1
Vraag
2
Reacties
Sjollebol

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

E-mailaccount herstellen

Ik heb 2 e mal adressen. De eerste (******) gebruik ik niet meer. Mijn nieuwe e mail adres ****** krijg ik sinds vanmiddag niet meer geactiveerd. Als ik het probeer komt iedere keer mijn oude e mail adres tevoorschijn e kan ik mijn nieuwe adres niet aanmelden en instellen als mijn standaard e mal adres. Hoe los ik dit op?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Gezien je voor IMAP hebt gekozen, zou ik het account inderdaad even verwijderen en opnieuw instellen. Je hebt niets te verliezen 🙂
Volg daarbij dan deze stappen https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/

Zie je ook geen mailadressen staan als je kiest voor Alle mappen of Verzamelde adressen?
Als er niets staat bij contacten, dan heb je blijkbaar in de webmail omgeving nog geen contact toegevoegd.

Tot morgen, al reageer ik morgen waarschijnlijk wat later 😉

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Sjollebol Haal even je mail adressen weg uit je eerste bericht.
Dit is een openbaar forum en iedereen kan met je mailadressen van alles uit gaan halen.

Klik op de drie oranje puntjes rechts onderin het bericht en klik op bewerk.

Wat staat er in Mijn Ziggo aan email adressen?
Daar zie je de mailadressen die je kunt gebruiken en kun je nieuwe aanmaken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Sjollebol Welk email programma gebruik je om de mail binnen te halen of te lezen?

Of heb je het over webmail?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Haal even je mail adressen weg uit je eerste bericht.
Dit is een openbaar forum en iedereen kan met je mailadressen van alles uit gaan halen".

Daar is het al te laat voor Be rt , maar ik heb al gevraagd of men het wil verwijderen.
Sjollebol
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Sjollebol Haal even je mail adressen weg uit je eerste bericht.
Dit is een openbaar forum en iedereen kan met je mailadressen van alles uit gaan halen.

Klik op de drie oranje puntjes rechts onderin het bericht en klik op bewerk.

Wat staat er in Mijn Ziggo aan email adressen?
Daar zie je de mailadressen die je kunt gebruiken en kun je nieuwe aanmaken.

Bedankt voor de tips. Ik heb het inmiddels opgelost. Eigenlijk erg simpel. Het oude adres afmelden en het nieuwe weer aanmelden.
Snorremans1947

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goede avond allemaal.
Ik probeer al een paar dagen mijn per abuis gewiste e-mail account weer te herstellen in het mail programma eM-Client. Ik krijg steeds de melding: 'Authentocation failed''. Ziggo-mail werkt wel. Iemand enig idee?
P.s. Wanneer ik op de drie puntjes in jullie antwoorden klik zie ik geen bewerk mogelijkheid.
Alleen '' Link naar reactie'' en '' rapporteer ''
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Snorremans1947 wrote:
P.s. Wanneer ik op de drie puntjes in jullie antwoorden klik zie ik geen bewerk mogelijkheid.
Alleen '' Link naar reactie'' en '' rapporteer ''


Klopt, maar dat ligt anders bij je eigen reacties. Uiteraard kun je die van een ander niet bewerken.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Snorremans1947 Heb je deze instellingen ingesteld?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Controleer ook voor de zekerheid of het ingevoerde wachtwoord correct is. Wellicht is er een typfout in geslopen.
Snorremans1947

