enijkampbosman

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail welke via iPhone wordt verwijderd wel bewaren in Outlook op PC

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een mail die ik op mijn telefoon (iphone) verwijder wel behoud op de PC?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je kunt berichten in Inbox archiveren in IMAP Folders.
Dat die Folders overal te zien zijn is toch geen bezwaar? Kan zelfs handig zijn.

Andere boeg. Op je PC gebruik je gewoon IMAP en gebruikt Local Outlook Folders voor archivering.
Die staan dan alleen op de PC en buiten uit het zicht van je andere IMAP Clients.

Bekijk in context

8 Reacties 8
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dat zou kunnen met een POP Account. Let op: Leave a Copy on Server moet aan staan. Anders verdwijnen de Emails uit de Inbox op- de IMAP Server, na een mail Check me het POP Account.

enijkampbosman
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zo had ik het voorheen wel, maar via ziggo outlook opnieuw ingesteld op mijn computer en moest dat via imap doen. Moet ik dat dan weer omzetten naar pop? daar loop ik vast

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je kunt berichten in Inbox archiveren in IMAP Folders.
Dat die Folders overal te zien zijn is toch geen bezwaar? Kan zelfs handig zijn.

Andere boeg. Op je PC gebruik je gewoon IMAP en gebruikt Local Outlook Folders voor archivering.
Die staan dan alleen op de PC en buiten uit het zicht van je andere IMAP Clients.

enijkampbosman
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb net getest met item in mapje plaatsen op computer en daarna van telefoon verwijderen. In het mapje bewaarde item blijft dan staan. Lijkt de oplossing te zijn. Sorry, heb hier nu eenmaal niet veel verstand van. Wil niet alle mail op telefoon bewaren

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Met een IMAP Account staan de berichten niet op je Phone. Je kijkt met de Phone naar wat er op de Email Server staat. Net als met elk andere IMAP Account dat je gebruikt voor hetzelfde Email adres.

enijkampbosman
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kortom niet meer verwijderen van mijn iphone, alleen ben ik dan op mijn telefoon wel het overzicht kwijt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“zo had ik het voorheen wel, maar via ziggo outlook opnieuw ingesteld op mijn computer en moest dat via imap doen. Moet ik dat dan weer omzetten naar pop? daar loop ik vast”

Waar loop je vast?

POP instellen in Outlook gaat het makkelijkst via:

Bestand → Account Instellen → Profielen beheren → Klik Ja op een vraag van Windows “Wilt u toestaan enz. enz. enz.” → E-mailaccounts → Nieuw → Hanmatige instelling Volgende→ POP of IMAP Volgende→ Alles invullen en op meer instellingen klikken:

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community @enijkampbosman. Welkom!

Er zijn zeker trucjes om jouw e-mails in Outlook op de PC te bewaren en te verwijderen op jouw iPhone. @Be rt en @hanh zijn je al te hulp geschoten wat betreft de mogelijkheden hiervoor en welke instellingen je hiervoor nodig hebt. Is het inmiddels allemaal gelukt? Als je ergens vastloopt, laat ons dan vooral weten waar je precies vastloopt. Dan helpen we je graag vanaf dat punt verder. 

 

Uitgelicht topic