rwmvdvaart

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

e-mailadressen en aliassen

Ik wil één van m'n aliassen 'promoveren' tot echt e-mailadres (dus met een eigen inbox en met eigen toegang via webmail) maar als ik het alias verwijder en vervolgens wil opvoeren als extra e-mailadres (ik heb er al 2 en mag er 6 hebben) dan meldt het systeem dat dit e-mailadres al bestaat!!??
Dat kan niet want ik heb het zojuist zelf verwijderd!
Ook na 24 uur kreeg ik nog steeds de melding.
Vreemd is bovendien dat ik het wel weer als alias kon opvoeren!!??
Volgens mij blijft er dus iets 'hangen' in het systeem en dienen ze 'in de achtergrond' mijn verwijderde alias echt vrij te geven maar ik heb inmiddels al 4 dagen met Ziggo aan de telefoon gezeten en niemand die het weet.
Iemand in de Community een slimme tip waarmee ik Ziggo kan instrueren??
6 Reacties 6
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Als je volgens mij een e-mail adres verwijderd dan wordt die niet meer vrijgegeven door Ziggo voor ander gebruik. Ook al ben je dat zelf dus. In het algemeen ook logisch lijkt me. Anders wordt het een privacy-dingetje. Je mag van geluk spreken dat je het adres weer als alias kan toevoegen. Dat blijft zeker toch aan je hoofd-e-mail vasthangen op een of ander manier.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dit is geen standaardoperatie, maar misschien kan een moderator wat "maatwerk" leveren. Als u uw postcode, huisnummer en telefoon in uw profiel vermeld kan het moderatieteam makkelijk contact met u opnemen. Deze gegevens zijn alleen voor u en de moderators zichtbaar.
rwmvdvaart
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat privacy-dingetje kan ik me iets bij voorstellen maar als iemand toch zijn/haar e-mailadres verwijderd zou je toch kunnen denken dat hij/zij er geen belang meer aan hecht.
Ziggo heeft er nu een case van gemaakt maar ik houd het moderatieteam in de gaten.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
rwmvdvaart Het verwijderde emailadres wordt iets van 6 maanden geblokkeerd om te voorkomen dat een ander het direct gaat gebruiken en bv mails van de vorige gebruiker gaat ontvangen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey rwmvdvaart . Goed dat je hier een topic over aanmaakt. Grappig; ik had nog nooit aan deze optie gedacht.
Wat hiervoor al gezegd is, klopt. Een e-mailadres wordt even "in de ijskast" gezet, zodat het niet gelijk door iemand anders aangemaakt kan worden. Je kunt het dus wel gelijk terug als alias aanmaken, omdat het in jouw ijskast staat. Het zou dan echter handiger zijn wanneer je er ook een volledig e-mailadres van zou kunnen maken. Maar goed, dat blijkt dus niet te gaan.

Ik kijk graag even op welke manier (zal hier achter de schermen moeten gebeuren) ik dit alsnog voor je in orde kan maken.
Zou je mij kunnen sturen om welk e-mailadres het gaat, onder welk e-mailadres deze nu hangt en je geboortedatum + laatste 3 cijfers van je IBAN ter controle? Het moet vast en zeker lukken :-).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
rwmvdvaart Mocht je niet weten hoe Lycke Ziggo te bereiken?

Klik op haar naam, bovenin haar bericht en op de volgende pagina op stuur bericht.

Uitgelicht topic