Beantwoord

E-mail wordt niet bezorgd i.v.m. blacklisting?

  • 3 juni 2019
  • 2 Reacties
  • 143x Bekeken

Bij het reply all op een e-mail bericht met ca. 8 geadresseerden, krijg ik bij 2 e-mailadressen het bericht dat het bericht niet bezorgd kan worden omdat het zendende IP-adres (Verwijderd door moderator) in een blacklist staat op spamrl.com resp. spamcop.net.

Enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe dit verholpen kan worden?

Groet,
Theo
icon

Best beantwoord door Sander Ziggo 6 juni 2019, 09:53

@tvbokkem Ik heb het IP-adres even verwijderd. Zo spaak zal het wel niet lopen maar better safe than sorry. Het IP-adres is inmiddels niet meer geblokt. Als een spamfilter iets verdachts ziet kan het zijn dat het IP-adres een blokkade krijgt. Deze duurt doorgaans 48 uur tenzij er vanaf het betreffende IP-adres nog steeds verdachte berichten komen.

Een handige link: https://mxtoolbox.com/

Hier is bij een blokkade meer info te halen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

2 Reacties

Reputatie 7
@tvbokkem Ik heb het IP-adres even verwijderd. Zo spaak zal het wel niet lopen maar better safe than sorry. Het IP-adres is inmiddels niet meer geblokt. Als een spamfilter iets verdachts ziet kan het zijn dat het IP-adres een blokkade krijgt. Deze duurt doorgaans 48 uur tenzij er vanaf het betreffende IP-adres nog steeds verdachte berichten komen.

Een handige link: https://mxtoolbox.com/

Hier is bij een blokkade meer info te halen.
Hartelijk dank!