1
Vraag
2
Reacties
hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

E-mails kwijt na overgang van Windows 7 Ultimate naar Windows 10

Ik wilde upgraden van Windows 7 Ultimate naar Windows10. Na nieuwe installatie installeerde ik Outlook maar kon bestand outlook.pst niet importeren . systeem vroeg wachtwoord outlook. Normaal zelfde als inlog in Ziggomail . Ben ik nu mijn mails kwijt ? als ik bestand vind in Windows.old overschrijft die wel de datum. Ik kan nu niet zien wat er in outlook.pst aan mail staat ( het bestand wat ik terug vond in windows.old ). ik heb windows 7 weer geinstalleerd en ook dan lukt het niet. zijn mailbestanden ( niet geachiveerd ) die normaal in outlook stonden op andere wijze nog terug te halen? Het gaat over jaar 2018.
Ik hoor graag naar ervaringen. Via programma wat wachtwoorden leest vind ik wel een wachtwoord maar ook dat werkte niet bij poging te importeren
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hmm, vreemde zaak. Je zou ook eens de Microsoft Community kunnen doorspitten of de vraag daar stellen, het is tenslotte Microsofts software 🙂 Wellicht hebben zij daar nog goede tips!

Bekijk in context

32 Reacties 32
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Andere wachtwoorden geprobeerd? Denk aan je (oude) Windows-wachtwoord. Er zijn legio programma's om een .pst-wachtwoord te achterhalen (deze is de meest bekende), al eens geprobeerd?
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
ja heb ik gedaan. Dan vindt ik het wachtwoord wat toegang geeft tot outlook in Office2013 maar als ik dan dat bestand outlook.pst probeer te imorteren wordt wachtwoord gevraagd en bij gebruik gevonden wachtwoord opent het niet. als ik op gebruikersnaam naar Microsoft wil gaan zou er een code worden gestuurd naar emailadres. Alleen ik weet dat emailadres niet meer waar ik destijds op heb aangemeld met Office2013 . wel de gebruikersnaam dus. Schiet lekker op zo he? 🙂
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hmm, vreemde zaak. Je zou ook eens de Microsoft Community kunnen doorspitten of de vraag daar stellen, het is tenslotte Microsofts software 🙂 Wellicht hebben zij daar nog goede tips!
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
ze zijn in weekend telefonisch niet bereikbaar 😞
Ik kan proberen Windows 10 nog eens te installeren . Ik heb die gedownload toen die nog gratis was maar kan dan denk ik alleen via de upgrade. Die ging vorige keer mis vanuit Windows 7 . Toen gedownload via Microsoft MAAR na installatie via CD vraagt Windows 10 om een registratiecode dus als je dat doet is de upgrade niet meer gratis
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Als ik via ander account naar Microsoft ga dan lukt dat evenmin. Immers omdat je andere gebruiker bent in Office 2013. Ik kan daar wel account Microsoft invoeren. Daarna eigen emailadres toegevoegd maar probleem blijft dan
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt Windows 10 hier downloaden met het Hulpprogramma nu dowloaden.

Er staat daar: Wil je Windows 10 op je pc installeren?

Voordat je aan de slag kunt gaan, heb je eerst een licentie nodig voor het installeren van Windows 10. Vervolgens download je het hulpprogramma voor het maken van media. Zie de onderstaande instructies voor meer informatie over het gebruik van het hulpprogramma.

Ik heb hem opnieuw op een gerepareerde PC geïnstalleerd met weer de volledige oude licentie erop en de vorige versie van Windows en ben doorgegaan zonder licentie in te vullen.
Die Windows 10 werd automatisch weer geactiveerd na een tijdje online te zijn geweest.
De registratie is nu automatisch online en zou ook weer bij jou moeten werken.
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Wat ik ook vreemd vind is Ziggomail. Die loopt synchroon met eigen Outlook. Stel je bent daar je mails dan ook kwijt waar vind je dan een backup of een file die je eventueel kan terug zetten ? Ik heb geprobeerd mijn gevonden bestand outlook.pst te uploaden. Dat gaat maar je kan die dan niet inladen in Ziggomail. Met andere woorden : "Waar blijven mijn emails die ik online had staan VOORDAT ik Windows 10 ging installeren ?
Is daar geen file van te vinden dan? Misschien iets voor onze Ziggo-techneuten? 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je IMAP hebt gebruikt staat alles nog in je webmail.

Heb je POP gebruikt en geen copie op de server hebt ingesteld, haalt POP alles van de server en laat niets staan.
Je bent dan zelf verantwoordelijk voor de opslag en backup van je mails.

Geen 1 provider bewaard langer dan een bepaalde periode de mails in een backup.
Dat kan wel bij sommige hosting bedrijven / providers, maar dat kost veel ruimte en geld en valt vaak onder een zakelijk abonnement.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
IS hier te laat maar voor die ooit lezen.

Maak een complete goede backup / image waarvan je "100% "zeker weet dat je de oude situatie kunt herstellen, voor welke grote update/upgrade dan ook.

En zorg voor wat data betreft zoals ook pst en rest altijd voor extra backups die up to date zijn en regelmatig getest dat ze werken bij een restore indien nodig.

