Beantwoord

E-mail iPhone wil niet meer functioneren (uitgaande server fout)


Dames en heren,

Een gek probleem kwam plots toen ik op mijn mail (@home) plots geen mails meer kon versturen... een foutmelding en of ik mijn uitgaande server wachtwoord kon geven... gek!
Had al langer een probleem op mijn macbook, soortgelijke fout. maar zelfs na hulp op de community kon niemand vinden waar mijn probleem zat. Afijn mijn webmail en iPhone deden het nog prima dus had dit maar zo gelaten.

Echter nu hij op mijn iPhone ook weggevallen is ben ik toch weer gaan zoeken. Uiteindelijk uit frustratie dan maar een nieuwe mail aangemaakt (@ziggo) en wat denk je... Ook deze splinternieuwe mail wil op de iPhone niet instellen!!

Het begint al bij het instellen dat zodra je op inloggen klikt hij aangeeft: 'Geen verbinding via SSL, wil je zonder SSL configureren?'

Ga je hiermee door met 'ja'

Dan komen we op de volgende foutmelding: De SMTP-server 'smtp.ziggo.nl' reageert niet. controleer of de netwerkverbinding werkt en of je de juiste informatie hebt opgegeven in het veld 'Server uitgaande post'.

Wat best knap is gezien ik deze uitgaande server met deze stappen nog niet eens in beeld heb gehad.... waar gaat het fout?

Nogmaals het nieuwe mail adres heb ik recent aangemaakt, niks aan veranderd, en getest via webmail waar hij gewoon normaal werkt...
icon

Best beantwoord door ReDaKe 24 april 2019, 11:22

Heel gek maar zojuist is het me gelukt de nieuwe mail op mijn iPhone te configureren. Het enige wat ik gedaan heb is de wifi uitgeschakeld en het op 4G geprobeerd..... Zou dit de trick dan zijn? Het was namelijk niet mijn eigen Wifi (ben op het werk).

Nu de macbook nog...

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +23
Misschien helpt dit topic https://community.ziggo.nl/e-mail-103/email-op-de-pc-en-iphone-25091 een handje en anders @EnergieBoy hij is onze Apple specialist op het gebied van instellen en hulp.
Heel gek maar zojuist is het me gelukt de nieuwe mail op mijn iPhone te configureren. Het enige wat ik gedaan heb is de wifi uitgeschakeld en het op 4G geprobeerd..... Zou dit de trick dan zijn? Het was namelijk niet mijn eigen Wifi (ben op het werk).

Nu de macbook nog...
Reputatie 7
Badge +23
Ik moet mijn Macbook nog koppelen en me Iphone gebruikt Bluemail voor IOS en daar heb ik geen problemen mee met uitgaande en inkomende mail. Is een super programma en nooit geen problemen, de opvolger van Windows Live Mail zeg maar dan een vernieuwd jasje.

Meer over BlueMail voor IOS - Windows vind je hier.
Reputatie 7
Hoi @ReDaKe
Het kan best dat je werk dit misschien tegen houd. Je zou dat eens aan de IT man op je werk kunnen vragen of dit mogelijk is. Maar verder klinkt het wel weer goed, volgens mij 😉
@EnergieBoy laten we het hopen... thuis nog even proberen of ik daar de macbook ook weer op de rails krijg, dan kunnen we weer aan de slag! 😉 vanavond even testen dan maar!
Reputatie 7
Heel gek maar zojuist is het me gelukt de nieuwe mail op mijn iPhone te configureren. Het enige wat ik gedaan heb is de wifi uitgeschakeld en het op 4G geprobeerd..... Zou dit de trick dan zijn? Het was namelijk niet mijn eigen Wifi (ben op het werk).

Nu de macbook nog...


@ReDaKe
Het is altijd verstandig om je e-mail in te stellen met je eigen verbinding. Dan weet je zeker dat je verbonden bent met het Ziggo netwerk. Als je werk gebruik maakt van een andere provider, dan is het mogelijk dat je telefoon/apparatuur geen verbinding kan maken met de mailservers van Ziggo. Kan dat het zijn geweest?
Reputatie 2
Badge +5
Hoi @ReDaKe
Het kan best dat je werk dit misschien tegen houd. Je zou dat eens aan de IT man op je werk kunnen vragen of dit mogelijk is. Maar verder klinkt het wel weer goed, volgens mij ;)

Dat zou best eens kunnen. In de centrale firewall worden vaak poorten, zoals imap en smtp geblokkeerd, tenminste bij ons wel.

Reageer