Beantwoord

E-mail iPhone wil niet meer functioneren (uitgaande server fout)

  • 24 april 2019
  • 13 Reacties
  • 3765x Bekeken

Dames en heren,

Een gek probleem kwam plots toen ik op mijn mail (@home) plots geen mails meer kon versturen... een foutmelding en of ik mijn uitgaande server wachtwoord kon geven... gek!
Had al langer een probleem op mijn macbook, soortgelijke fout. maar zelfs na hulp op de community kon niemand vinden waar mijn probleem zat. Afijn mijn webmail en iPhone deden het nog prima dus had dit maar zo gelaten.

Echter nu hij op mijn iPhone ook weggevallen is ben ik toch weer gaan zoeken. Uiteindelijk uit frustratie dan maar een nieuwe mail aangemaakt (@ziggo) en wat denk je... Ook deze splinternieuwe mail wil op de iPhone niet instellen!!

Het begint al bij het instellen dat zodra je op inloggen klikt hij aangeeft: 'Geen verbinding via SSL, wil je zonder SSL configureren?'

Ga je hiermee door met 'ja'

Dan komen we op de volgende foutmelding: De SMTP-server 'smtp.ziggo.nl' reageert niet. controleer of de netwerkverbinding werkt en of je de juiste informatie hebt opgegeven in het veld 'Server uitgaande post'.

Wat best knap is gezien ik deze uitgaande server met deze stappen nog niet eens in beeld heb gehad.... waar gaat het fout?

Nogmaals het nieuwe mail adres heb ik recent aangemaakt, niks aan veranderd, en getest via webmail waar hij gewoon normaal werkt...
icon

Best beantwoord door ReDaKe 24 april 2019, 11:22

Heel gek maar zojuist is het me gelukt de nieuwe mail op mijn iPhone te configureren. Het enige wat ik gedaan heb is de wifi uitgeschakeld en het op 4G geprobeerd..... Zou dit de trick dan zijn? Het was namelijk niet mijn eigen Wifi (ben op het werk).

Nu de macbook nog...
Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Waarom gebruik je SMTP@ home.nl ? @Ikke100

Hieronder de juiste serverinstellingen:

Inkomende serverinstellingen
server: imap.ziggo.nl
serverpoort: 993
type versleuteling: TLS/SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Bij uitgaande serverinstellingen stond mijn email niet (meer) ingevuld. Dus heb dat ingevuld met mijn wachtwoord en toen werkte het weer.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi @ReDaKe
Het kan best dat je werk dit misschien tegen houd. Je zou dat eens aan de IT man op je werk kunnen vragen of dit mogelijk is. Maar verder klinkt het wel weer goed, volgens mij ;)

Dat zou best eens kunnen. In de centrale firewall worden vaak poorten, zoals imap en smtp geblokkeerd, tenminste bij ons wel.
Reputatie 7
En bij iPhone altijd eerst je mail verwijderen (de instellingen) en dan weer opnieuw instellen. Want dat is beter! Anders blijft er altijd wel een stukje vuil zitten in je instellingen. Let wel op: Als je POP gebruikt heb je kans dat als je je mail delete, je alles kwijt bent. Dus goed bewaren voor je iets gaat doen! Liefst altijd IMAP gebruiken, dan heb je altijd een goede backup (volgens mij).

Dus wees wel voorzichtig voor je alles gaat verwijderen. Er zeker van zijn dat je alles hebt bewaard wat je wilt bewaren!!
Super! Het is opgelost. Dankjewel voor jullie hulp.đź‘Ť
Reputatie 7
Badge +35
@Ikke100 En wat was de oplossing voor je probleem?

Dat kan van belang zijn voor anderen die hetzelfde ervaren en op zoek zijn naar een oplossing.
Reputatie 7
Hoi @ReDaKe
Het kan best dat je werk dit misschien tegen houd. Je zou dat eens aan de IT man op je werk kunnen vragen of dit mogelijk is. Maar verder klinkt het wel weer goed, volgens mij 😉
@EnergieBoy laten we het hopen... thuis nog even proberen of ik daar de macbook ook weer op de rails krijg, dan kunnen we weer aan de slag! 😉 vanavond even testen dan maar!
Ik heb ook ineens probleem om mail te versturen via iphone. Mail binnen halen werkt wel.

Ik krijg de melding:
Serveridentiteit niet gecontroleerd
De identiteit van 'SMTP@home.nl'
Kan niet worden gecontroleerd door Mail

Ook geprobeerd via 4g ( werkt niet)
Ik ben thuis op Wi-Fi van ziggo.
Ook geprobeerd om op iphone in te loggen op ziggo. nl om via de site naar mijn mail te gaan (Dat werkt wel)
Telefoon opnieuw opgestart (Lost het niet op)


https://
Reputatie 7
Heel gek maar zojuist is het me gelukt de nieuwe mail op mijn iPhone te configureren. Het enige wat ik gedaan heb is de wifi uitgeschakeld en het op 4G geprobeerd..... Zou dit de trick dan zijn? Het was namelijk niet mijn eigen Wifi (ben op het werk).

Nu de macbook nog...


@ReDaKe
Het is altijd verstandig om je e-mail in te stellen met je eigen verbinding. Dan weet je zeker dat je verbonden bent met het Ziggo netwerk. Als je werk gebruik maakt van een andere provider, dan is het mogelijk dat je telefoon/apparatuur geen verbinding kan maken met de mailservers van Ziggo. Kan dat het zijn geweest?
Reputatie 7
Badge +26
Misschien helpt dit topic https://community.ziggo.nl/e-mail-103/email-op-de-pc-en-iphone-25091 een handje en anders @EnergieBoy hij is onze Apple specialist op het gebied van instellen en hulp.
Heel gek maar zojuist is het me gelukt de nieuwe mail op mijn iPhone te configureren. Het enige wat ik gedaan heb is de wifi uitgeschakeld en het op 4G geprobeerd..... Zou dit de trick dan zijn? Het was namelijk niet mijn eigen Wifi (ben op het werk).

Nu de macbook nog...
Reputatie 7
Badge +26
Ik moet mijn Macbook nog koppelen en me Iphone gebruikt Bluemail voor IOS en daar heb ik geen problemen mee met uitgaande en inkomende mail. Is een super programma en nooit geen problemen, de opvolger van Windows Live Mail zeg maar dan een vernieuwd jasje.

Meer over BlueMail voor IOS - Windows vind je hier.

Reageer