Jolanda61

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

E-mail versturen via Outlook Express werkt niet meer

Vanuit Outlook Express op de computer kan ik geen mail meer versturen via Ziggo. Versturen via Gmail lukt wel.

Via de webmail applicatie van Ziggo kan ik wel mail versturen.

Vanaf de iPad kan ik wel mail versturen via Ziggo.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Het enige advies wat ik kan geven met betrekking tot Outlook Express: stap over op een ander e-mailprogramma.
Outlook Express wordt al lange tijd niet meer ondersteund door Microsoft en zal op termijn helemaal niet meer werken.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Jolanda61 wrote:

Vanuit Outlook Express op de computer kan ik geen mail meer versturen via Ziggo. Versturen via Gmail lukt wel.

Via de webmail applicatie van Ziggo kan ik wel mail versturen.

Vanaf de iPad kan ik wel mail versturen via Ziggo.

En de iPad is ook gewoon met wifi verbonden neem ik aan. Dan vermoed ik een probleem in de instellingen van het e-mailaccount in Outlook Express. Dit programma wordt overigens niet meer ondersteund door Microsoft, ik zou je adviseren om over te stappen naar een ander e-mailprogramma.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hier nog wel wat tips van Microsoft om mogelijk dit probleem op te lossen. @Jolanda61 

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/813514/error-when-send-or-receive-email-message-in-outlook-...

Jolanda61
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

We hebben 4 mail accounts bij Ziggo en alle 4 verzenden ze sinds gisteren niet meer. Al jaren nergens iets aan de instellingen veranderd. Ik weet dat Outlook Express verouders is maar tot en met maandag werkte het nog prima. 

 

En ja, de iPad werkt via dezelfde wifi verbinding.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Allerlei protocollen en systemen (zoals e-mailversleuteling) worden constant geupdated. Daar merk jij niets van, want het e-mailprogramma regelt dat zelf met onze mailserver. Maar zodra jouw e-mailprogramma geen updates meer krijgt en de e-mailservers wel zal er een moment komen waarop het programma de server niet meer bij kan benen.

Omdat je e-mail op de iPad nog wel werkt is er dus niets mis met de verbinding vanaf jouw adres naar onze mailserver en ook het e-mailaccount werkt goed. Alleen Outlook Express geeft problemen dus ik verwacht dat daar de oorzaak in zit.

 

(ps: ik heb jouw probleem even verplaatst naar een nieuw topic om verwarring te voorkomen)

Wietze2002

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik schijn hetzelfde probleem te hebben sinds een week kan ik geen e-mail meer versturen met outlook express, ontvangen kan wel. gebruik smtp/pop3 protocol

Foutcode: Error 0x800CCC0B
Na het lezen van dit en gerelateerde forumitems ook een ping naar 212.54.42.9  geprobeerd, dat werkt wel. dus smtp is wel bereikbaar.
versturen van webmail lukt ook wel.

PS wat betreft die mevrouw die je beantwoorde, weet je zeker dat die iPad smtp gebruikt?
Omdat meeste programma's al overgestapt zijn op imap

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Het enige advies wat ik kan geven met betrekking tot Outlook Express: stap over op een ander e-mailprogramma.
Outlook Express wordt al lange tijd niet meer ondersteund door Microsoft en zal op termijn helemaal niet meer werken.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Wietze2002 wrote:

PS wat betreft die mevrouw die je beantwoorde, weet je zeker dat die iPad smtp gebruikt?
Omdat meeste programma's al overgestapt zijn op imap

IMAP en POP3 zijn protocollen voor het ontvantgn van e-mail.
SMTP is voor het versturen van e-mail.

Jolanda61
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voor het versturen van mail gebruikte ik tot nu toe op de iPhone, de iPad en in Outlook Express op de computer smtp.ziggo.nl met serverpoort 587 en versleuteling SSL aan. Alleen in Outlook Express werkt dit nu niet meer. Op de iPhone en iPad dus nog wel. Ik heb inmiddels wel een oplossing gevonden voor Outlook Express. Als ik versleuteling SSL uitzet en de serverpoort verander naar 25 lukt het versturen wel weer. Ik besef me dat dit minder veilig is, maar voor Oulook Express is het tot nu toe de enige oplossing die ik heb gevonden.

Wietze2002

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo wrote:

Het enige advies wat ik kan geven met betrekking tot Outlook Express: stap over op een ander e-mailprogramma.
Outlook Express wordt al lange tijd niet meer ondersteund door Microsoft en zal op termijn helemaal niet meer werken.


Heb de nieuwste versie van thunderbird geinstalleerd, versturen lukt ook nu niet

mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Gebruik je een VPN?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Outlook Expres krijgt de nieuwste updates betreffende beveiliging niet meer, ik vermoed dat het daardoor nu fout gaat, zag het al vaker voorbijkomen op dit forum.

Wietze2002

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
mandatory wrote:

Gebruik je een VPN?


Nee, gebruik geen VPN.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Wietze2002 wrote:

Heb de nieuwste versie van thunderbird geinstalleerd, versturen lukt ook nu niet

Check de instellingen, op onze website staat een makkelijke handleiding hiervoor (en voor andere mailprogramma's)

Wietze2002

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo wrote:
Wietze2002 wrote:

Heb de nieuwste versie van thunderbird geinstalleerd, versturen lukt ook nu niet

Check de instellingen, op onze website staat een makkelijke handleiding hiervoor (en voor andere mailprogramma's)

Thunderbird had de instellingen van outlook express overgenomen.
interessant genoeg lukt zenden nu, maar alleen als STARTTLS wordt gebruikt, indien SSL wordt gebruikt gaat het fout (SSL is wat O.E. gebruikt). Jullie instellingen pagina claimt dat de smtp server zowel STARTTLS en SSL ondersteunt. lijkt er dus gewoon op dat de SSL van jullie smtp server niet meer werkt (of misschien iets met een certificaat)
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Dat was ons ook opgevallen, maar of dat onjuiste info op de website is óf een probleem met de SSL-versleuteling wordt uitgezocht (en aangepast/opgelost).

Uitgelicht topic