1
Vraag
2
Reacties
johndc

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

E-mails verdwijnen automatisch naar Prullenbak

Ik gebruik webmail en sinds enkele dagen gaan enkele e-mails spontaan naar de Prullenbak. Ze vallen daar gelukkig wel op, omdat ze daar als ongeopend (dus vet afgedrukt) zijn opgeslagen. Is er zomaar iets veranderd bij de instellingen? En zo ja, wat dan?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha johndc
Raar probleem.
Mails mogen niet zomaar terecht komen in de Prullenbak.
Om het niet te ingewikkeld te maken, raad ik je het volgende aan.

Gebruik een tijdje uitsluitend Ziggo WebMail op al je apparaten, waarop je
je Ziggo Mail wilt gebruiken.
Gebeurt het dan nog steeds?
Zo ja, dan zou het veroorzaakt kunnen worden door een regel die is ingesteld
bij WebMail. Check die regels.
Als er niks raars is met die regels & het gaat toch nog mis, dan doet de Ziggo Mail Server vreemd- dan wordt het lastig.
Kom hier terug voor een oplossing van zoiets.. Daarvoor is een Ziggo Moderator nodig.

Als alles ok blijkt, kun je op apparaten 1 voor 1 met flinke tussenpozen (!) je Ziggo mail weer gaan gebruiken via een Email Client zoals je vermoedelijk gewend was.
Dan moet de boosdoener boven water komen en kan hier samen bekeken worden wat daarmee aan de hand is.

Het is wat gedoe, maar een goede methode om je probleem op te kunnen gaan lossen.

Gr Han





.

Bekijk in context

7 Reacties 7
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi johndc
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Weet je, Ziggo past niet zomaar iets aan bij je instellingen. Mocht dit gebeurd zijn dan heb je dit zelf gedaan. Klinkt hard, maar is wel zo. Heb je deze niet eens per ongelijk zelf in de prullenmand gedaan en/of als spam aangemerkt?

Heb je echt alleen mail in de webmail of gebruik je ook nog andere programma's om je mail te bekijken? Want als je meerdere plekken je mail bekijkt kan het zijn dat er ergens anders een instelling opeens is aangepast en daardoor je mail kwijt raakt.

Zijn het willekeurige mailtjes of zijn het reclame mailtjes?
johndc
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

  • Ik heb het niet per ongelijk (maar misschien bedoel je ongeluk) in de prullenbak gedaan. 2. Ik heb ze mails ook niet aangemerkt als Spam (de reactie van Ziggo Communitu kwam ook in de prullenbak terecht, https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin?gclid=EAIaIQobChMIz6_X1Iyf3gIV2uJ3Ch1Bqgh8EAAYASAAEgJmffD_BwE&gclsrc=aw.ds#!!&app=io.ox/mail&folder=default0//sctl3U%7Bcso) en 3. Ja, ik gebruik op mijn smartphone al jaren een App, die naar tevredenheid functioneert en waar ik nog nooit problemen mee heb ondervonden.
Met andere woorden: willekeurige mailtjes (vaak 3 per dag) en geen reclamemailtjes (zie punt 2.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Jeetje zeg, als we nu al gaat piepen over een autocorrectie van mijn tablet. Doe je nog zo je best om dingen uit te sluiten en dan krijg je dit. Sorry hoor, excuus!!

Zelf bedoel je waarschijnlijk onder punt 2 Community i.p.v. Communitu?
Ja, wie de bal kaatst

Hoe gebruik je de mail? Pop of IMAP?
Mochten er nog andere klanten zijn die een oplossing hebben, graag ?
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
EnergieBoy wrote:
Hoe gebruik je de mail? Pop of IMAP?
Mochten er nog andere klanten zijn die een oplossing hebben, graag ?


Gebruik je een aparte Mail app op je smartphone of ander apparaat om je mail van Ziggo te lezen?
Zo ja, hoe is die geconfigureerd? Als IMAP of POP3? Heb je die misschien de laatste dagen (ja, per ongeluk) aangepast?

Als je bijv. POP3 gebruikt om je mail van Ziggo binnen te halen op je smartphone en je hebt 'verwijderen van server na ophalen o.i.d' ook aangevinkt, dan wordt de mail verwijderd uit je Ziggo account op de server.
Lees hier wat meer over de verschillen tussen IMAP en POP3.

Check anders ook even je Filterregels onder E-mail Instellingen in je Ziggo webmail. Misschien dat daar nog iets geks in staat wat de mail verwijderd, bijv. een ' forward of doorstuur'- regel naar een ander e-mailadres.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha johndc
Raar probleem.
Mails mogen niet zomaar terecht komen in de Prullenbak.
Om het niet te ingewikkeld te maken, raad ik je het volgende aan.

Gebruik een tijdje uitsluitend Ziggo WebMail op al je apparaten, waarop je
je Ziggo Mail wilt gebruiken.
Gebeurt het dan nog steeds?
Zo ja, dan zou het veroorzaakt kunnen worden door een regel die is ingesteld
bij WebMail. Check die regels.
Als er niks raars is met die regels & het gaat toch nog mis, dan doet de Ziggo Mail Server vreemd- dan wordt het lastig.
Kom hier terug voor een oplossing van zoiets.. Daarvoor is een Ziggo Moderator nodig.

Als alles ok blijkt, kun je op apparaten 1 voor 1 met flinke tussenpozen (!) je Ziggo mail weer gaan gebruiken via een Email Client zoals je vermoedelijk gewend was.
Dan moet de boosdoener boven water komen en kan hier samen bekeken worden wat daarmee aan de hand is.

Het is wat gedoe, maar een goede methode om je probleem op te kunnen gaan lossen.

Gr Han





.
johndc
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Han,
Dank voor je reactie. Duidelijk verhaal. Hier kan ik iets mee. Ik ga op alle apparaten Webmail gebruiken. Ik laat je altijd weten of het (n)iets heeft opgeleverd.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
johndc
Ja, ja, John. Het is makkelijk lullen voor mij.
Een probleem is: hoe lang moet je bv alleen WebMail testen om zeker te weten dat er niks misgaat.
Etc bij het stap voor stap weer gaan gebruiken van je Email Clients als Webmail helemaal ok lijkt.

Als er bv vooral Emails van een jou bekende afzender in de Prullenbak terecht komen, dan kun je wellicht die afzender vragen wat meer naar je te gaan verzenden.... Voor de test.

Nou ja, ik denk dat je me wel zult begrijpen. Snel fout gaan is makkelijker te testen dan zeker weten dat het goed gaat.
Het is lastig allemaal. Doe het ook een beetje op gevoel. Dwz je weet ongeveer hoe snel er iets raars kan gebeuren. Vaag, vaag!
Laten we dit project wetenschappelijk onderzoek noemen.:relaxed:
Brrrrrrrrrrrrrrr. Doe je best! We horen van je.
Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic