Beantwoord

E-mails kwijt na overgang van Windows 7 Ultimate naar Windows 10

Toon eerste bericht

31 Reacties

Ik begrijp het belang van een goede back-up . Vandaar ik alvorens ik ging upgraden een backup heb gemaakt. Het probleem is dat ik de backup niet kan importeren in mijn Outlook. Systeem vraagt dus om een wachtwoord. Met een prepair-programma kan ik nu al mijn mails gewoon vinden en inzien ook. Echter dus niet importeren in Outlook.
Maar nu heb ik ook Ziggomail en daar waren alle emails ook weg. Ik begrijp dat niet want stel ik heb een nieuwe pc en maak GEEN back-up . Zijn de online mails dan ook ineens weg in Ziggomail ? Uiteraard had ik mijn ( lopende) mails vooraf in archiefmap willen zetten maar bij een backup zou je ze moeten kunnen importeren. Nu liep ik tegen ander probleem aan en kan ik mogelijk anderen weer mee helpen. Ik wilde mijn mappen wat wijzigen in Outlook ( Officepakket 2013 met productcode ) .
Emailinstelling in account staat op : IMAP ( voor inkomende berichten )
Nu had ik vinkje geplaatst in instellingen dat er geen "kopie" - bericht bewaard hoefde te blijven bij verzonden items. Ik ging ervan uit dat er dus daarnaast nog wel een origineel over bleef. Dat blijkt dus niet geval want bij dat vinkje mis je de mails van verzonden email na verzending en ook de email-berichten van mail die je hebt beantwoord. Ik kwam ertoe omdat NA mijn upgrade en NA opnieuw installatie Office - pakket er ineens een map "Sent" bestaat en een map "Trash" terwijl ik gewoon Nederlandse versie heb. Daarnaast bestaan ook gewoon de mappen "verwijderde items " en de map "Verzonden items" . Als ik nu een mail verstuur komen die in map "Sent" en ik wil die map eigenlijk kwijt en zorgen dat de mails terecht komen in de map "verzonden items" in plaats van in map "Sent" . Maar hoe doe ik dat? Kennelijk krijg je die map niet veranderd in Outlook en dus ook niet verwijderd. VOOR de upgrade zat die map "Sent" er ook niet in.
Misschien heeft iemand daar ervaring mee? Ik hoor graag of dat wel op te lossen is.
Reputatie 4
Badge +2
Wat betreft "de kluts" kwijt zijn engels nederlands door elkaar enz even zoeken op het web, en denk zelfs forum hier staat ook e.a.
Wel oppassen juiste wijze en volgorde.
Persoonlijk zou ik kijken of Ziggo daar een handleiding voor heeft wat betreft hun systeem combi, en die indien mogelijk anders per support aanvragen.

copy past van dit

imap outlook 2013 nederlands engels door elkaar

hier
https://duckduckgo.com/html/
Ik krijg het niet gewijzigd met commando : Outlook.exe /resetfoldernames
MAAR als ik naar BESTAND ga en dan ACCOUNTINSTELLINGEN en door naar accountinstellingen , vervolgens dubbel klikken op account dan naar MEER INSTELLINGEN , verder naar GEAVANCEERD door klikken. Daar zet je bij: Pad naar hoofdmap: INBOX
Vervolgens sluit je OUTLOOK af en weer opnieuw opstarten .
Dan loopt alles weer goed en ben je map Sent en Trash kwijt.
Erna even een test doen naar email van jezelf. De volgorde bij je account - mappen kan wat afwijken van je Archiefmappen maar dat is denk ook nog in te stellen.
Wat volgorde mappen betreft : Dat gaat eenvoudig in Outlook. Je gaat met de cursor op betreffende map staan ( linker muisknop ingedrukt houden ) en versleept de map naar gewenste positie.
Ik heb met Thunderbird nog geprobeerd bestand te importeren maar die ziet geen backup. Met andere woorden ik kan niet naar mijn mappen toe om bestand te kunnen importeren . Thunderbird ziet bij mij alleen de mappen die ik ook in Outlook heb staan. Als ik dus de import niet kan doen kan ik ook niet converteren
Reputatie 4
Badge +2
Ja om het simpel te houden microsoft en open standard formaten is altijd al een probleem geval geweest.
En mede daarom is men vaak of helemaal voor Microsoft omdat men wel bijna alles moet gebruiken van hen, en met beetje pech ook degene met wie men data uitwisselt enz.
Is een verkeerd uitgangspunt maar zolang partijen jaknikken en gewoon...
🔚

Reageer