn smartphone verzorgd /doorgenomen /geadviseerd.

Gr. Gerard 

Reageer