KONI1445

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail verzenden lukt niet meer via Outlook

Ik gebruik al heel lang Outlook voor ontvangen en verzenden van e-mails. Ik heb niets aan de instellingen veranderd maar sinds vandaag lukt het mij niet meer mails te verzenden.
Steeds krijg ik netjes een melding dat de mail niet is verzonden met de volgende details:

Dit bericht kan momenteel niet worden verzonden. Probeer het later opnieuw. Remote Send Job is in Failed or Quarantined State., E-mail verzenden is tijdelijk niet beschikbaar voor dit account. Details: ConnectedAccount:Address:*******, Guid:b5ce240a-e787-4a40-8909-aff77f77daec, Status:Failed, Flags:RemoteSendEnabled, SendEnabled, MoveSentMessagesToSentItemsFolder

Wat is hier aan de hand ??

*E-mailadres verwijderd door moderator*
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Mooi, dan is er geen blokkade 🙂

Ik heb gegoogeld op de foutmelding en daar zag ik dit antwoord langskomen: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/unable-to-send-or-receive-emails-could-this-be-a/9cab1e74-e186-4898-a0d3-af7f6401a204

Het eerste punt gaat je niet helpen, de tweede wellicht wel. En daar staat dat je het mailaccount moet verwijderen (uit Outlook 365) en weer opnieuw moet instellen.

Nu is me alleen niet helder of je de Ziggo mail ingesteld hebt met POP of IMAP. Als je POP gebruikt heb, moet je eerst een backup maken en pas daarna het mailaccount verwijderen.
Bij IMAP hoef je geen back up te maken, dan krijg je sowieso de mailtjes weer terug.

Groeten!

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Kun je in Ziggo webmail wel een mail verzenden?

Wat gebruik je in Outlook POP of IMAP?
Welke versie van Outlook?
Met welke instellingen?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi KONI1445, welkom op de Community. Kom je ineens van een niet zo'n warme kermis thuis, want je kan dus geen mails meer sturen. We hebben je mailadres even weggehaald, want deze stond publiek.

Be rt stelt hier enkele goede vragen. Wil je daar nog antwoord op geven? Dan gaan we aan de slag.
KONI1445
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Be rt

Ik heb Outlook office 365. (Maar ik heb geen office 365 programma);

POP instelling
Server name outlook.office365.com
Port 995
Encryption method TLS

IMAP instelling
Server name outlook.office365.com
Port 993
Encryption method TLS

SMTP instelling
Server name smtp365.com
Port 587
Encrytion method STARTTLS


Voorts

Inkomende (POP-)server*
pop,ziggo.nl
Inkomende serverport*
993
Uitgaande (SMTP-)server*
smtp.ziggo,nl
Uitgaande serverport*
587

Zo werkte het al jaren vlekkeloos. Ik heb niets veranderd en toch gaan uitgaande mails er sinds vorige week niet meer uit met mijn @ziggo.nl adres. Zie eerdere melding.
Als ik mijn @outlook.com gebruik dan wel.

Heeft Ziggo misschien iets veranderd ???

Alvast bedankt voor je reactie
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Ik neem aan dat je die foutmelding van de Ziggo-Smtp server krijgt? Je noemt niet exact van welke server je dit bericht krijgt. Het lijkt op een blokkade van een account. Je hebt toevallig geen mail van Ziggo gehad over een blokkade? Je zou de eerste niet zijn....
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Gebruik je een VPN??
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi KONI1445, hebben al een flinke tijd niks meer van je gehoord. Is het opgelost? Zo niet, heb je dan een update voor ons? We zijn benieuwd!
KONI1445
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte efok,

Geen idee waar de foutmelding vandaan komt. Komt wel binnen als ik een bericht vanuit Outlook via ziggo probeer te versturen. Ik kan wel mails ontvangen. Geen mail gehad van ziggo. Het lijkt mij overigens wel een ziggo probleem. Het blijft mij bevreemden dat dit is gebeurd is zonder dat ik een wijziging in de instellingen heb doorgevoerd. Het gebeurde wel enige tijd na ontvangst van de laatste grote windows 10 update. Daar wijt ik het niet aan, maar je weet maar nooit.
Van Ziggo zelf hoor ik niets inhoudelijks.
KONI1445
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte mandatory,

