1
Vraag
2
Reacties
jml

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Email vanaf oud upcmail adres wordt geweigerd door Gmail

Emails die ik verzend naar gmail adressen krijg ik retour met de volgende mededeling:
 Status: 5.7.1
Remote-MTA: dns; gmail-smtp-in.l.google.com
Diagnostic-Code: smtp; 550-5.7.1 This message does not have authentication
information or fails to pass 550-5.7.1 authentication checks. To best
protect our users from spam, the 550-5.7.1 message has been blocked. Please
visit 550-5.7.1
https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more 550
5.7.1 information. k13si922535edl.377 - gsmtp


Iemand dit ook (gehad)? Is en hoe is het opgelost?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Verstuur je via smtp.ziggo.nl? Zo nee, via welke andere smtp Server?
Ala het een andere is, kun je wellicht meteen smtp.ziggo.nl:587 eens proberen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Als verzonden via smtp.ziggo.nl dan ziet het ernaar uit dat het Ziggo Mail System mails naar Gmail stuurt die niet aan de moderne regelen der kunst voldoen.
De Link van Google geeft voor experts voldoende info om hier iets aan te gaan doen.

Maar eerst maar een antwoord op bovenstaande vraag.

Gr Han

Bekijk in context

10 Reacties 10
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Verstuur je via smtp.ziggo.nl? Zo nee, via welke andere smtp Server?
Ala het een andere is, kun je wellicht meteen smtp.ziggo.nl:587 eens proberen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Als verzonden via smtp.ziggo.nl dan ziet het ernaar uit dat het Ziggo Mail System mails naar Gmail stuurt die niet aan de moderne regelen der kunst voldoen.
De Link van Google geeft voor experts voldoende info om hier iets aan te gaan doen.

Maar eerst maar een antwoord op bovenstaande vraag.

Gr Han
jml
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
Verzonden via smtp.upcmail.nl Moet/kan ik dat aanpassen naar smtp.ziggo.nl?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja ik voegde nog wat toe aan mijn bericht, maar dat kan je gemist hebben.
Als het een andere is, kun je wellicht meteen smtp.ziggo.nl:587 eens proberen.https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
jml
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Yes, met ziggo.smtp werkt het wel. Bedankt!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Die smtp.upcmail.nl is wat obscuur geworden, maar nog wel in de lucht. Nou, we hebben gezien, wat obscuur te betekenen kan hebben.
Succes verder,
Han
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
hanh Ik denk dat upcmail als domein nog wel in de lucht is maar dat de reverse DNS inmidddels naar ziggo wijst. In dat geval wordt de mail vaak afgewezen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nick999 Zou best wel eens kunnen. Dan maar beter smtp.upcmail.nl uit de lucht halen. Je hebt er toch weinig aan.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
hanh Ik zal het je nog sterker vertellen, zelfs mail.a2000.nl bestaat nog steeds, dus echt snel wordt er niet zo veel aangepast. daar. :joy:
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Denk dat de smtp servers met andere dan ziggo.nl gewoon niet meer gebruikt moeten worden, mogelijk heeft men e.a. al afgeschakeld en/of omgeleid.

Tracht problemen daarmee voor te blijven, ook oude ander merk/ provider mailadressen geven steeds meer probs bij de Ziggo aansluitingen en worden zover ik kan beoordelen niet meer up to date gehouden met alle risico's van dien.

Of men loopt tegen zulke niet werkelijk goede ziggo support gevallen aan >
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/quicknet-nl-e-mailwachtwoord-veranderen-36964

Dus wel zeggen u kunt ze blijven gebruiken maar nalaten ze veilig te houden, supporten updaten enz is een soort vreemde nalatigheid, die bij fout gaan een welles nietes spelletje zullen laten ...........

Oud mailprogramma's en of devices ondersteunen overigens ook e.a niet een mogelijk vereiste betere nieuwere beveiliging ( versleuteling en ciphers enz), ook hierdoor kan mail in een circuit ergens afgewezen worden!  ( en dus geen juiste authentication meer hebben)







smtp.upcmail.nl heeft zover ik even snel zag niet meer zelf de poorten voor mail 25 en 587 open, kan het fout hebben maar.
smtp.upcmail.nl 212.54.42.34

smtp.upcmail.nl

IP address 212.54.42.34 Last scan 2019-02-10 09:49:29 UTC No service that could be analyzed detected on this machine.


De pop. nog wel. ( dus voor ontvangen via zou goed kunnen gaan verzenden is? )
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo jml welkom op onze Community.

Vervelend dat je hiermee te maken hebt gehad. Gelukkig is het toepassen van de officiële settings vaak een oplossing bij gekke verschijnselen en oude instellingen 🙂

De oude mail domeinen verwijzen door naar de nieuwe. Dit blijft zo, om geen problemen te veroorzaken bij mensen die het toevallig nog gebruiken. Puristisch gezien zou het inderdaad niet meer gebruikt moeten worden, maar dat doen mensen dus wel. De oude instellingen zijn online niet meer te vinden. Verwijs bij problemen altijd naar de juiste settings.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic