jeroen1963

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

goedemorgen, mijn ouders hebben een email account ….….@ casema.nl dit account werkt al enige weken niet meer. ik heb hier over contact gehad met iemand van ziggo en deze heeft mij aangeraden om een nieuw ziggo account te maken en dan is alles weer goed, helaas dat was niet de oplossing.

onderstaan is het bericht wat wordt weergegeven.

Voor het account Casema (………..) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'pop3.casema.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800C013E
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee

mvgr Jeroen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@jeroen1963 Alle oude emailadressen @home @casema enz. blijven gewoon werken, dat is het probleem niet.

Wat Jonathan bedoelt is dat je nu Windows Live Mail gebruikt om de mail op te halen en te lezen en mail te verzenden, maar die krijgt sinds 2017 geen updates meer en zal niet meer gebruikt kunnen worden als er nieuwe manieren van beveiligen zijn gekomen en dat lijkt nu het geval te zijn, omdat je geen versleuteling kunt vinden.

Het Casema mail adres kun je blijven gebruiken, maar je zult een ander email programma moeten gaan gebruiken om de Casema mail te kunnen binnenhalen en te lezen en te verzenden.

Dit kan zijn Windows Mail of Mozilla Thunderbird.

Ziggo mail, inloggen op de webmail is geen back-up, maar de mailbox mailserver waar je mailprogramma op je computer de mails vandaan haalt.

In 'Jip en Janneke’ heel de beschrijving uitleggen van begin tot eind vergt een redelijk dik boek en is een vak geworden, mogelijk kun je iemand vinden die je hierbij kan helpen.

Een mooie beschrijving om alles over te zetten vanuit Windows Live Mail naar Windows Mail is gemaakt door Seniorenweb, maar of dit al voldoende is voor je, dat weet ik niet:

https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-live-mail-overstappen-naar-de-app-mail-in-windows-10

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Wat gebeurt er als je deze instellingen gebruikt?

Deze instellingen zijn voor alle email adressen bij Ziggo, @home @casema.nl enz.
De oude instellingen vervallen in de loop van de tijd.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
jeroen1963
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor uw snelle reactie,

Ik heb bovenstaande instelling zo goed als mogelijk aangepast maar er is geen verandering.

(versleuteling kon ik niet vinden waar ik dat moet invullen)

Overigens  ik begrijp niet veel van computers en internet, dus probeert u aub voor mij

'Jip en Janneke’ taal te gebruiken.

 

mvgr Jeroen

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @jeroen1963,

Ik zou u ook graag willen aanraden om de overstap te maken naar Microsoft Mail of Mozilla Thunderbird of andere email client welke wel bij tijds is en nog support ontvangt.

Windows Live Mail wordt niet meer onderhouden.

Overigens, zorg dat u eerst een backup maakt van de huidige email voordat u verdere wijzingen pleegt.

Zie voor stap voor stap uitleg:

Ziggo E-Mail instellen

MVG

jeroen1963
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor uw reactie,

Ik heb inmiddels de mails bij het ziggo account gevonden, dat is al aan opluchting.

Bedoelt u verder dat ik het casema email account moet verwijderen en een ander email account moet aanmaken?

En dat moet geen nieuw casema email account zijn vermoed ik ?

Is het mogelijk dat de ziggo mail daarvoor kan worden gebruikt, of is dat alleen maar een backup ?

Welk andere email account zou ik dat kunnen aanmaken en waar kan ik dat vinden?

Ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk uit te leggen ik hoop dat het voldoende is.

 

mvgr Jeroen 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@jeroen1963 Alle oude emailadressen @home @casema enz. blijven gewoon werken, dat is het probleem niet.

Wat Jonathan bedoelt is dat je nu Windows Live Mail gebruikt om de mail op te halen en te lezen en mail te verzenden, maar die krijgt sinds 2017 geen updates meer en zal niet meer gebruikt kunnen worden als er nieuwe manieren van beveiligen zijn gekomen en dat lijkt nu het geval te zijn, omdat je geen versleuteling kunt vinden.

Het Casema mail adres kun je blijven gebruiken, maar je zult een ander email programma moeten gaan gebruiken om de Casema mail te kunnen binnenhalen en te lezen en te verzenden.

Dit kan zijn Windows Mail of Mozilla Thunderbird.

Ziggo mail, inloggen op de webmail is geen back-up, maar de mailbox mailserver waar je mailprogramma op je computer de mails vandaan haalt.

In 'Jip en Janneke’ heel de beschrijving uitleggen van begin tot eind vergt een redelijk dik boek en is een vak geworden, mogelijk kun je iemand vinden die je hierbij kan helpen.

Een mooie beschrijving om alles over te zetten vanuit Windows Live Mail naar Windows Mail is gemaakt door Seniorenweb, maar of dit al voldoende is voor je, dat weet ik niet:

https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-live-mail-overstappen-naar-de-app-mail-in-windows-10

jeroen1963
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Allen hartelijk dank voor uw reactie, 1 berichtje hier heeft meer opgeleverd dan enkele telefoontjes en berichtjes met de klantenserves van ziggo. 

Het belangrijkste is dat alle contacten en bericht gevonden zijn.

vwb het aanmaken van een nieuw email programma, zal ik hulp in schakelen.

 

nogmaals hartelijk dank

 

mvgr Jeroen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Veel succes gewenst verder @jeroen1963 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Super fijn om te lezen dat je zo goed geholpen bent door toppers Be rt en Jonathan-458! Als je in de toekomst ergens tegen aan loopt dan weet je ons te vinden @jeroen1963! Fijne dag!

Uitgelicht topic