Jenniffer25

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

e-mail van alias verzenden

Hallo, 🙂
ik heb enkele aliassen aangemaakt bij mijn hoofdaccount en wil e-mails versturen onder deze aliassen. Dat gaat niet, ik kan alleen mail zenden via mijn hoofdadres. Ik kan wel e-mail ontvangen die is geadresseerd aan de aliassen. Lastig, want de ontvanger kan dan niet zien wie het is en alleen beantwoorden naar mijn hoofdadres.
Dat maakt het gebruik van aliassen vrij moeilijk voor de ontvanger schijnt mij.
B.v. het hoofdadres is trientje.pukkel@ziggo.nl en het alias is janneke.pukkel...of jenniffer.pukkel etc. Bij verzending staat er altijd trientje, en bij ontvangst uiteraard ook.
Weet iemand hoe dat is op te lossen?
Vriendelijke dank alvast,
Jenniffer.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Een email alias is eigenlijk een "doorstuur" service. Als je hoofdadres trientje.pukkel@ziggo is, en je maakt een alias aan met janneke.pukkel... Dan wordt de email van janneke doorgestuurd naar trientje.
Daarmee heb je nog geen verzendoptie voor je alias.

Als je het echt gescheiden wilt houden, moet je een extra mail account aanmaken in mijnziggo (of in mail.ziggo.nl) en ook op je laptop/telefoon een tweede mail account aanmaken.

Een alternatief is alleen op je laptop/telefoon een tweede mail account aanmaken, met de naam "Janneke", maar wel als email adres je hoofd email account. Ontvangers krijgen dan een mail van: Janneke Pukkel, met als email adres trientje.pukkel@ziggo.nl. Het is niet zo mooi, maar veel mensen kijken tegenwoordig niet eens meer naar het echte email adres. Sommige mail programma's geven je de mogelijkheid om bij een "Reply" te kiezen welke afzender je gebruiken wilt.

Bekijk in context

5 Reacties 5
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Een email alias is eigenlijk een "doorstuur" service. Als je hoofdadres trientje.pukkel@ziggo is, en je maakt een alias aan met janneke.pukkel... Dan wordt de email van janneke doorgestuurd naar trientje.
Daarmee heb je nog geen verzendoptie voor je alias.

Als je het echt gescheiden wilt houden, moet je een extra mail account aanmaken in mijnziggo (of in mail.ziggo.nl) en ook op je laptop/telefoon een tweede mail account aanmaken.

Een alternatief is alleen op je laptop/telefoon een tweede mail account aanmaken, met de naam "Janneke", maar wel als email adres je hoofd email account. Ontvangers krijgen dan een mail van: Janneke Pukkel, met als email adres trientje.pukkel@ziggo.nl. Het is niet zo mooi, maar veel mensen kijken tegenwoordig niet eens meer naar het echte email adres. Sommige mail programma's geven je de mogelijkheid om bij een "Reply" te kiezen welke afzender je gebruiken wilt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Aliassen zijn vaak makkelijker voor de verzender als je hoofd adres moeilijk te spellen is, maar dat is alles.
Alleen met een nieuw mailadres maken in Mijn Ziggo kun je weer met een andere naam verzenden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
We liepen synchroon. :relaxed: kzin
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Be rt verwoord het heel goed.
Als je mail adres jennifer.pukkel@ziggo.nl is, kun je aliassen aanmaken met jenifer jenniffer etc, voor mensen die typefouten maken.
Jenniffer25
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hartelijke dank allen,
ik weet nu dat het niet anders kan zoals het gaat...:)
Vriendelijke groet,
Jebnniffer. :))

Uitgelicht topic