1
Vraag
2
Reacties
jansen.hans

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

E-mail synchroniseren Met Android 4.4.4 (Samsung S4 Mini)

Wordt van kastje naar muur gestuurd tussen ziggo en kpn.
Sind 4 juli werkt email synchronisatie op mijn Samsumg S4 mini met Android 4.4.4 niet meer voor het synchroniseren van mijn ziggo email account.
Op mijn tablet werkt het wel (android 6.0). Op mijn mobiele telefoon werkt synchroniseren van mijn hotmail account wel.
Bij het opnieuw installeren van mijn ziggo webmail account op mijn telefoon krijg ik de melding 'kan niet veilig verbinden met server'.
Ziggo helpdesk geeft aan dat zij niets verandert of geupdate hebben in hun software en verwijzen naar KPN, Samsung of android voor verder hulp. KPN verwijst naar ziggo om het probleem op te lossen. Zo kom ik dus niet verder.
Wie helpt ?
Alvast bedankt, Hans
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansen.hans
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels met Samsung service desk gebeld. En ja hoor. Zij kennen probleem wel. Er is volgerns hun wel iets bij ziggo veranderd waardoor oude android 4.4.4 mail app niet meer werkt. Als alternatief heb ik nu de 'blue mail' app geinstalleerd op advies van Samsung en nu werkt het weer. Zij het met een andere mail app.
Schande dat ziggo na 4 keer bellen nog steeds beweerd dat er bij hun niets veranderd is en zij mij niet verder kunnen of willen helpen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
pieta07

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb bij beveiligingstype ssl en tls (alle certificaten accepteren) aangevinkt en nu komt de mail weer binnen
jansen.hans
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels met Samsung service desk gebeld. En ja hoor. Zij kennen probleem wel. Er is volgerns hun wel iets bij ziggo veranderd waardoor oude android 4.4.4 mail app niet meer werkt. Als alternatief heb ik nu de 'blue mail' app geinstalleerd op advies van Samsung en nu werkt het weer. Zij het met een andere mail app.
Schande dat ziggo na 4 keer bellen nog steeds beweerd dat er bij hun niets veranderd is en zij mij niet verder kunnen of willen helpen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Of is Android 4.4.4 niet meer van deze tijd en heeft Samsung geen Android updates meer uitgerold voor je apparaat.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Er loopt nog een ander topic over. Het is geen schande dat Ziggo verouderde beveiligingsprotocollen uitfaseert, want daar lijkt het mee te maken te hebben. Een terechte keuze de beveiliging te verbeteren. De communicatie daarover kan wellicht beter.
Het is eerder een schande dat bepaalde fabrikanten nooit de moeite genomen hebben updates voor hun android toestellen uit te brengen, waardoor mensen nu nog met android 4.4.4 uit 2013 moeten werken.
pieta07

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi, Blue mail werkt ook en ziet er beter en veiliger uit.
Dank je!
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi jansen.hans . Welkom hier!

Ik begrijp dat het inmiddels is gelukt om de e-mail in te stellen, gelukkig maar!
Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, dan weet je dit topic te vinden. We steken dan alle koppen weer bij elkaar!

Ik wens je verder heel veel mailplezier 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic