Vraag

Email exporteren

• BPQ
  • Net nieuw
  • 0 reacties
Goedeavond,

Ik heb al van alles opgezocht in de community en door de website van ziggo geneusd. maar ik wil onze email graag exporteren met alle mappen en inhoud. Maar kan het nergens vinden? Misschien er naast gekeken? Ik hoop dat iemand mij kan helpen

groeten

BPQ

2 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hallo BPQ

Waar staat uw e-mail nu opgeslagen? En waar wil je het naar exporteren? Is dat in Ziggo Mail te zien hoeft je niets te doen. Kijk in http://mail.ziggo.nl vindt je daar je mail terug, dan is dat een goed teken.
Gebruik een mail programma dat geschikt lijkt en stel voor het ontvangen het protocol imap in dan werkt het vanzelf.

Heeft u nu een lokaal mailprogramma in gebruik en is die mail enkel daar te zien dan is het veel ingewikkelder. Afhankelijk van welk programma u gebruikt moet u verder gaan. Vaak is dat niet makkelijk. Je moet dan de map waar de mail in staat op je eigen computer kopieren om die later in een andere computer teug kopieren. Dit kan enkel als het programma vrijwel op dezelfde manier werk m.a.w als het mailprogramma hetzelfde is.

Vroeger gebruikte ik het programma Evolution. Dat had daar een handige export fuctie voor. Ik heb dat bij andere programma's zelden teruggezien.
Nu iedereen imap gebruikt is dat ook niet meer zo nodig.
Alles wat niet lokaal is opgeslagen is immers gedeeld en zolang het maar in webmail staat steeds op een andere computer of in een ander mailprogramma te zien.
Zelfs al heb je lokale mailmappen gemaakt kun je die binnen een account terugkopieeren. Je moet dan wel even wachten voordat ze zijn geupload. Daarna zijn ze onderdeel van dat account en zichtbaar in Ziggo Mail. Mijn verhaal hierboven is dan weer geldig.

Staat het nu in Ziggo Mail en ga je weg bij Ziggo. Dan moet je het inderdaad veilig stellen. In een mailprogramma zoals MS Outlook of Thunderbird moet je de mail dan kopieren naar een lokale map. Eenmaal uit het account gekopieerd kun je dan het account verwijderen als het e-mailadres niet meer geldig is.
Je kunt natuurlijk ook mail vanuit Ziggo Mail doorsturen naar een willekeurig ander adres. Dan heb je het ook geexporteerd.

Ik hoor graag van je als dit je verder heeft geholpen.

Gr. Eddy
Reputatie 4
Badge +2
Bedankt voor je antwoord Eddy, ik ben ook wel benieuwd of de topicstarter wat aan je reactie heeft gehad...

Hoop dat we een reactie terugkrijgen.

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P