Een ander groot probleem zijn de Microsoft wachtwoorden en licenties, hier maakt men e.a. aan bij (elke) installatie van e.a. hierbij behoord dan vaak een gebruikersnaam en emailadres dat ook goed bewaren. ( ik maak zelf liever geen Microsoft account aan maar dat kan ieder zelf kiezen is namelijk niet persee nodig)
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Dank voor informatie. De instelling email stond/staat op IMAP maar ook in Ziggomail alles weg over 2018. Ik vind op pc wel mijn bestand outlook.pst in windows.old. Ik wil dat importeren maar dan vraagt systeem een wachtwoord. Ik heb daar geen wachtwoord ingesteld. Wachtwoord huidige mails werkt niet op dat bestand. Nieuwe emails komen gewoon binnen. Mijn oudere archiefbestanden outlook kwamen ook binnen vanuit archiefmap. Mijn mails 2018 stonden nog online VOOR ik ging upgraden. Voordat ik ging upgraden ook een backup gemaakt van C-schijf. Als ik die terug zet in oorspronkelijke map blijkt partitie gewijzigd te zijn. Het systeem maakt nu twee mappen van SSD-schijf. Ik vind Windows.old terug en ook het bestand outlook.pst. Maar kan ik niet openen. Microsoft zegt dat er dan wachtwoord op staat maar dat lijkt mij onmogelijk want anders kon ik voorheen ook geen emails zien zonder een wachtwoord. Ik vind in Ziggomail ook geen backup-bestand. Het lijkt mij vreemd dat dan emails daar ook weg zijn nadat er iets fout gaat op pc. Op 3 Januari stond alles nog online. Ik moest terug naar Windows 7 omdat Windows 10 geen accountregistratie had. De gratis upgrade werkte eerst wel maar nu niet meer nu ik Windows7 weer online heb. Op zich is dat niet grootste probleem. Maar waar zijn mijn emails die ik nog moest archiveren? Ik had dat voorheen moeten doen uiteraard maar normaal importeer je dan weer het bestand outlook.pst. Dat bestand dus gevonden maar Office vraagt dan ineens om een wachtwoord. Ik vind in Office ook geen wachtwoordenlijst. Via programma Recall kan ik ook geen wachtwoord vinden over outlook.pst. Ik zet daar nooit wachtwoorden op . Ik kan ook gewoon in eerdere emails van 2007 die gearchiveerd staan. Grootste probleem is dus dat ik geheel 2018 nog niet gearchiveerd had. Wat kan nu de oplossing zijn? Ik ga ervan uit dat er geen wachtwoord is ingesteld. Maar waarom vind ik dan online in Ziggomail ook mijn emails niet meer terug?
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Ik heb mijn bestand terug gevonden met de mails die ik kwijt ben. Via een programma Stellar. Echter ik heb geen activatiecode. Als ik dat bestand Outlook.pst probeer te openen in OUTLOOK ( Office 2013 ) vraagt het systeem dus om een wachtwoord. Ik kan de mails nu zien in de reparatiescan maar kan ze nu niet in mijn email ( archief) plaatsen. Weet iemand een ( andere) methode ? Ik kan in de scanfile ook mijn contacten ( weer) zien). Uiteraard heb ik alles weer graag zichtbaar in Outlook zodat ik ze veilig weg kan zetten. Ik hoor graag een reactie wat ik nu verder kan doen.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Uh ?
https://www.stellarinfo.com/blog/get-stellar-phoenix-outlook-pst-repair-registration-key-activation-code-online/
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
ja heb ik gedaan en met hen contact opgenomen. Ik heb geen activatiecode bij de hand. In de repair-scan zie ik alle emails nu staan maar Outlook blijft wachtwoord vragen .
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Geen idee maar als je een goede werkende .pst hebt zou het zomaar kunnen dat de workarround

eerst naar bijv Thunderbird en dan eventueel weer naar outlook een optie is.
voor 1ste zie bijv. https://www.techwalla.com/articles/how-to-import-a-pst-file-in-thunderbird
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Het repareren zelf is wel gelukt maar probleem zit in het importeren van het gerepareerde bestand outlook.pst uit de backup. Microsoft zegt dat ik er dan wachtwoord op heb staan. Maar dat heb ik niet en kan me dat niet herinneren. VOOR de upgrade werkte Outlook nog prima.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Men heeft bij Microsoft bij bijna alles vaak een microsoft account met wachtwoord zij het van windows, office of wat dan ook

De workarround die ik gaf moet mogelijk ook eerst via outlook maar zoek even verder misschien is er een ander programma waar je wel .pst in kan importeren en/of omzetten. Er is /was wel een mogelijkheid dus eerst thunderbird direct enz al dan de juiste versie zoeken en wel of niet met plugin.

Anders met Microsoft zelf contact opnemen voor support!

Een blanco enter zal wel niet werken.

Zoals ik aangaf ik zou gaan voor workaround dus ander emailproggie / converter en dan verder kijken. via duckduckgo https://duckduckgo.com zoeken natuurlijk

dan kom je tegen zoiets
https://www.arysontechnologies.com/outlook-pst-repair.html
Recovered PST files data can be saved into multiple formats-PST, MSG, MBOX, DBX, and EML.

en ben je even van outlook gevraag af
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Volgens Microsoft stopt het als je wachtwoord niet weet van outlook.pst . Echter ik kan mijn mails terug zien in het repare-programma . Alleen Outlook vraagt om wachtwoord.. Dat ben ik helaas nu kwijt ook al kan ik mij niet voorstellen er ooit een op gezet te hebben. Ik ben ook aangemeld bij Mycrosoft.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Tja lees dan wat ik hierboven geschreven heb Microsoft is niet de hele wereld die er is wat mail en .pst files betreft omzetten inlezen enz. Kijk even over de Tellerrand
hb1295
Topicstarter
Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes
Thunderbird ook al geprobeerd 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic