Vraag

Email verzenden naar een speciaal adres lukt niet

  • 21 augustus 2019
  • 8 Reacties
  • 153x Bekeken

Sinds enige tijd lukt het niet meer met Mail van Windows 10 en via mijn casemamailadres een mail te verzenden naar twee emailadressen. Het blijken 'gecombineerde' adressen te zijn : het adres verwijst door naar andere en meerdere emailadressen. Het bericht komt retour met een heel lange rits foutmeldingen. Met Mail van Windows 10 en via mijn hotmailadres lukt het verzenden wel. Is hiervoor een oplossing ?

8 Reacties

Reputatie 7
Hoi @jdgr
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Ik denk dat deze vraag in een verkeerde topic staat. Deze topic gaat over Ziggo Go en je vraag gaat over Mail dat niet lukt. Nu heb ik niet zoveel verstand van windows maar onze windows kenner @Be rt weet daar wel heel veel van. Misschien dat die je kan helpen.

Heb nog even geduld en ik zal gelijk even vragen aan een moderator of deze topic verplaatst kan worden.
Reputatie 7
Badge +35
Hoi, @jdgr graag wat uitgebreidere uitleg van je.

Hoe heeft je Mail verbinding met je Casema mailadres?
Met IMAP of met POP3?
Welke server instellingen gebruik je met het Casema mailadres?
Hallo Bert, Dank voor jouw reactie. Verbinding - IMAP ( Pop3 zie ik nergens staan in de accountgegevens....)
Serverinstellingen voor inkomende mail: IMap,ziggo.nl:993:1
Uitgaande mail : SMTP.ziggo.nl:587:1
SSl - aangevinkt voor inkomende en uitgaande mail.
Reputatie 7
Badge +35
@jdgr Als het via IMAP gaat, dan zou ik het account opnieuw instellen, alles staat dan toch op de Ziggo mailserver.
Haal je account weg in Windows Mail en maak een nieuw accont, je hoeft alleen je mailadres en je wachtwoord in te vullen en de rest van de instellingen komen automatisch van de Ziggo mail server.

Hoop dat deze stappen je probleem oplossen.

Ik ken en begrijp "Het blijken 'gecombineerde' adressen te zijn" niet, wat bedoel je ermee?
Het account heb ik al opnieuw ingesteld. Dat lost het probleem niet op.
Met 'gecombineerde' mailadressen bedoel ik dat mail van een mailadres ( van een bestuur) automatisch wordt doorgestuurd naar een aantal andere adressen ( de bestuursleden) Ik kwam erachter dat bij de twee mailadressen waar het probleem zich voordoet dat het geval is.
Reputatie 7
Badge +35
Dan kun je er zelf niets aan doen. @jdgr

Ziggo heeft een extra beveiliging aangebracht in zijn mail verzendingen en ontvangsten.
DKIM-Signature en X-CNFS-Analysis zie ik in de mailheaders voorbijkomen.

Het kan zijn dat de mailadressen waar je naar toezend en die dan doorzend dit mogelijk zien als zijnde juiste mails, maar als een soort spam.
Ik kan dat niet beoordelen, het is een blinde gok.

Kun je hier de foutmeldingen naartoe kopieren die in deze mails staan?
Mogelijk kan iemand anders die hier meer van weet en hier langskomt, hier dan meer over vertellen.
Hier een paar foutmeldingen: ( mailadressen alleen mailadres genoemd - bij ziggoadres anders dan bij gmail…)
mailadres ( ziggo)
host mx.mnd.mail.iss.as9143.net [212.54.34.8]
SMTP error from remote mail server after end of data:
554 5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed. ;id=0KkYi97lyNZco0KkYi2SVk;sid=0KkYi97lyNZco;mta=mx2.mnd;d=20190821;t=090947[cet];ipsrc=5.157.86.48;
mailadres ( gmail)
host gmail-smtp-in.l.google.com [173.194.79.27]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550-5.7.1 Unauthenticated email from casema.nl is not accepted due to domain's
550-5.7.1 DMARC policy. Please contact the administrator of casema.nl domain if
550-5.7.1 this was a legitimate mail. Please visit
550-5.7.1 https://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn about the
550 5.7.1 DMARC initiative. n37si11519025edn.310 - gsmtp
Reputatie 7
Hallo Jdgr,

Er gaat zo te zien iets fout in de autorisatie van een mailserver.
Ik heb het even bij een collega nagevraagd, maar hij vraagt om het exacte pad van de email, het stuk in de headers zeg maar.

Zou je deze naar ons kunnen doorsturen op community@vodafoneziggo.com?

Gr,

Reageer