Michel.

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Email verzenden lukt niet.

Hoi alle, ik heb een email adres van versatel en maak gebruik van outlook2010. De server voor inkomende mail is dus pop.versatel.nl ( deze werkt ) de uitgaande mail gaat via smtp.ziggo.nl. Een maand geleden heb ik een nieuw modem gehad en sinds dien werkt het verzenden van email niet meer. poort nummer van uitgaande mail is 587 en heeft een automatische versleutelde verbinding. ik wordt vanuit ziggo naar versatel gestuurd en andersom. De in en uitgaande server heeft altijd zo gestaan.

Wie weet de oplossing.

Michel
7 Reacties 7
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Michel.
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Kan je wel online bij Versatel mail versturen of ook niet? (via webmail)
Het lijkt me toch dat je een smtp.versatel.nl moet hebben om te versturen en niet een Ziggo smtp.

Je kan toch wel gewoon een Ziggo mail versturen?
Michel.
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi EnergieBoy

Via de webmail kan ik inderdaad wel mails versturen, het heeft altijd zo gewerkt om via de smtp van ziggo te versturen maar sinds we een ander modem hebben is het voorbij. Kan het toch niet aan het modem liggen ? Ik heb geen mail van ziggo dan zit ik te overwegen om via gmail te mailen dan zit je nooit aan het internet bedrijf vast. Via outlook vind ik het gewoon fijner werken... Ik ga zo even proberen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Heb je al eens geprobeerd via je mobiele provider te versturen via smtp.versatel.nl of gewoon via de smtp van je mobiele provider? Als dat wel lukt dan is het echt je router die het probleem geeft, wat wel gek is natuurlijk.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
michel
Let op de Tip van energieboy.
Gebruik voortaan inderdaad de smtp server van Versatel.
https://www.tele2.nl/zakelijk/klantenservice/mobiel/mobiel-internet-email/

Het is gebruikelijk dat je voor verzenden de smtp server van een Email Provider gebruikt bij een POP of IMAP Email Account van die Provider.
Ziggo heeft kennelijk iets gewijzigd, waardoor je voor het Versatel Account smtp.ziggo.nl niet meer kunt aanspreken voor verzenden.
Dat is uit veiligheidsoverwegingen terecht, maar aan de late kant.
Lucky you!
Gr Han
Michel.
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh

Ik vind het allemaal een beetje vreemd, als ik uw link open en dan naar onder scroll staat dat je juist geen versatel.nl kunt gebruiken als je bij een andere aanbieder zit.

Heb al 2 keer gebeld met ziggo en hun gaven de laatste keer als antwoord je kunt beter met Gmail gaan werken.

Slecht geregeld van ziggo
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
smtp.versatel op poort 25 zal wel niet lukken via Ziggo. Poort 25 staat (al jaren) dicht. En niet alleen bij Ziggo. smtp.versatel.nl ondersteunt geen poort 587 of 465 en dat is slecht geregeld door Versatel, anno 2018. De klacht kan daarheen.

Maar, je kan toch gewoon je versatel adres via smtp.ziggo.nl naar buiten sturen? Ik geloof niet dat dat niet kan. Wel de Ziggo inloggegevens gebruiken dan via poort 587.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Heb ff een testje gedaan. smtp.ziggo.nl:587 gebruikt voor mijn Gmail Account binnen Outlook. Dat werkt nog steeds.
Mail komt binnen als SPAM bij Gmail. Gmail vertrouwt het niet, maar dat is af te leren. Hoe dit gaat bij een andere recipient dan mijn eigen Gmail Account, is niet getest.
Zie plaatje.

Conclusie:
Bij het Versatel Account moet het mogelijk zijn smtp.ziggo.nl:587 als Uitgaande Server te gebruiken.

smtp.versatel.nl:25 is inderdaad praktisch onbruikbaar: alleen binnen het Versatel netwerk. Lekkere support voor de oude zonnet en versatel adressen.
Advies: hef het versatel adres op, voordat zij het voor je gaan doen.

Gr Han

Uitgelicht topic