Beantwoord

Email account alweer geblokkeerd door Ziggo wegens hack

• 2 augustus 2020
  • 5 reacties
  • 480 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Vanmorgen is mijn email account voor de 3e keer in 2 weken geblokkeerd door Ziggo omdat het gehackt zou zijn. Nu vind ik het prima van Ziggo dat er beveiliging is maar mijn vermoeden is toch dat er niets gehackt is en de oorzaak mogelijk ligt in VPN welke actief is van Norton. Gevolg is iedere keer weer dat ik wachtwoorden Ziggo (2) moet aanpassen en dit ook op al mijn apparaten moet doen, erg vervelend

Gegevens :

Windows PC. Windows 10 Pro

Norton Antivirus 360

Email : Thunderbird

Klantenservice van Ziggo is van mening dat het niet kan liggen aan Norton VPN en raadt mij professionele hulp aan. Ik denk dat het wegschuiven van problemen is. Scans met Norton uitgevoerd  ( Normale scan en ook Powerscan) geven geen probleem aan. Als 2e oplossing geeft Klantenservice ze aan maar naar de Ziggo community te gaan ??

Indien iemand een oplossing voor dit probleem weet zou ik deze graag vernemen, alvast dank

Chris Cox

icon

Best beantwoord door hanh 2 augustus 2020, 10:26

Bij gebruik van een Email Client via een VPN connectie kun je dit probeem krijgen.
Of dat terecht is, is een tweede. Zo werkt het nu eenmaal.
Bij gebruik van Ziggo Webmail over VPN, heb je er geen last van.
Overstap naar Email Provider?

Bekijk origineel

5 Reacties

Bij gebruik van een Email Client via een VPN connectie kun je dit probeem krijgen.
Of dat terecht is, is een tweede. Zo werkt het nu eenmaal.
Bij gebruik van Ziggo Webmail over VPN, heb je er geen last van.
Overstap naar Email Provider?

Reputatie 4
Badge +3

Dank je wel hanh, dat bevestigd mijn vermoeden en voorkomt hoop onnodig werk. Alleen jammer dat Klantenservice Ziggo dit blijkbaar niet weet, of in ieder geval niet aangeeft in chat

groet, Chris

Goedemiddag @Chris 1952

Begrijpelijk dat het behoorlijk irritant is als je telkens wordt geblokkeerd. Gelukkig heeft @hanh je al voorzien van het juiste antwoord. Ik ben het met je een dat het spijtig is dat dit niet is aangegeven door mijn collega's. :pensive: Mijn excuses hiervoor. 

Binnen 4 uur is mijn email account twee maal door ziggo geblokkeerd vanwege een hack, nl. dat email account vanuit verschillende landen werd benaderd. Wat is er loos?

Of het terecht is of niet: het Ziggo Email systeem doet naar mijn smaak spms vreermde dingen.

Een goede verantwoording tov de klant door abuse@ziggo.nl zit er meestal niet in.

Wat je moet laten om een mogelijke blokkade te voorkomen:

• Een Email Client Applicatie op een buitenlandse host gebruiken. Ook niet via een VPN verbinding met een Publieke VPN Provider.

Wat je zonder enig risico altijd kunt doen in binnen- en buitenland:

• Ziggo Webmail gebruiken.

Reageer