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Evert, dank voor je reactie maar ik krijg eM-Client niet aan de praat! Ook standaard Windows10 mail niet. Het Ziggo mail-adres stond er er al in. Bij de herhaalde opmaak verschijnt dan bij het ziggo-account de aanduiding 2. Het al aanwezige account er uit knikkeren? Na alle instellingen te hebben doorlopen krijg ik daar de melding: De instellingen voor dit account zijn verouderd. . Zijn de imap- en smtp poorten voor alle e-mail programma's gelijk? Ik denk dat daar het probleem zit. Ook in eM-Client alles nog eens doorgelopen maar iedere keer de melding dat de imap verbinding met mijn e-mailadres is mislukt. Diverse wachtwoorden geprobeerd die van toepassing kunnen zijn werken niet. Ziggo-mail werkt perfekt. Het naar mijzelf verstuurde bericht kan ik alleen lezen in Ziggo.
Als je nog geduld hebt nog iets anders. Ik moet naar mijn contacten mijn Ziggo e-mail adres sturen. Hoe moet dat in één keer. Ik zie in Ziggo mail geen oplossing.:grin::persevere:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Bedoel je met "Ziggo-mail werkt perfect" dat de webmail goed werkt? Dus dat je daar mails kunt versturen en ontvangen? Voor webmail, zie https://mail.ziggo.nl/appsuite/

Het wachtwoord wat je daar invoert, is in ieder geval het wachtwoord dat je ook in Windows 10 mail en eM-client moet invullen.

Het account in eM-client, heb je die ingesteld via POP of IMAP?
Kun je wat screenshots posten van hoe het ingesteld is? Zorg er dan wel even voor dat we je mailadres niet kunnen lezen 🙂

Wat betreft het mailen naar je contacten, als je in de Ziggo webmail een nieuwe mail opstelt, dan zie je in de balk waar je het emailadres in kan vullen zo'n plaatje met een poppetje. Wanneer je daar op klikt, kun je de contacten selecteren naar wie je een bericht wilt sturen.

Groeten!
Snorremans1947

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Evert, misschien kun je er iets mee. Wanneer ik ik het poppetje aanklik in de adresbalk kan ik de mappen open maar in de map contacten staat niets! Terwijl er 50 inzitten! Ik krijg er een punthoofd van. Tot zover dank voor je hulp.vert, misschien kun je er wat mee!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Snorremans1947 Uit welke opties kun je kiezen bij Beveiligingsbeleid?

En weet je zeker dat de ingevulde wachtwoorden correct zijn? Heb je misschien korte tijd geleden je wachtwoord gewijzigd?

Verwijder trouwens even het 2e Plaatje, van het tabblad algemeen. Je e-mailadres is daar nog op zichtbaar. Je kunt je bericht bewerken als je binnen een uur na het plaatsen op de 3 puntjes rechts onderin je bericht klikt, je ziet dan de optie Bewerk.
Snorremans1947

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Was te laat om de correctie in het tweede plaatje aan te brengen. Het zij zo. Ik heb de drie mogelijkheden voor het wachtwoord gebruikt die het kunnen zijn. Het mailprogramma verwijderen en opnieuw installeren, is dat een oplossing?
Had je nog een idee voor het sturen van een mail aan alle contacten?
Tot morgen!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Gezien je voor IMAP hebt gekozen, zou ik het account inderdaad even verwijderen en opnieuw instellen. Je hebt niets te verliezen 🙂
Volg daarbij dan deze stappen https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/

Zie je ook geen mailadressen staan als je kiest voor Alle mappen of Verzamelde adressen?
Als er niets staat bij contacten, dan heb je blijkbaar in de webmail omgeving nog geen contact toegevoegd.

Tot morgen, al reageer ik morgen waarschijnlijk wat later 😉
Snorremans1947

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Môge Evert.

Eureka!!!.

De accounts van KPN en Ziggo in eM-Client zoals je al voorstelde verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met mijn Ziggo e-mailadres en wachtwoord. IMAP en SMTP moesten worden gefixeerd en dat nam even tijd in beslag. Maar het werkt weer helemaal. Ben ik ook van het '' poppetjes-gedoe '' af bij Ziggo-mail!
Ben nog een poos bezig geweest om de e-mailadressenlijst te kopiëren, maar bij het poppetje kwam ik dan wel de naam tegen van de lijst zonder adressen. Maar dat heb ik het nu dus niet meer nodig. Bij eM-Client gaat het veel simpeler.

Zeer veel dank voor je hulp en adviezen!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Super dat het weer werkt! ???

Dankjewel voor de update en een mooie dag! ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic