Mariëlle1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mails verdwijnen uit webmail

Ik haal mijn mails op op een laptop met pop. Ik kan hier mails die ik niet heb verwijderd gewoon terug zoeken. Tot voor kort kon ik dit ook in de webmail. Nu synchroniseert webmail nog maar tot 1 week geleden. Alles daarvoor kan ik niet meer zien. Zou ook op de iPhone waarin ik het account heb gekoppeld aan mijn inbox. IMAP. Ziggo.nl.
ik kon dus tot voor kort altijd en overal bij alle berichten in mijn postvak in. Nu niet meer. Het lijkt of er ergens een synchronisatie vinkje is uit of aan gezet. Voor mijn werk gebruik ik Exchange mail. Hier kan ik aangeven dat ik zonder limiet wil synchroniseren. Waar het het mis bij het ophalen van ziggo mail? Is er een update geweest? Ik kan niets vinden in de instellingen.
4 Reacties 4
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Komt het niet door je POP account op je laptop? Hoe staat die ingesteld?
Normaliter verwijdert deze de mail van de (Ziggo) server na het binnenhalen van de mail. En daarmee verdwijnt deze ook van je telefoon, omdat je daar IMAP gebruikt. Een tricky combinatie dus.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Welkom Mariëlle1 op de Community.

Het is zekers vervelend als mails verdwijnen en hier zijn een aantal tips voor, want je bent niet de enige waar dit gebeurt, er zijn meer gebruikers die dit probleem hebben gehad.

Zie ook deze Zoekopdracht - Mails verdwijnen


Hieronder een tip om je mail beste in te stellen.

POP3-account omzetten naar een IMAP-account (uitleg in het Engels, voor Microsoft Outlook). Het is dan aan te raden altijd eerst een backup van je emails op je laptop te maken.

Met deze link Email op je apparaat instellen kan je er hopelijk ook mee uitkomen, zo niet post dan even een reactie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Met POP mail haal je alle mail op en laat je standaard geen copie achter op de mailserver.

Als je b.v. Outlook gebruikt, kun je een copie op de server achter laten voor een bepaalde tijd of onbeperkt.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2671941/leave-a-copy-of-the-message-on-the-server-is-missing-in-outlook

U schakelt de optie een kopie van het bericht op de server achterlaten (of uit), als volgt te werk:

  • Open Outlook.
  • Klik op het tabblad bestand > Instellingen > Accountinstellingen.
  • Markeer uw huidige POP3-account en klik op wijzigen. Opmerking: Het venster dat wordt geopend ziet u welk type e-mailaccount dat u hebt. (Kijk onder Type).
  • Klik op meer instellingen en klik op Geavanceerd.
  • Ziet u een selectievakje met de titel: een kopie van berichten op de server achterlaten.
  • Het vakje kan een kopie van het bericht op de server achterlaten.

Mocht je een ander mail programma gebruiken, laat het hier even weten, daar kunnen andere instellingen nodig zijn.
Mariëlle1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb altijd mail via pop opgehaald en ook altijd op andere devices en ziggo mail alle postvak in berichten gezien.
Net de stappen hierboven doorlopen. Vinkje 2 weken uitgezet, maar nog zonder resultaat.

Uitgelicht topic