Juhe

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail verzenden of ontvangen via wifi netwerk op het werk niet mogelijk

Op mijn werk maak ik voor internet en e-mail gebruik van het wifi netwerk van mn werk. Dit wifi netwerk wordt niet gebruikt voor werkgerelateerde zaken, maar is puur voor bezoekers en prive internet/e-mail voor werknemers. Het netwerk is wel met een ww beveiligd. Sinds kort kan ik om onverklaarbare reden geen e-mail via mijn ziggo account meer verzenden of ontvangen via dit netwerk, internet gaat prima. Ik krijg geen foutboodschap.

Een collega die ook een ziggo account heeft kan dit ook niet meer, een collega met een kpn account heeft geen problemen. Ik mail via pop3, met ssl en ww, poorten 995 en587.

Ziggo webcare via twitter kon mij niet verder helpen en adviseerde mij, mijn vraag op dit forum neer te leggen. Dus heeft iemand een idee in welke richting ik de oplossing van het probleem moet gaan zoeken, of heeft de oplossing voor het probleem. De oplossing is niet op voorhand de vraag bij de it afdeling van mijn werkgever neerleggen.

Ik dank jullie alvast voor het meedenken.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DeGebruiker

Level 1
  • 157Posts
  • 10Oplossingen
  • 37Likes
Het zal niet aan de poorten liggen denk ik dan, KPN gebruikt namelijk ook 995 en 587 voor de inkomende en uitgaande mail. Wat wel verschilt in dit geval is het gebruik van POP. Dat werkt niet terwijl die collega met KPN juist IMAP gebruikt.

Probeer voor de inkomende mail deze gegevens:

server: imap.ziggo.nl
serverpoort: 993
type versleuteling: TLS/SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Wellicht dat je dan meer geluk hebt. 🙂

Edit:
KPN gebruikt voor IMAP ook 993 zie ik net, het is POP wat ook op 995 zit. Al promoot KPN het gebruik van IMAP wel waardoor ik er voor het gemak vanuit ga dat die "KPN" collega via IMAP zijn mail ophaalt. 😛

Bekijk in context

2 Reacties 2
DeGebruiker

Level 1
  • 157Posts
  • 10Oplossingen
  • 37Likes
Het zal niet aan de poorten liggen denk ik dan, KPN gebruikt namelijk ook 995 en 587 voor de inkomende en uitgaande mail. Wat wel verschilt in dit geval is het gebruik van POP. Dat werkt niet terwijl die collega met KPN juist IMAP gebruikt.

Probeer voor de inkomende mail deze gegevens:

server: imap.ziggo.nl
serverpoort: 993
type versleuteling: TLS/SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Wellicht dat je dan meer geluk hebt. 🙂

Edit:
KPN gebruikt voor IMAP ook 993 zie ik net, het is POP wat ook op 995 zit. Al promoot KPN het gebruik van IMAP wel waardoor ik er voor het gemak vanuit ga dat die "KPN" collega via IMAP zijn mail ophaalt. 😛
MatK

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen.
Email via wifi werkt plots niet meer... via mobiel data wel nog.

Iemand??

Uitgelicht topic