1
Vraag
2
Reacties
tvbokkem

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

E-mail wordt niet bezorgd i.v.m. blacklisting?

Bij het reply all op een e-mail bericht met ca. 8 geadresseerden, krijg ik bij 2 e-mailadressen het bericht dat het bericht niet bezorgd kan worden omdat het zendende IP-adres (Verwijderd door moderator) in een blacklist staat op spamrl.com resp. spamcop.net.

Enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe dit verholpen kan worden?

Groet,
Theo
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
tvbokkem Ik heb het IP-adres even verwijderd. Zo spaak zal het wel niet lopen maar better safe than sorry. Het IP-adres is inmiddels niet meer geblokt. Als een spamfilter iets verdachts ziet kan het zijn dat het IP-adres een blokkade krijgt. Deze duurt doorgaans 48 uur tenzij er vanaf het betreffende IP-adres nog steeds verdachte berichten komen.

Een handige link: https://mxtoolbox.com/

Hier is bij een blokkade meer info te halen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
tvbokkem Ik heb het IP-adres even verwijderd. Zo spaak zal het wel niet lopen maar better safe than sorry. Het IP-adres is inmiddels niet meer geblokt. Als een spamfilter iets verdachts ziet kan het zijn dat het IP-adres een blokkade krijgt. Deze duurt doorgaans 48 uur tenzij er vanaf het betreffende IP-adres nog steeds verdachte berichten komen.

Een handige link: https://mxtoolbox.com/

Hier is bij een blokkade meer info te halen.
tvbokkem
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hartelijk dank!
ZenoWebdev

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Sander,

 

Ik heb hier een zelfsoort probleem, en via de chat van Ziggo ben ik er niet uitgekomen met een collega.

Personen die naar Ziggo toe mailen vanuit onze emailserver, krijgen de mail direct terug met de volgende melding.

 

  xxxx@ziggo.nl 

    host mx.tb.mail.iss.as9143.net [212.54.xx.xx]

    SMTP error from remote mail server after initial connection:

    550 mx8.tb.mail.iss.as9143.net mx8.tb.mail.iss.as9143.net MXIN103 Your IP MIJN_IP_ADRES is in RBL. Please see

http://csi.cloudmark.com/reset-request/?ip=MIJN_IP_ADRES

;id=cllpmJh47aH4e;sid=cllpmJh47aH4e;mta=mx8.tb;d=20211019;t=115057[CET];ipsr

c=MIJN_IP_ADRES;

 

Zou ik mij IP adres privé kunnen toesturen zodat deze uit de zwarte lijst gehaald kan worden?

 

Groetjes Pieter

Zeno

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @ZenoWebdev en welkom op de Community! Vervelend probleem heb je te pakken, goed dat je ons hier gevonden hebt. 

 

Heb je hiervoor al een verzoek ingediend bij Cloudmark? Ik zie de link in je bericht wel naar voren komen, maar even een dubbel check. Dat zou voor de oplossing moeten zorgen. 

 

Heb je dat al gedaan en kom je op die manier niet tot een oplossing dan kan je onze afdeling Abuse inschakelen en de info naar hen doorsturen. Gebruik hiervoor het knopje 'Mail ons' op deze pagina

ZenoWebdev

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Monica,

 

Ik heb twee weken geleden een verzoek ingediend, maar daar lijkt niets te gebeuren. Toen las ik bovenin het formulier dat dit via de provider zelf aangevraagd moest worden, vandaar dat ik de vraag hier neer leg.

 

Zojuist heb ik een email verstuurd naar het adres vanuit jou instructies, die kwam uiteraard ook direct terug 🙂 maar toen nogmaals vanuit een ander adres toegestuurd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic