Beantwoord

E-mail verdwijnt in Spambox - Opgelost na aanpassen instellingen

• 28 juni 2019
  • 5 Reacties
  • 245x Bekeken

Vanaf mijn eerste start bij Casema heb ik steeds dezelfde mailinstellingen van Casema en Ziggo gehad. Ik ontvang zo'n 10 mailtjes per dag, waarvan een deel nieuwsmails en een deel gewone mails van bijvoorbeeld vrienden, werk en mijn vrouw en kinderen.
Nu was ik met vakantie in het buitenland en opeens kreeg ik nog maar een enkel mailtje per dag binnen. Thuisgekomen bleek via webmail van Ziggo, dat mijn spambox propvol zat met gewone mailtjes van vrienden, werk, vrouw en kinderen. Sinds een week of drie, vier worden deze als spam beschouwd. Het advies van Ziggo is om dagelijks (voor mij dus een paar keer per dag) in te loggen op webmail van Ziggo om mijn gewone mailtjes handmatig te verhuizen naar mijn inbox. Ziggo chat adviseerde mij via "berichtregels instellen" het probleem te verhelpen, maar bij "mailfilter regels" is mijn "bloklist" leeg. Ik heb ook sinds mijn start bij Casema, nu Ziggo, nooit iets gedaan aan dit soort regels. Er is dus iets gebeurd bij Ziggo waardoor ik gewone mails niet meer in mijn inbox krijg.
Help! Weet iemand een oplossing? Ik wil liever niet naar een ander provider, maar wat moet dat moet.
icon

Best beantwoord door TRCD 28 juni 2019, 14:13

Ik heb de oplossing zelf gevonden. Jammer dat Ziggo Chat en Ziggo klantenservice me dat aan de telefoon niet kon vertellen. Het is wel even wat werk, maar "dan heb je ook wat" (hoop ik).
  1. Open je Spambox in Ziggo Webmail;
  2. Klik op een mail die daar niet thuishoort;
  3. Ga naar de drie liggende streepjes middenrechts boven;
  4. Kies "verplaatsen";
  5. Klik op postvak In en een vinkje bij "regels aanmaken";
  6. Klik op "verplaatsen";
  7. Er opent zich een nieuw venster.
  8. Geef een regelnaam, vinkje bij "verwerk ook de volgende regels";
  9. Klik op verplaatsen.
En nu maar hopen dat dit werkelijk de oplossing is.
Ferdy Bossy, hartelijke dank voor je reactie.
Bekijk origineel

5 Reacties

Waarom gebruik je geen Gmail hier kun je ook de e-mails van Ziggo ontvangen.
De spambox van Ziggo gaat niet verder dan Ziggo. Stel: mijn werk stuurt mij een mail. Deze mail komt in de spambox van mijn webmail Ziggo terecht. Stuurt Ziggo dan deze mail uit mijn spambox bij webmail Ziggo wel door naar Gmail en niet naar mijn outlook????
De berichten in mijn spambox van vrienden en familie zijn overigens niet ondertekend. Dat is het probleem dus niet.
Ik heb de oplossing zelf gevonden. Jammer dat Ziggo Chat en Ziggo klantenservice me dat aan de telefoon niet kon vertellen. Het is wel even wat werk, maar "dan heb je ook wat" (hoop ik).
  1. Open je Spambox in Ziggo Webmail;
  2. Klik op een mail die daar niet thuishoort;
  3. Ga naar de drie liggende streepjes middenrechts boven;
  4. Kies "verplaatsen";
  5. Klik op postvak In en een vinkje bij "regels aanmaken";
  6. Klik op "verplaatsen";
  7. Er opent zich een nieuw venster.
  8. Geef een regelnaam, vinkje bij "verwerk ook de volgende regels";
  9. Klik op verplaatsen.
En nu maar hopen dat dit werkelijk de oplossing is.
Ferdy Bossy, hartelijke dank voor je reactie.
Reputatie 7
Hi @TRCD ,

Welkom op de Ziggo Community. Super dat je ondertussen zelf de oplossing hebt gevonden en erg fijn dat je deze ook hier plaatst. Je reactie heb heb ik daarom als antwoord gemarkeerd. Op die manier help je direct andere leden met een volledig antwoord.

Goed bezig! 😎

Reageer