Vraag

E-mail versturen

  • 31 maart 2019
  • 11 Reacties
  • 317x Bekeken

Sinds ik een nieuwe modem/router van ziggo heb kan ik geen mail meer versturen maar wel ontvangen. Via een andere router of via een hotspot werkt het wel. Alles staat goed ingesteld en ziggo zegt mij niet te kunnen helpen omdat internet en webmail wel goed werken.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Staat het zoals dit?
Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Ja dit staat allemaal goed
Reputatie 2
Badge +2
@Jtraets51
Welk mailprogramma gebruik je?
Een virusscanner kan ook soms moeilijk doen.. zet deze tijdelijk eens uit.
Reputatie 2
Gebruik je een VPN?
Reputatie 7
Badge +26
Wat voor modem hebbje gekregen?

En heb je hem al keer een fabrieksherstel gedaan om uit te sluiten of het weer gebeurt. Even 30 seconde de reset pin ingedrukt houden en dan opnieuw configureren.

Wie weet helpt het.
Wat voor foutmelding krijg je te zien? Check dit bij al je Email Clients die je gebruikt. Op Phone, Desktop, Laptop, ... De ene kan een betere melding met meer details over de oorzaak geven, dan de andere.

Dit lijkt m.i. op een blokkade voor verzenden als dit via je externe Ziggo Ip gebeurt. Krijg je iets dergelijks als foutmelding te zien?
Dat komt voor. Via een connectie met een ander netwerk werkt het dan wel.
Is vermoedelijk op te lossen door:
  1. het wachtwoord van Mijn Ziggo te wijzigen;
  2. het wachtwoord van het Email address via Mijn Ziggo te wijzigen; je moet dat nieuwe wachtwoord dan ook invullen bij de Account instellingen voor het adres in de Email Clients die je gebruikt.
Han
Alles al geprobeerd. Er staat de server accepteert het opgegeven e-mail adres niet
Reputatie 7
Badge +30
Welk emailprogramma gebruik je?
Kun je een screenshot maken van de instellingen, zonder je (volledige) emailadres te laten zien?
Het programma van de ipad
Reputatie 7
Badge +30
Bij de server uitgaande post staat als het goed is optioneel bij de gebruikersnaam en wachtwoord. Als je die nog niet ingevuld hebt, vul die dan toch eens in. Hopelijk werkt het erna wel 🙂
Alles al geprobeerd. Er staat de server accepteert het opgegeven e-mail adres niet
Ok. Mijn gedachte dat het om een IP blokkade zou kunnen gaan, is niet van toepassing.
Eigenlijk jammer, want heb verder geen suggestie hoe dit op te lossen.
Hoop dat die van Evert helpt.

Reageer