Vraag

E-mails uit mailbox Webmail verdwenen

Sinds vandaag zijn er een aantal mails uit mijn webmail inbox verdwenen.
Een groot deel komt bij het opstarten van de mail in de spambox terecht.

Ik heb een "gat" in mijn mailbox van 25 oktober 2018 tot 12 december 2018. De tussenliggende mails zijn weg....

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Gebruik je meerdere apparaten om je mail te bekijken?

Ik zou sowieso je wachtwoord veranderen van je mail om meekijkers alvast uit te sluiten.
Reputatie 3
Hi Lony, welkom op onze Community! Een vreemd en naar probleem met je e-mail! Ben je er inmiddels al uitgekomen? Zo niet, wellicht kun je dan iets met Be rt zijn bericht 🙂 Laat je het ons weten?
Ik heb vandaag hetzelfde: al mijn mail tussen 15 december en afgelopen zaterdag 5 januari zomaar verdwenen?! Help
Reputatie 1
Badge +3
hallovlinder schreef:

Ik heb vandaag hetzelfde: al mijn mail tussen 15 december en afgelopen zaterdag 5 januari zomaar verdwenen?! Help

Voor jou geldt ook de vraag van @Be rt: gebruik je je mail op meerdere apparaten?
Af en toe bekijk ik op mijn telefoon mijn mail, maar heeft nog nooit problemen opgeleverd?
Heb je op die Phone een POP Account voor je Ziggo Mail ipv een IMAP Account?
Check dit ff. Daar zou het probleem in kunnen zitten.

Bij zo'n POP Account hoort een instelling die iets te maken heeft met
of er wel/niet een kopie moet achterblijven op de Server na een check van je mail op de Phone.
Iets als 'Leave mail on server' met wat opties. Bv gooi na x dagen weg op de Server.
Als dat verkeerd staat ingesteld dan kunnen op dat POP Account binnengekomen mails meteen of later van de Server worden verwijderd.

Als het inderdaad een POP Account is dan kun je dat behouden als je ervoor zorgt dat er nooit iets zal worden weggegooid op de Server. Een alternatief is er een IMAP Account van te maken.

Gr Han.
Hallo Han, ik heb even gekeken, maar op mijn telefoon staat voor de inkomende server de imap van ziggo, dus dat lijkt niet de verklaring te kunnen zijn.
@hallovlinder
He dat is nou jammer. Verdwijnende Emails worden meestal veroorzaakt door een POP Account met een niet correcte instelling. Laatst nog in een Topic door een POP Account
op een computer die zelden werd gebruikt.

Als je op al je apparaten waarop Email kan worden bekeken IMAP hebt,
dan snap ik niet wat er zou kunnen zijn gebeurd.
Heb dus helaas geen andere tip voor je.
Han
Oké bedankt voor het meedenken!
Reputatie 3
Hi hallovlinder, ook jij natuurlijk van harte welkom op onze Community! 🙂 Ben je inmiddels nog verder gekomen?
Kun je anders nog een foto sturen van je instellingen op beide apparaten? Dan kunnen we aan de hand daarvan misschien nog het één en ander uitsluiten.

@Lony, hoe staat het er bij jou voor? Ben jij er nog uitgekomen?

Reageer