Nee ik gebruik geen VPN
KONI1445
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Michael,

Nee, probleem is niet opgelost. Ik krijg overigens alleen maar vragen.
Wat zegt Ziggo zelf over dit probleem ??
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Zolang nog niet helder is wat het probleem precies is, krijg je inderdaad vragen. Aan de hand van de antwoorden kunnen we verder op weg naar de oplossing 🙂 Als we nu een oplossing noemen, is het waarschijnlijk de verkeerde, omdat er heel veel mogelijke oplossingen zijn.

Bert vroeg of je via de webmail wel een mail kunt verzenden, heb je dat al geprobeerd?
Lukt het daar wel?

webmail: https://mail.ziggo.nl/appsuite/#
KONI1445
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Evert,

Ja, verzenden via de webmail gaat ook nog steeds. Kortom er is 1 enkel probleem:

zonder dat ik iets aan de instellingen heb gewijzigd werkt verzenden plotseling niet meer
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Mooi, dan is er geen blokkade 🙂

Ik heb gegoogeld op de foutmelding en daar zag ik dit antwoord langskomen: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/unable-to-send-or-receive-emails-could-this-be-a/9cab1e74-e186-4898-a0d3-af7f6401a204

Het eerste punt gaat je niet helpen, de tweede wellicht wel. En daar staat dat je het mailaccount moet verwijderen (uit Outlook 365) en weer opnieuw moet instellen.

Nu is me alleen niet helder of je de Ziggo mail ingesteld hebt met POP of IMAP. Als je POP gebruikt heb, moet je eerst een backup maken en pas daarna het mailaccount verwijderen.
Bij IMAP hoef je geen back up te maken, dan krijg je sowieso de mailtjes weer terug.

Groeten!
KONI1445
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de snelle reactie. Ik ben een beetje huiverig om Outlook te verwijderen. Mij is evenmin duidelijk of ik heb ingesteld met POP of IMAP. Het lijkt mij dat ik ze beide nodig heb. (zie boven mijn antwoord aan Be it).
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Outlook hoeft niet verwijderd te worden, het account moet er waarschijnlijk uit verwijderd worden en daarna kan die weer terug gezet worden.

Je gebruikt of IMAP of POP, beide kan niet.
Ik ken echter Outlook Office 365 niet goed genoeg om je te kunnen uitleggen waar je kunt vinden of je POP of IMAP gebruikt.
KONI1445
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat kan ik altijd proberen natuurlijk. Ik heb intussen ook uitvoerig met de Ziggo helpdesk gesproken. Die wisten ook niet meer te adviseren dan verwijderen en opnieuw installeren maar vonden dit ook niet echt een goede optie.
Verder liep ik tegen het fenomeen GUID aan. Enig idee wat Microsoft hier mee wil ??
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste KONI1445,

Zou u exacte fout codes kunnen delen en er zeker van zijn dat uw Outlook email client up-to-date is;
"File->Office Account->Office Updates->Update Now"

Aangezien u gebruik lijkt te maken van POP, niet zomaar het account verwijderen, eerst het *.PST of *.OST voor de zekerheid backuppen.

MVG
KONI1445
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo jonathan-458. De volledige foutmelding:
Dit bericht kan momenteel niet worden verzonden. Probeer het later opnieuw. Remote Send Job is in Failed or Quarantined State., E-mail verzenden is tijdelijk niet beschikbaar voor dit account. Details: ConnectedAccount:Address:*******, Guid:b5ce240a-e787-4a40-8909-aff77f77daec, Status:Failed, Flags:RemoteSendEnabled, SendEnabled, MoveSentMessagesToSentItemsFolder
Er is hier sprake van een GUID. Nooit eerder van gehoord.

Voorts zal ik bij gelegenheid de tip van Evert eens proberen (Account Ziggo verwijderen en opnieuw instellen)

Uitgelicht topic