Dave en Renee

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mailadres direct overzetten van andere Ziggo abonnee

Hoi,

Vele jaren geleden heb ik een e-mailadres account aangemaakt op het klantnummer van mijn schoonouders. Tot op de dag van vandaag heb ik daar totaal niet meer aangedacht. Maar nu krijg ik ineens een mail dat mijn account gehacked zou zijn en wil ik graag het wachtwoord aanpassen.

Via mijn schoonouders kan ik dat nog wel doen, maar bij een volgende keer moet ik ze weer 'lastig' vallen. Bovendien heb ik het graag echt in eigen beheer. Het is echter een veel gebruikt mailadres en het offline halen en drie maanden wachten is niet echt een optie...

Waar moet ik zijn om dit live en direct te regelen?

Groet,
Dave
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @Dave en Renee, leuk dat je de weg naar de Community hebt gevonden, welkom! Alleen een ziggo.nl adres kan overgezet worden door deze in het ene Mijn Ziggo account het e-mail adres te verwijderen, en deze in het andere Mijn Ziggo account aan te maken. Dit is helemaal zelf te regelen zonder onze tussenkomst. Puntsgewijs komt het hierop neer:


  • Het is belangrijk dat de huidige gebruiker van het het e-mail adres deze zelf verwijderd.
  • Na het verwijderen kun je in jouw Mijn Ziggo dit e-mail adres opnieuw aanmaken.
  • Wanneer deze laatste stap niet mogelijk is door een foutmelding, dan heb je pas onze hulp nodig.
  • E-mail adressen met oude bedrijfsnamen faseren we uit, die zijn na verwijderen niet meer opnieuw aan te maken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dave en Renee wrote:


Waar moet ik zijn om dit live en direct te regelen?

Live en direct is dat niet te regelen, vrees ik. Maar als u alle gegevens, zoals gebruikte emailadressen, klantnummers en verdere contactgegevens met de verzochte wijzigingen middels een contactformulier aan Ziggo stuurt, kan er misschien wel iets gedaan worden. Ik vermoed dat dit alleen mogelijk is met @ziggo.nl-adressen, oudere zoals upcmail, chello en @home.nl zullen waarschijnlijk buiten de boot vallen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @Dave en Renee, leuk dat je de weg naar de Community hebt gevonden, welkom! Alleen een ziggo.nl adres kan overgezet worden door deze in het ene Mijn Ziggo account het e-mail adres te verwijderen, en deze in het andere Mijn Ziggo account aan te maken. Dit is helemaal zelf te regelen zonder onze tussenkomst. Puntsgewijs komt het hierop neer:


  • Het is belangrijk dat de huidige gebruiker van het het e-mail adres deze zelf verwijderd.
  • Na het verwijderen kun je in jouw Mijn Ziggo dit e-mail adres opnieuw aanmaken.
  • Wanneer deze laatste stap niet mogelijk is door een foutmelding, dan heb je pas onze hulp nodig.
  • E-mail adressen met oude bedrijfsnamen faseren we uit, die zijn na verwijderen niet meer opnieuw aan te maken.
Dave en Renee
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo @Dave en Renee, leuk dat je de weg naar de Community hebt gevonden, welkom! Alleen een ziggo.nl adres kan overgezet worden door deze in het ene Mijn Ziggo account het e-mail adres te verwijderen, en deze in het andere Mijn Ziggo account aan te maken. Dit is helemaal zelf te regelen zonder onze tussenkomst. Puntsgewijs komt het hierop neer:


  • Het is belangrijk dat de huidige gebruiker van het het e-mail adres deze zelf verwijderd.
  • Na het verwijderen kun je in jouw Mijn Ziggo dit e-mail adres opnieuw aanmaken.
  • Wanneer deze laatste stap niet mogelijk is door een foutmelding, dan heb je pas onze hulp nodig.
  • E-mail adressen met oude bedrijfsnamen faseren we uit, die zijn na verwijderen niet meer opnieuw aan te maken.


Helder verhaal! Jammer dat we na 14 jaar afscheid zouden moeten nemen van ons @home adres... Daar zit behoorlijk wat aan gekoppeld. Dat wordt een hels karwei... Is er echt geen alternatief beschikbaar om het @home adres te behouden? in ieder geval als 'binnenkomend' adres?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Misschien kun je het emailadres zo instellen dat alle mail geforward wordt naar je "eigen" emailadres. Dan kun je het voorlopig gebruiken totdat je schoonouders ziggo opzeggen en kun je tevens bij alle mail die binnenkomt bij de afzender aangeven (of instellen) dat voortaan je nieuwe email gebruikt wordt.
Dave en Renee
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarschijnlijk zal dat de 'enige' ondersteunde methode zijn... Wel jammer aangezien je er toch wel aan 'gehecht' raakt...
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Daarom gebruik ik zelf al jaren Gmail. Dan zit je niet aan een provider vast en raak je dus ook je email niet kwijt als je wisselt.

Uitgelicht topic