1
Vraag
2
Reacties
Spookie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Email ontvangen: Account tijdelijk beperkt

Ik krijg een mail dat mijn account tijdelijk beperkt is. Het is beperkt door goedkeuring. Alleen kan in mijnziggo geen fout vinden. Zijn dit mogelijk oplichters?? 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

In dit topic Waarschuwing voor Ziggo Mail Kom je alle phishing mail van Ziggo tegen.

en anders kan je nog topic Spam en phishing - wat moet ik ermee? doorlezen met allerlei handige tip’s van Mark Ziggo.

 

Maar verstandig is zoals @Be rt  al vroeg niet op de link klikken want als je die wel hebt aangeklikt dan kan het zo zijn je meer phishing mail te krijgen, tenzij je alleen bericht bekeken hebt dan verplaats je deze gewoon naar je Spam/Ongewenste folder dan kan het spamfilter zijn werk doen van Ziggo.

 

Als Ziggo iets via E-mail verzend wordt meestal in het bericht je klantnummer en kenmerk vermeld.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Das klinkt inderdaad best spooky @Spookie  

Je zou eens hier kunnen kijken of die mail er al tussen staat  ( oranje knop met voorbeelden ).

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing


 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je op een link geklikt in de mail?

ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
Spookie wrote:

Ik krijg een mail dat mijn account tijdelijk beperkt is. Het is beperkt door goedkeuring. Alleen kan in mijnziggo geen fout vinden. Zijn dit mogelijk oplichters?? 

Ik ben er vrijwel zeker van maar je laat weinig ruimte om hierover te speculeren. Wat voor mail, wat  voor account, etc.

Ook (geen persoonlijke aanval!): wat heeft dit alles met Ziggo te maken? Kijk; als je problemen aankaart dan moet je ervoor zorgen dat iedereen kan snappen wat je bedoeld. Als ik je bericht lees is dat je “een” mail hebt gekregen en toen in ‘mijn ziggo’ bent gaan zoeken. Dat zegt ons niks.(ons = ziggo community, gebruikers zoals jijzelf).

Waarom ik denk dat dit fake is? Omdat ik al geruime tijd een Steam gebruiker ben en ik patronen kan herkennen. Dat zegt helemaal niks, maar… dit heeft heel veel weg van een ‘scam’.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

In dit topic Waarschuwing voor Ziggo Mail Kom je alle phishing mail van Ziggo tegen.

en anders kan je nog topic Spam en phishing - wat moet ik ermee? doorlezen met allerlei handige tip’s van Mark Ziggo.

 

Maar verstandig is zoals @Be rt  al vroeg niet op de link klikken want als je die wel hebt aangeklikt dan kan het zo zijn je meer phishing mail te krijgen, tenzij je alleen bericht bekeken hebt dan verplaats je deze gewoon naar je Spam/Ongewenste folder dan kan het spamfilter zijn werk doen van Ziggo.

 

Als Ziggo iets via E-mail verzend wordt meestal in het bericht je klantnummer en kenmerk vermeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic